Nordost kabler-egentlig billig kinamikk? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Da har du egentlig også svart på mitt spørsmål
    Men er det riktig å ta 50000 for et produkt som kunne kostet 10kr per meter? De har helt like egenskaper... og sikkert samme innhold og produsent.

Kabler er så markedsføring som du får det. Mer snake oil skal man lete lenge etter. Sier selger det er forskjell, og den i tillegg har en høyere pris enn en tilvarende like tykk kabel, så er det utrolig mange som går på limpinnen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKUFFA!
    Trodde "Vishnuen" min var laget i India... :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Synes det er greit at folk vår vite om produksjonen av eksotiske kabler alá Nordost. De fleste som går innom Soundgarden og spør om råd om kabler, vil få svar at slike kabler låter bedre.
    Så får en gjøre sin egen vurdering når en ser hvilke fabrikker som står bak materialene.
    For så vidt greit, det. Men jeg skjønner fortsatt ikke relevansen her. Men, det er kanskje vel så mye fordi jeg ikke vet noenting om de aktuelle fabrikkene her, bortsett fra at de altså er kinesiske.

Foreløpig føles dette like relevant som at kabelselgeren på Soundgarden har blitt observert i olabukse på fritiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Har du, eller har du hatt Hyundai?

Jeg har min 3. nå og har også (og har hatt) Toyota, Ford, VW.

Hyundai i dag er fullt på høyde med de ovennevnte i sikkerhet, kvalitet og komfort.
    Drfitssikkerhetsmessig erfarer jeg at de er bedre enn ovennevnte!
    Har ikke hyundai og har heller ikke hatt. Men det er jo en grunn til det. Det er fordi jeg ikke synes det er noe god bil. Som sagt, alle har forskjellig smak. Men at de er driftsikre og like sikre som andre biler stemmer helt sikkert. Men komfort der er jeg nok ike helt enig altså. Har sittet på med folk som har hyundai og kan ikke akkurat skryte av at det er veldig komfort i forhold til mye annet jeg har sittet i. Men det er min mening da. Det var siste innlegget mitt om bil her Godt at folk har forskjellig mening om bil også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje akkurat overraskande nyhende...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Synes det er greit at folk vår vite om produksjonen av eksotiske kabler alá Nordost. De fleste som går innom Soundgarden og spør om råd om kabler, vil få svar at slike kabler låter bedre.
    Så får en gjøre sin egen vurdering når en ser hvilke fabrikker som står bak materialene.
    Helt i orden å informere, men informasjonen din er i høy grad misvisende, da det kan tolkes slik at nordost f.eks bare bruker billige rask plugger til sine kabler.

Realiteten er noe HELT annet,ser du på modellene de har vil du raskt se at det stort utvalg av deres kabler er terminert med bla: wattgate, neutrik, furutech, og WBT (nextgen), meg bekjent er dette ikke billig rask... Neutrik er ganske rimelig i innkjøp ja, men holder derimot veldig høy kvalitet.

Ett eksempel: nordost heimdal på 0,6 meter koster i norge 4k. Disse er terminert med WBT nextgen rca plugger i kobber, importerer vi disse pluggene fra usa vil dette koste i overkant av 1600 kr før avgifter. Prisen kan vel da ikke sies å være helt hinsides, heller ikke kvaliteten på det som leveres. At en f.eks må bruke rimeligere plugger på de billigste kablene sier vel seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe problem at ting er produsert i kina, problemet oppstår når man rebrander og pynter på et helt vanlig billig kinaprodukt og kaller det for noe annet, samtidig som man tillegger det egenskaper som ikke kan dokumenteres og/eller ikke er gjeldende. Nå sier jeg ikke at dette er tilfellet her men antar at det er dette orso insinuerer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    For så vidt greit, det. Men jeg skjønner fortsatt ikke relevansen her. Men, det er kanskje vel så mye fordi jeg ikke vet noenting om de aktuelle fabrikkene her, bortsett fra at de altså er kinesiske.

Foreløpig føles dette like relevant som at kabelselgeren på Soundgarden har blitt observert i olabukse på fritiden.
    Personlig så synes eg et dette er relvant info, og info som til og med dokumenteres, i motsetning til mange andre påstander på div forum, om kabler fra dette firma.
    Her er noen eksempler på slike påstander:

"utviklet sammen med Nasa og benyttet i deres romferger"
    "utviklet og produsert på egen fabrikk i USA"
    "de har sin egen kobbergruve, der de utvinner kobber til sine kabler...
    "
    osv, osv

Så viser det seg at de har kjøpt kabler og kontakter fra Kina

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Helt i orden å informere, men informasjonen din er i høy grad misvisende, da det kan tolkes slik at nordost f.eks bare bruker billige rask plugger til sine kabler.

Realiteten er noe HELT annet,ser du på modellene de har vil du raskt se at det stort utvalg av deres kabler er terminert med bla: wattgate, neutrik, furutech, og WBT (nextgen), meg bekjent er dette ikke billig rask... Neutrik er ganske rimelig i innkjøp ja, men holder derimot veldig høy kvalitet.

Ett eksempel: nordost heimdal på 0,6 meter koster i norge 4k. Disse er terminert med WBT nextgen rca plugger i kobber, importerer vi disse pluggene fra usa vil dette koste i overkant av 1600 kr før avgifter. Prisen kan vel da ikke sies å være helt hinsides, heller ikke kvaliteten på det som leveres. At en f.eks må bruke rimeligere plugger på de billigste kablene sier vel seg selv.
    De bruker etter min mening de beste banan kontaktene på sine høyttaler kabler, ingen tunge messing klumper som kanskje ser imponerende ut for noen. Kvalitet trenger ikke koste skjorta, kun 18,- https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...0-07&toc=18768

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg synes det er hinsides å selge RCA kabler som ikke yter bedre enn noe annet til 4k. Det er svært overpriset og folk betaler for keiserens nye klær. Og det er vel trolig noe av det billigste Nordost selger. Ingen grunn til at RCA kabler skal koste noe mer enn hundrelapper. Litt mer for pen strømpe o.l., men 4k er fullstendig tullete.

WBT og Furutech er jo litt i samme gate, men med langt mindre avanse. Det er heller ingen grunn til at plugger skal koste så mye, og bedre blir det jo ikke.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neutrik er ganske rimelig i innkjøp ja, men holder derimot veldig høy kvalitet.
    I firmaet til faren min bruker de også Neutrik plugger, de har en innkjøpspris på 2 eller 4kr, husker ikke helt. Ganske rimelig i innkjøp ja :-)
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Precis färdig med att göra dessa RCA. Denna beldenkabel har bland de bästa förutsättningar för en bra RCA kabel.

http://arkiv.holmefjord.no/datablad/7703NH.pdf

Total kostnad för dessa, med skridskosnöre, krympslang och Ebaypluggar är 15 kronor per kabel i material.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinamikk: Nordost ODIN XLR - Torget
    :???:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz

Forøvrig er vi jo vant til propagandakorstogene til Orso mot gode kvalitetskabler som Nordost og Van den hul, så dette preller av som vann på gåsa for min egen del

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Propagandakorstog? Ja, nei, en skal nå høre mye før en dør...

Nå skal ikke jeg legge ord i munnen på Orso, men vil heller kalle det god forbrukeropplysning; dette er et åpent og søkbart fora. Jeg for min del ser helst at en stakkars **** som søker info om diverse haifai-relatert her inne, ikke får bekreftet selgers voodoo og ender opp med å kaste bort 2000 kroner på kabler til sitt nye 20000 kroners stereooppsett. Ved å i det minste skrive noe semi-saklig i disse kabelkrangletrådene minsker kanskje den muligheten noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på "Folkeopplysningen" når jeg leser denne tråden.
    Greit å få denne infoen og gjøre opp egne tanker rundt diverse kabelprodusenter.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vell ikke så nøye hvor ting er produsert det viktigste er att man får den lyden man vil ha i den prisklassen man vil betale.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Men er det riktig å ta 50000 for et produkt som kunne kostet 10kr per meter? De har helt like egenskaper... og sikkert samme innhold og produsent.

Kabler er så markedsføring som du får det. Mer snake oil skal man lete lenge etter. Sier selger det er forskjell, og den i tillegg har en høyere pris enn en tilvarende like tykk kabel, så er det utrolig mange som går på limpinnen.
    Jeg trenger vel egentlig ikke å svare på dette. Er jo så veldig enig

Men siden det er deg: ostepop er ikke alltid ostepop.
    Ett sted koster en pose 9,90
    Et annet sted 19,90

Og du verden så forskjellig de smaker da - selv om det egentlig er ostepop begge deler

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    er vell ikke så nøye hvor ting er produsert det viktigste er att man får den kabelen man vil ha i den prisklassen man vil betale.
    Byttet ut lyden med kabelen, så er jeg enig.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er morsomt her er at et kabelmerke som selger kabler for over 100.000kr stk/pr legger produksjonen i Kina for å gjøre det billig å produsere... Når man ser elektronikkprodusenter som konsekvent bruker komponenter fra vestlige land og produserer dem i egen fabrikk hjemme så får man opp øynene litt for hva Norost egentlig driver med. Spesielt når disse forsterkerne som andre produsenter lager innomhus også er billigere enn ett sett kabler fra norost. Hvordan i all verden er det mulig for disse produsentene å tjene penger dersom kabelprodusentene er nødt til å produsere kabler i kina for å overleve?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •