Hei,

Jeg holder på å rigge opp litt forskjellig utstyr, men har møtt på et lite problem. (sikkert et lite opplegg mange kan slå seg i panna på grunn av, da det ikke er det mest optimale oppsettet)

Først så har jeg et kinorom med en Sony HW30ES PJ og NAD T748. Hvor da PC, PS3 osv er koblet til.

Det fungerer da veeeeeeldig fint.

har også en TV et stykke bortenfor, som jeg ønsker å ha de samme mulighetene på som jeg har på projektoren (altså ha forsterkeren tilkoblet til TVen).

Måten jeg da tenkte jeg skulle gjøre det på var å bruke en HDMI hun-hun skjøt. Som jeg da setter HDMI kabelen fra inngangen på PJ og videre til TV.

HDMI kablene blir da Forsterker->10M HDMI kabel->Skjøt->10M HDMI kabel->TV, problemet da er jo at jeg ikke får noe bilde på TVen.

Så jeg gjorde da litt testing med HDMI kablene.

Mellom forsterker og PJ har jeg:
AVshop.no / DreamScreen Stealth HDMI 1.4 4K Black CUSTOM INSTALL 10,0m

skjøten:
HDMI Female to Female Video Converter Adapter - Black - Free Shipping - DealExtreme

HDMI kabel fra Skjøt til TV:

Gold Plated 1080P HDMI 19-Pin V1.4 M-M Connection Cable (10M-Length) - Free Shipping - DealExtreme

Som sagt, det ga ikke noe bilde. Men om jeg kobler sammen begge 10meter HDMI kablene med skjøten og setter de 20meterne fra forsterkeren inn i PJ, så får jeg krystallklart bilde.

-----------------------------------------------------------------

Tar jeg den 10 meter HDMI kabelen fra Dealextreme rett fra Forsterkeren til TVen, så ender jeg opp med grønn/rød snø på TVen.

Tar jeg dreamscreen kabelen fra forsterkeren til TVen, så får jeg krystallklart bilde.

Dealextreme kabelen gir perfekt bilde om jeg bruker den mellom forsterkeren og PJ (så det er ikke noe feil på kabelen)

Testet også kortere HDMI kabler 3M HDMI->skjøt->5M HDMI til TVen, ga også grønn/rød snø. men med bare 5M billigkabel, så gikk det fint.

Har slått på strøm igjennom HDMI fra forsterkeren, om det skulle ha noe å si?

Vil også nevne at TVen som den blir koblet til, ikke er av type 1cm tykk up to date LED TV, men heller en av de tidlige HDTVene (Sony kdl-40u2000). Så den sitter sikkert med en V1.1 HDMI, som kan være grunnen til at den sliter med lange og billige HDMI kabler?

vet ikke om HDMI v1.1 (eller hva det skulle være på TVen) har støtte for strøm i kablene (om det igjen har noe å si for signalstyrke over lengre kabeltrekk)?

----------------------------------------------------------------

Som man ser, så er det TVen det butter i. Vet ikke hva det er dealextreme 10 meter HDMI kabelen mangler i forhold til Dreamscreen kabelen? eller om det rett og slett bare går på byggekvalitet?
----------------------------------------------------------------

Det jeg føler er løsningen er en HDMI booster(e) som er strømdrevet og heller sette 1-2 slike etter hverandre med kortere HDMI kabler enn 10 meter billigkabel.

Ser Avshop selger denne: AVshop.no / DreamScreen HDMI 1080P UltraBooster (skjøtemodul) Antar ikke denne løser problemet, da den ikke er strømdrevet?

Føler ikke at å kjøpe enda en dreamscreen kabel til 1300,- er løsningen her

er åpen for forslag, så bare sleng dem inn her.

På forhånd takk

Mvh. Erl88