DIY XLR kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: DIY XLR kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY XLR kabel

Har laget meg en XLR kabel, men merker at når jeg putter inn XLR pluggen (Han) i forsterkeren så kommer det støy når jeg tar på selve pluggen. Er ikke noe støy ellers, bare når jeg tar fingeren bortpå selve pluggen (i begge ender). Støy i høyttalerene altså.

Er dette normalt?

Har sjekket for kortslutninger mellom alle pins og selve pluggen men finner ingenting, så syns det var litt merkelig. Noen som har en ide?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinematik
    Har laget meg en XLR kabel, men merker at når jeg putter inn XLR pluggen (Han) i forsterkeren så kommer det støy når jeg tar på selve pluggen. Er ikke noe støy ellers, bare når jeg tar fingeren bortpå selve pluggen (i begge ender). Støy i høyttalerene altså.

Er dette normalt?

Har sjekket for kortslutninger mellom alle pins og selve pluggen men finner ingenting, så syns det var litt merkelig. Noen som har en ide?

Hvilke pins har du loddet til hvilket nr? og er loddingen gjort skikkelig?

Kan oppstå støy når noe i loddeprosessen er gjort feil.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har loddet, jording til pin1, hot til pin 2 og cold til pin 3, akkurat som det står på uttallige bilder rundt omkring. Men det som er rart er at selve pluggen er ikke i kontakt med noen av pinsene, har sjekket dette med voltmeter, så er jo utrolig rart at det skal komme støy da

Blir jo like logisk som at det skal komme støy når jeg tar midt på selve kabelen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinematik
    Har loddet, jording til pin1, hot til pin 2 og cold til pin 3, akkurat som det står på uttallige bilder rundt omkring. Men det som er rart er at selve pluggen er ikke i kontakt med noen av pinsene, har sjekket dette med voltmeter, så er jo utrolig rart at det skal komme støy da

Blir jo like logisk som at det skal komme støy når jeg tar midt på selve kabelen.

Funky ja. Aldri opplevd lignende, selv om jeg har loddet utallige XLR kabler. Kan det være pluggene det er noe gale med?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det, måtte tydeligvis lodde ground/pin 1 til selve pluggen. Da forsvant det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •