Renaissance kabler,god lyd eller tyveri?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Renaissance kabler,god lyd eller tyveri?

Har stt disse kablene flere steder og de ser utvilsomt gromme ut.Lurer på om det er noen som "tror"på kabler som kan kommentere dem eller gi meg litt peiling på hva det er snakk om.Er selv overbevist om at forskjellen på kabler er like stor som forskjellen på cd spillere!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ER jo stoor forskjell på cd-spillere!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Renaissance Audio

Renaissance Audio er de beste kablene jeg har prøvd.
    Har prøvd Kimber, Transparent Audio, MIT, Proson, Van Den Hul, Nordost (også Vallhalla), og mange andre kabler har jeg prøvd, og må bare si at Renaissance Audio er de beste jeg har prøvd i ulike anlegg og oppsett.

Fyldig og varm mellomtone, fast bass med masse trøkk, og en diskant som ikke har sibilanter av noe slag. En hører bl.a. hele symbalen, hele triangelen osv. i denne kabelen, ikke bare diskanten i den som jeg føler at Nordos og Kimber gjør, MIT er det nærmeste en kommer denne kablelen, men MIT er slappere i bassen, ikke så "romantisk" i mellomtonen, og ikke så oppløst i hele lydbildet.

Gjør likevel alle oppmerksom på at Renaissance Audio låter meget mørkt. Mørker enn MIT også. Jeg fikk nesten rør-forsterker-lyd i min Dynamic Precision med den. Og jeg bruker både rør-cd-spiller og en meget dyr rør-forforsterker til den. Denne kombinasjonen låter meget bra. DP har ellers en tendens til å låte litt tynt og flisete.

Er overbevist om at Renaissance Audio også vil passe meget godt til Hegel og andre forsterkere som låter vel lyst. Og siden den er så åpen og detaljert i lyden så vil den på ingen måte hindre dynamikken i denne forsterkeren. Nordos i lag med Hegel er intet godt forslag. Du må i såfall hate rør-lyd om du skal like en slik kombinasjon. Nordos gjør nemlig instrumentene i lydbildet meget små, det gjør Hegel også, og denne kombinasjonen låter ikke bra i mine ører.

IsoTek GII Mini Sub i mitt anlegg var helt rått i kombinasjon med dette oppsettet. Cd-spilleren min er en Vincent CD-s6 som er meget modifisert etter bladet Fidelitys anbefaling. Har til og med skiftet lokken på den til kobberlokk både på over og undersiden. Har dempering på røret av Teflon som jeg kjøpte hos Audiofoni i Skudeneshavn. Dette var en modifikasjon som ikke Fidelity kommenterte men som gjorde like stor nytt omtrent som skifte av denne kondensatoren. Helt rå lyd i denne cd-spilleren nå, men bassen er enda litt slapp i forhold til de aller beste på markedet. Bruker et enormt dyrt NOS rør i spilleren nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •