billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 194
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok bare innbilning å tro at det er mer bass etc. i en kabel fremfor en annen. Det blir som å tro på julenissen. Og det har vært mange ørkesløse kabeldebatter på forumet som kan leses og studeres hvis man absolutt vil det.
    Men det hjelper ikke, akkurat som alternativ medisin, det er bare lommeboka som vil merke forskjellen. Og verden vil bedras!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Støttes angående Van den hul,liker de kablene meget godt selv. Kjempegod value for money!

Selv har jeg lillebroren til kabelen du foreslår, CS-122 hybrid. Ganske imponerende hva en slik kabel kan gjøre for lydbildet sammenlignet med svakere kabler, for eks ræl man får kjøpt på biltema
    men tror det blir supra er di jeg har hørt på og sånt har lyst og prøve det er ganske lei slitn a hifi klubben sier så store ting om sine produkter men alt i alt som jeg kommer til er di mest bare overpriset ...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    men tror det blir supra er di jeg har hørt på og sånt har lyst og prøve det er ganske lei slitn a hifi klubben sier så store ting om sine produkter men alt i alt som jeg kommer til er di mest bare overpriset ...
    Van den hul kabelen du fikk anbefalt er IKKE overpriset, bare så det er slått fast en gang for alle. Stol på meg her når det gjelder akkuratt dette:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes angående Van den hul,liker de kablene meget godt selv. Kjempegod value for money!

Selv har jeg lillebroren til kabelen du foreslår, CS-122 hybrid. Ganske imponerende hva en slik kabel kan gjøre for lydbildet sammenlignet med svakere kabler, for eks ræl man får kjøpt på biltema
    Ja, ikke sant:-D
    Tror disse kablene gjør veldig lite med signalet, dvs. alle kabler er en brems, men disse bremser svært lite.
    Her om dagen så byttet jeg ut all innvendig kabling i høyttalerene mine med CS-122, utrolig hvor bra det ble i forhold til de tynne kablene av heller dårlig kvalitet. Mere bass og klarere lyd, rett og slett en knallbra oppgradering!!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van den hul kabelen du fikk anbefalt er IKKE overpriset, bare så det er slått fast en gang for alle. Stol på meg her når det gjelder akkuratt dette:-D
    Akkurat samme nytta - Høyttalerkabel, OFC - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

2,5 kvadrats á 25 meter til 299, så 'high end' du får en høyttalerkabel!

Kan sikkert sies om nevnte kabel:
    "Klangen er åpen og dynamisk, helt uten aggressive tendenser. En god allround-kabel til anlegg i den seriøse enden av skalaen."

EDIT: kan godt ta imot ubrukt 1000-lapp hvis du på død og liv må kvittte deg med 1300 kroner!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg også nevnte spesifikt så er kvalitetskabler fra Van den hul noe annet enn ræl du får servert på biltema og Clas Ohlson (begge disse butikken er jo hva jeg kaller jallasjapper, hvor majoriteten av varesortimentet er plastjuggel, laber kvalitet og generelt kvalitetsløst skrap).

Vil man handle kabler til sitt kjære stereoanlegg i slike sjapper så gjerne for meg. Men ikke forsøk å drite ut andre med bilder av dyr o.l fordi de har høyere kvalitetskrav enn deg selv.

Kabler for 2000-3000 kr tilsammen er da _ingenting_ når man sitter med anlegg til en verdi av rundt 40 000-50 000 kr.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Tror disse kablene gjør veldig lite med signalet, dvs. alle kabler er en brems, men disse bremser svært lite.
    Her om dagen så byttet jeg ut all innvendig kabling i høyttalerene mine med CS-122, utrolig hvor bra det ble i forhold til de tynne kablene av heller dårlig kvalitet. Mere bass og klarere lyd, rett og slett en knallbra oppgradering!!

Absolutt, det er eksakt min lyderfaring med denne kabelen. Klarere lyd, og også mer oppløsning: som å fjerne et filter fra høyttalerne. Jeg hadde noen gamle "shitbillige" kabler fra Tara labs (5 kr meteren eller noe slikt) når jeg byttet, og forskjellen var nesten ikke til å tro lydmessig. Det delikate designet på Van den hul sine kabler er naturligvis heller intet drawback

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du hevder ting som "slik er det bare, stol på meg!" så får du tåle et lite sleivspark. Det er jo tross alt fredag!

Når det er sagt, så hjelper lite det med aldri så mange nedlatende ord og vendinger. "okysgenfri" kobber er kobber er kobber. Hva du liker å omtale diverse butikker som har vel egentlig ikke så mye å bety i OPs valg av kabler, eller hur?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Spennende prosjekt. Hva er den sorte som ligger 'stripset' parallellt med den ene CS122? Jord?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/quote]Når det er sagt, så hjelper lite det med aldri så mange nedlatende ord og vendinger. "okysgenfri" kobber er kobber er kobber. Hva du liker å omtale diverse butikker som har vel egentlig ikke så mye å bety i OPs valg av kabler, eller hur?[/quote]

Nå er ikke Van Den Hul bare Kobber, den har sølvlegering samt en skjerming som også hindrer mot oksydering.
    Har sett mange kabler som har oksydert tvers igjennom etter bare noen få år.....

Jeg er ikke noen kabelfanatiker, men vil ha kvalitet som varer og som jeg vet 100% sikkert at låter bra! Da slipper jeg å tenke mere på det ihvertfall.
    Samtidig ville jeg ha en tykkere kabel enn 2.5 kvadrat, D352 er 5.0 kvadrat.
    At jeg betalte 1000,- for en kvalitets kabel som varer livet ut istedenfor 299,- der jeg jeg kunne laget hoppetau av 6m kabel synes jeg er helt greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ord: TARA-labs!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, så hjelper lite det med aldri så mange nedlatende ord og vendinger. "okysgenfri" kobber er kobber er kobber. Hva du liker å omtale diverse butikker som har vel egentlig ikke så mye å bety i OPs valg av kabler, eller hur?[/quote]

Nå er ikke Van Den Hul bare Kobber, den har sølvlegering samt en skjerming som også hindrer mot oksydering.
    Har sett mange kabler som har oksydert tvers igjennom etter bare noen få år.....

Jeg er ikke noen kabelfanatiker, men vil ha kvalitet som varer og som jeg vet 100% sikkert at låter bra! Da slipper jeg å tenke mere på det ihvertfall.
    Samtidig ville jeg ha en tykkere kabel enn 2.5 kvadrat, D352 er 5.0 kvadrat.
    At jeg betalte 1000,- for en kvalitets kabel som varer livet ut istedenfor 299,- der jeg jeg kunne laget hoppetau av 6m kabel synes jeg er helt greit.[/QUOTE]

Gilmour svar:

Meget godt poeng, og et viktig moment å få med. Mistenker at oksydering har forekommet i større eller mindre grad på mine gamle Tara labs kabler. Og som du sier: det er ikke mange år jeg hadde disse. Alikevel var forskjellen ikke til å tro. Jeg måtte faktisk av ren nysgjerrighet bytte 2-3 ganger frem og tilbake med prøvelytting, for å forsikre meg om at det faktisk var så stor forskjell som det var.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Spennende prosjekt. Hva er den sorte som ligger 'stripset' parallellt med den ene CS122? Jord?
    Ja, det stemmer, Bass -
    Den nye kabelen går rett fra terminal til basselementet.
    Fjernet alle kontakter og loddet kablene så direkte som mulig, samt byttet ut selve terminalene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss ta denne debatten et annet sted, upassende å være kritisk mot deres forumvenner. Dette er ikke et debattforum, heller et sted der man kan dele sine lyd/bilde opplevelser.

Ha en riktig god helg.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    La oss ta denne debatten et annet sted, upassende å være kritisk mot deres forumvenner. Dette er ikke et debattforum, heller et sted der man kan dele sine lyd/bilde opplevelser.

Ha en riktig god helg.
    Forsåvidt enig i at vi alle er samme båt og har nogenlunde samme mål; high fidelity nirvana . Men nå spurte trådstarter nå engang om råd til innkjøp av høyttalerkabler som var gode nok* til overføring av lyd fra sin forsterker til sine høyttalere. Må vel være OK å komme med råd og tips? Eller mener du anbefalinger av en overpriset vare skal stå uten tilsvar og uten alternative inputs?

*gode nok = ikke tilføre eller trekke fra noe hørbart

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Forsåvidt enig i at vi alle er samme båt og har nogenlunde samme mål; high fidelity nirvana . Men nå spurte trådstarter nå engang om råd til innkjøp av høyttalerkabler som var gode nok* til overføring av lyd fra sin forsterker til sine høyttalere. Må vel være OK å komme med råd og tips? Eller mener du anbefalinger av en overpriset vare skal stå uten tilsvar og uten alternative inputs?

Protet, CS122 er ikke akkurat overpriset. 148/m er en helt akseptabel pris. Man betaler litt for design og merke også.
    Dessuten kan man få kjøpt på mål, ikke bare i 5-10-15m lengde, og HFK kan også terminere dem for deg om du kjøper noen helt allright bananer/spader der også.
    Tror sågar de ville terminert for deg om du hadde noen bananer med deg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå som moderator har vært sitt ansvar bevisst og fjernet dine soleklare regelbrudd med blant annet sitatfusk og dyrebilder som er ment for å drite ut andre, så kan vi kanskje fortsette debatten med saklige skriftlige argumenter.

Min forsikring til TS hvor jeg skrev "stol på meg" er at CS122 hybrid eller storebroren som ble anbefalt gjaldt påstanden om overpriset.

Som også Supertramp påpeker er dette alldeles _ikke_ overprisede høyttalerkabler. Tvert imot gir de svært god value for money, med imponerende lydmessige kvaliteter og kvalitetsmessig byggekvalitet til prisen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå lever i et land der det meste er dyrt og det må vi bare leve med, vil folk ha billigere kabler så la de ha det. Vil de ha dyrere så gjør det men vi bør bare ha en vennlig tone. Når det kommer til overprising så gjelder dette de fleste produkter i hvilken som helst kategori.

Når det er snakk om kabler så det noen som har sterkere meninger enn andre, selv mener jeg bare at folk må gjerne få bruke de pengene de vil på kabler uten at det skal bli bråk av det. Det hadde sett litt mongo ut om man hadde anlegg til en million og signal og innspart på kabler fra clasern.

Gi gjerne tips på kabler som ser bra ut, er det forskjell hos de så er jo det bare pluss i boka.

Gilmour er en VDH fan og det må vi akseptere, synes det er fint at folk deler sin entusiasme her på forumet.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ift ca 50 kiloen for ren kobber så synes jeg det. dessuten er det "anbefalt" langt dyrere kabler tidligere i tråden. meenmen. ferdig kappet og terminert er jo alltids et pluss. sola skinner her på palmekysten, så æ ska'kke klage.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det hadde sett litt mongo ut om man hadde anlegg til en million og signal og innspart på kabler fra clasern.
    /Jada, jeg trekker en setning friskt ut av sammenheng.

Men hvorfor hadde det det? "Et anlegg til en million" kan hypotetisk forsvares ift størrelse på anlegget og rommet det skal benyttes i. Uten å gi i det spesifikke, det endrer da ikke på de matematiske grunnprinsippene vi har mhp overføring av lyd?

Blind entusiasme er jeg personlig ikke så fan av men, ref religiøs bokstavtro/fundamentalisme.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •