Å kjøpe disse kablene er vel som å kaste penger ut vinduet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Da har jeg bestilt Choseal LB-5109 OCC Speakers Cables banana plug OD=19mm pair - $72.94*USD : Enjoy music, enjoy hifi audio!, we sell Music Angel,qinpu,yaqin,MeiXing MingDa,Bewitch,Bada Amplifiers, CD player,power amp, preamp

Bedre å teste de enn å irritere seg over hvordan de vil låte og se ut.
    Kommer til å gi dere en tilbakemeld om resultatet.

Fy søren de der er noe av de fineste kablene jeg har set.. og til en meget overkommelig pris!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    i motsetning til disse: Nordost Odin Supreme Reference - 1 meter RCA så nei ...

Snell THX Reference + Nordost Odin Suprme Reference = Kan forestille meg komprimisløs perfekt lydkvalitet Helt at de skal koste 110 000 for en kabel.. på1 meter! Og jeg trodde Skogrand Cables var det verste.. JRK bruker $12,000/4m SC kabel med sin Snell THX Reference

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost Odin Supreme Reference - 1 meter RCA så nei ...
    Vel, det positive med denne typen kabler, er at de holder pengesikulasjonen i gang, og på mange vis er de vel med på å finansierer andre produkter som butikkene ikke har så stor avanse på. Det betyr vel i praksis at vi andre kan kjøpe øvrige produkter billig

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Fy søren de der er noe av de fineste kablene jeg har set.. og til en meget overkommelig pris!
    +1 fine kabler og du sparer i tilegg tuse lappene andre betaler når de bytter navn på de når de selges i norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1 fine kabler og du sparer i tilegg tuse lappene andre betaler når de bytter navn på de når de selges i norge
    Skal ikke klage på utsende eller lydmessig. Anbefaler disse kablene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er god grunn til å reagere på direkte lureri i bransjen Gilmour. Ingen er tjent med dette i en ellers fin hobby. At de som vasser i millioner kjøper seg eksotiske kabler for good-feelingen, er vel ikke så farlig. At derimot vanlig forbrukere bruker sin godt opptjente kroner til å kjøpe keiserens nye klær er derimot svært synd og det er bra og fornuftig med litt folkeopplysning.
    Synes det er veldig omtenksomt av deg å tenke på vår ve og vel
    Uansett, så er det ikke slik at "vi" bruker en masse penger på kabler. Vi som har vært i gamet en stund vet at å kjøpe en dyr kabel ofte er en for lettvint løsning, og som gir ett mye mindre utbytte enn hva en komponent ville gitt.
    Uansett så tar jeg ikke lett på det med kabler.
    Ville aldri ha valgt feks en signalkabel fra Biltema. Mest fordi at pluggene gjerne er av gullforgylt tinn.
    Den andre grunnen er at de består av multistrandledere, som jeg personlig har dårligere egenskaper enn solid core. Mister noe dynamikk i mitt anlegg, og da mest merkbart i fra øvre mellomtone på akustiske innspillinger.
    Det betyr ikke at den vil gjøre en dårlig jobb i andre anlegg som kanskje kan slite med ett noe slitsomt øvre register og få det til å låte snillere?
    En dyr kabel betyr ikke at det er en god kabel, og det har jeg også erfaringer med.
    Har selv hatt en Black Magic i hus, som kort tid etter ble sendt videre siden den låt for "feit".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hva kabelprodusenetene skriver.

Og denne tar jo kaken:

Helt utrolig. Det er så dumt at går ikke ann. Innspilling på en kabel og 120 timer.
    kabelprodusenten som har produsert kabelen til 1-100del av prisen har nok ikke skrevet dette!!!men derimot de som påstår at de har produsert kabelen!!hahaha snake oil bransjen på sitt beste!!!ps alt er bare lureri!!!når så du sist produksjonslokalene til en såkalt kjent hifikabelprodusent!!!alt er halvfabrikat!!rettelse de produserer ikke noen ting selv strømper plugger kjøper de også!!8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarwa
    kabelprodusenten som har produsert kabelen til 1-100del av prisen har nok ikke skrevet dette!!!men derimot de som påstår at de har produsert kabelen!!hahaha snake oil bransjen på sitt beste!!!ps alt er bare lureri!!!når så du sist produksjonslokalene til en såkalt kjent hifikabelprodusent!!!alt er halvfabrikat!!rettelse de produserer ikke noen ting selv strømper plugger kjøper de også!!8)

Jeg tror egentlig at kabler bare er snake oil.. faren min tenker motsatt, han bruker ordentlig dyre kabler og har en kasse fylt med QED Reference, Audioquest, Monster cables osv, som han brukte foer. Han paastaar at det lille Denon anlegget i stua (S-301) har saapass bra lyd kvalitet fordi den er koblet til med kvalitets kabler Husker ikke hvilket merke de var, men de er koster en lapp mer meter for 15 aar siden.

Men akkurat disse kablene til KUN $70:

syns jeg UTEN TVIL er verdt pengene! Uansett om de laater det samme som mine Argon 20,-/m kabler saa er de verdt cirka 400+ porto prisen fordi de ser saa fine ut ser ut som kabler til 2000/m

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine Choseal LB-5109 i dag!

De er skikkelig FEITE! Betalt 100 dollar på Hllyhifi.com og de kom innen 1 uke. Gratis frakt

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janajoh
    Fikk mine Choseal LB-5109 i dag!

De er skikkelig FEITE! Betalt 100 dollar på Hllyhifi.com og de kom innen 1 uke. Gratis frakt

Finere kabler til 600 kroner skal du lete lenge etter as...

SKIKKELIG FEITE var de også!

Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Constructing the ultimate cable is ultimately about getting out of the way making the connected components shine with their true splendor. What we have done at Skogrand Cables is to come up with practical framework and geometry solutions that lets the signal pass unhindered through the leads with an efficiency and speed that no other cable is able to, preserving and delivering the signal most completely. The reviewers, our customers, the cable specs and measurements all testify to this.
    We have simply removed the intricate and distorting detours found in competing cable construction aimed to fool and lure customers and replaced it with the fastest signal path with the least signal loss in the world."

Utrolig hva kabelprodusenetene skriver.

Og denne tar jo kaken:

Sitat:

Estimated burn in: 120 Hours

Helt utrolig. Det er så dumt at går ikke ann. Innspilling på en kabel og 120 timer.
    Dere sammenligner Jiangling Wind med Pagani.

Watch Cheap Chinese Made Car Video | Break.com

Pagani Automobili

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Salomon
    Dere sammenligner Jiangling Wind med Pagani.

Watch Cheap Chinese Made Car Video | Break.com

Pagani Automobili

Nei, der var det vel du som sammenlignet snakeoil og keiserens nye klær med Pagani.

Synes det er noe urettferdig ovenfor ingeniørene hos Pagani.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finere kabler til 600 kroner skal du lete lenge etter as...

SKIKKELIG FEITE var de også!
    Agreed! Superfornøyd. Kvaliteten virker veldig god. Tunge som bly.. Neste 2 kg pr kabel? Fikk en pappeske med 2 sett og den veide 9 kg.. Litt papp og noe isopor oppi. Så ja, bra vekt i de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Agreed! Superfornøyd. Kvaliteten virker veldig god. Tunge som bly.. Neste 2 kg pr kabel? Fikk en pappeske med 2 sett og den veide 9 kg.. Litt papp og noe isopor oppi. Så ja, bra vekt i de
    Jeg er veldig fornøyd med kablene. Håper du/dere som har kjøpt deg blir det også

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de kan firedobble prisen om de kaller de: "Choseal supreme reference". ;-) Tar man med "high-end" i navnet så er det sikkert en femdobbling....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er worldwide shipping ikke sant? Vurdere å kjøpe de her og nå (eller til uka) og slippe å betale 25% skatt.. Men veier de virkelig 9kg?! Kofferten kan jo ikke veie mer enn 20kg så jeg håper ikke det.

Nå har jeg bare B&W 685 da men det frister å kjøpe de basert kun på utseende. Og om jeg er en av de (og håper at jeg er) som tror på snakeoil så kan det hende jeg bruker de kablene til jeg dør! (eller om jeg blir multi millionær :mrgreen)

Hadde det stått Skogrand eller Nordost på de hadde de kostet $1700 og hatt samme ytelse :lol: :lol:

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er worldwide shipping ikke sant? Vurdere å kjøpe de her og nå (eller til uka) og slippe å betale 25% skatt.. Men veier de virkelig 9kg?! Kofferten kan jo ikke veie mer enn 20kg så jeg håper ikke det.

Nå har jeg bare B&W 685 da men det frister å kjøpe de basert kun på utseende. Og om jeg er en av de (og håper at jeg er) som tror på snakeoil så kan det hende jeg bruker de kablene til jeg dør! (eller om jeg blir multi millionær :mrgreen)

Hadde det stått Skogrand eller Nordost på de hadde de kostet $1700 og hatt samme ytelse :lol: :lol:
    Ja var gratis shipping på de

Altså, jeg bestilte ett sett til meg og ett sett til en kompis. De kom i samme eske ilag med litt isopor. Står totalvekt 7.2kg. Leste feil når eg skrev 9. Håndskrevet tekst :P Men tunge nok

Ser utrolig bra ut på stativhøyttalere

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm.. Bildene funket ikke fra dropbox

Edit: Dvs, om du høyreklikker på de to små ikonene og åpne i ny fane så funker det??

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratis frakt sier du? :O !

Det blir de bare 420 kroner cirka mega kupp.

BIldene dine funker ikke... trykket åpne i ny fane med da står det bare nothing here :P

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste