billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 194 av 194
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du skal ikke se vekk ifra at nøyaktig "samme juggelet" sitter i dyre kabler. :wink:
    Sjekk f.eks hvor Nordost handler råvarene fra:
    http://avforum.no/forum/kabler/12580...-kinamikk.html
    Nå var det vel kun plugger det var snakk om i den linken??
    Klart: mange produsenter bruker underleverandører til sine sortiment. Du tror vel ikke at feks. Electrocompaniet lager kondisene sine selv? At B&W lager kablene sine selv? At JAMO lager kabinettene sine selv?

Nei, det meste blir laget i østen, og da for det meste i Kina, for å kunne presse prisene.
    At mennesker bruker en masse penger på kabler har jeg ingen betenkeligheter for, så lenge man har ett anlegg som står i stil til de. På lik måte så har jeg heller ingen betenkeligheter med å anbefale feks. CO og Biltema's kabler... Så lenge de blir brukt i ett budsjettanlegg.

For det er ett eller annet som skurrer for min del når jeg hører om å bruke kobber av ukjent kvalitet kombinert med forgyllte tinnplugger på ETI, WBT eller Mundorf-kontakter.
    Det har litt med den tanken å sørge for at signalet får sikret best forhold fra signalkilde og ut til høyttalerne.

Det trenger ikke å koste skjorta, men det tryggeste er alltid gode solid core ledere og gode, rene plugger.

Når det gjelder det å høre forskjeller, så har jeg hørt.... billige "high-end-kinamikk" multistrand og Solidcore av god kvalitet. Og skulle det være forskjeller, så tror jeg det er en større sjanse med "gode" enn "tilfeldige"...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler det om å føle seg trygg, så er det de beste kablene man kan kjøpe seg de som selges i pro markedet av store seriøse kabelprodusenter. Her vet man 100% hva man får og måledata om kablene er publisert.

Det paradoksale er dessuten at råvareprisen på slike kabler er trolig høyere enn de fleste såkalt highend kabler.
    Så jeg sitter nok trolig med ganske dyre kabler tross alt. 8)
    Det hadde vært hyggelig om du delte dette med oss.
    Hvilke kabler, hvilken "pro-produsent" osv...
    Ta gjerne med måledata/spesifikasjonene.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nå var det vel kun plugger det var snakk om i den linken??
    Nei. Kabler også. Herfra: SURE-FIRE Electrical Corporation
    Klart: mange produsenter bruker underleverandører til sine sortiment. Du tror vel ikke at feks. Electrocompaniet lager kondisene sine selv? At B&W lager kablene sine selv? At JAMO lager kabinettene sine selv?

Nei, det meste blir laget i østen, og da for det meste i Kina, for å kunne presse prisene.
    At mennesker bruker en masse penger på kabler har jeg ingen betenkeligheter for, så lenge man har ett anlegg som står i stil til de. På lik måte så har jeg heller ingen betenkeligheter med å anbefale feks. CO og Biltema's kabler... Så lenge de blir brukt i ett budsjettanlegg.
    Her skorter det helt på logikken din. I mange tillfeller er det snakk om nøyaktige samme innmat i kablene. Eneste forskjellen er prislappen og ytre utseendet. Da er det snakk om akkurat samme ytelse. Hvorfor snakker du da om budsjettanlegg til det ene og dyrere anlegg til det andre?
    For det er ett eller annet som skurrer for min del når jeg hører om å bruke kobber av ukjent kvalitet kombinert med forgyllte tinnplugger på ETI, WBT eller Mundorf-kontakter.
    Det har litt med den tanken å sørge for at signalet får sikret best forhold fra signalkilde og ut til høyttalerne.

Det trenger ikke å koste skjorta, men det tryggeste er alltid gode solid core ledere og gode, rene plugger.

Når det gjelder det å høre forskjeller, så har jeg hørt.... billige "high-end-kinamikk" multistrand og Solidcore av god kvalitet. Og skulle det være forskjeller, så tror jeg det er en større sjanse med "gode" enn "tilfeldige"...
    Det du skriver her om solid core osv. er stemmer ikke med målingen og generell kunnskap om kabler. Dette er subjektivisme som ikke går overens med reelle fakta.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det hadde vært hyggelig om du delte dette med oss.
    Hvilke kabler, hvilken "pro-produsent" osv...
    Ta gjerne med måledata/spesifikasjonene.
    Belden, Canare, Mogami, Sommer cable, Klotz osv.
    For all del, du finner reklamepreg her også og noen av disse unødevendig dyre. Mogami tror jeg er blant de dyreste og er selvsagt ikke lydmessig bedre enn noe annet.
    Måledata vil du finne på hjemmesidene til de fleste.

Bluejeans selger f.eks ferdigterminerte Belden kabler.

Er slike kabler bedre enn no name kabler som Biltema og Clas Ohlson selger? Trolig ikke når det gjelder hva som er hørbart, men noen vil kanskje sover bedre om natten ved å kjøpe fra slike leverandører. Du finner også et større utvalg til ulikt bruk. Kabler som mer fleksible, noen som er beregnet til å montere i vegg, spesielle egenskaper i forhold til støy problemer osv.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, du finner reklamepreg her også og noen av disse unødevendig dyre. Mogami tror jeg er blant de dyreste og er selvsagt ikke lydmessig bedre enn noe annet.

Er slike kabler bedre enn no name kabler som Biltema og Clas Ohlson selger? Trolig ikke når det gjelder hva som er hørbart, men noen vil kanskje sover bedre om natten ved å kjøpe fra slike leverandører. Du finner også et større utvalg til ulikt bruk. Kabler som mer fleksible, noen som er beregnet til å montere i vegg, spesielle egenskaper i forhold til støy problemer osv.
    Flott, takk. Hvilke av disse har du selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skriva under på Belden. Använder de i stort sett överallt nu. Suverän skärm till rca till lågt pris (15 kr metern) hos elgrossister.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk. Hvilke av disse har du selv?
    Spiller det noen rolle? Det er ikke hørbar forskjell hvis kablene er laget til formålet de skal brukes til. Men hvis du f.eks vil ha fleksible og veldig bøyelig kabler er standard Klotz fine. Finnes både som metervare og ferdigterminert.

Når man bruker XLR er i grunnen pluggene det viktigste, så man unngår at de ikke passer skikkelig. Det hender med no name plugger og da låser de seg ikke alltid til kontaken. Der holder jeg med stort sett til Neutrik da de følger standarder og de passer alltid. Og ingenting slår speakon kontakter.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle? Det er ikke hørbar forskjell hvis kablene er laget til formålet de skal brukes til. Men hvis du f.eks vil ha fleksible og veldig bøyelig kabler er standard Klotz fine. Finnes både som metervare og ferdigterminert.
    Nei, det spiller ingen rolle. Kun typisk norsk nysgjerrighet og genuin interesse for hobbyen vår.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, jeg sover best med kabler fra en pioneer innen kabelproduksjon som Van den hul, men hver sine behov

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra de fleste nevnte levandørene der.
    Betydningen kan vel diskuteres, når det sitter flere meter med lakrissnøre inni høyttalerne.
    Heldigvis har jeg merkevare der også (puster lettet ut).
    Hook Up Wire | NTE-Electronic Components Supplier

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Swans høyttalere vi ser "hue&innmat"-bilder av her, orso?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Swans høyttalere vi ser "hue&innmat"-bilder av her, orso?
    Nei, Swans er helt uinteressante høyttalere IMO.

Det er CBT høyttalere utviklet av Don Keele.
    Parts Express Part 1 - Don Keele's Keynote Speech on CBT Line Array Speakers - YouTube
    Parts Express Part 6 - Don Keele's Keynote Speech on CBT Line Array Speakers - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra de fleste nevnte levandørene der.
    Betydningen kan vel diskuteres, når det sitter flere meter med lakrissnøre inni høyttalerne.
    Heldigvis har jeg merkevare der også (puster lettet ut).
    Hook Up Wire | NTE-Electronic Components Supplier
    Det var nettop derfor jeg byttet til Van Den Hul inne i mine høyttalere.
    Er det godt nok for Sonus Faber så er det godt nok for meg
    Om jeg hørte forskjell, ja det var en klar forbedring!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Swans er helt uinteressante høyttalere IMO.
    Det kan du kanskje utdype?

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •