RCA vs XLR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22

Tråd: RCA vs XLR

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    At du er en tibetansk jomfru er grei skuring (spøk - i tilfelle noen skulle lure), men det er forskjell på kabler. Det betyr ikke at man trenger kabler til mangfoldig tusen kroner, men at det er forskjell på konstruksjoner, kvalitet på leder med mer.

Foreslår at trådstarter ser om det har noen hensikt med mer påkostet kabler i hans anlegg på sikt ved å låne fra en forhandler eller en kamerat.
    Er enig i at det er forskjell på kabler, men det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet også. Så alt med måte, kan virke som noen mener at det eneste saliggjørende i et anlegg som ikke helt er slik eieren kunne tenkt seg vil bli mye bedre bare en bytter kabler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er enig i at det er forskjell på kabler, men det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet også. Så alt med måte, kan virke som noen mener at det eneste saliggjørende i et anlegg som ikke helt er slik eieren kunne tenkt seg vil bli mye bedre bare en bytter kabler.
    Om du leser innlegget mitt igjen ser du at vi faktisk er enige. Kabler er krydder, ikke hovedrett. Når jeg i tillegg sier at det er verdt å gjøre et forsøk så skjønner jeg ikke hvorfor du har et behov for å idiotforklare meg.

Kabler kan absolutt gi det lille ekstra, men det kan ikke tilføre anlegget kvaliteter som ikke er iboende i anlegget i utgangspunktet. Om man velger å bruke 10 % av anleggets verdi på kabling så er jeg også der at jeg mener at du bør bruke 15 % på akustikktiltak. Ingen fasit, selvfølgelig, og akustikk gjør mer enn kabler uansett.

Tar du flatsølv kledt i bomull, tvinner lett, og setter på gode plugger får du utløst det meste av "potensialet" fra signalkabling.

Videre, du løser ikke problemer i anlegget med kabler, plassering og akustikk kan gjøre det (eventuelt romkorreksjon).

Resten av kranglingen får dere ta på egenhånd, alternativt så kan dere låne en kabelstump fra en troende og se om dere opplever det som noe positivt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •