Hva er "Analog Interconnects"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er "Analog Interconnects"?

Som Tittel beskriver, så er spørsmålet mitt enkelt, Hva betyr det at en kabel er Analog Interconnect? Jeg skjønner analog, men finnes det "vanlige analoge kabler" og andre analoge som er interconnect?
    Hva betyr Interconnect?!?!
    Jeg skal kjøpe kabler som må ha RCA plugger, analoge til en control4 (sone forsterker)

Takker for svar

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberbamsen
    Som Tittel beskriver, så er spørsmålet mitt enkelt, Hva betyr det at en kabel er Analog Interconnect? Jeg skjønner analog, men finnes det "vanlige analoge kabler" og andre analoge som er interconnect?
    Hva betyr Interconnect?!?!
    Jeg skal kjøpe kabler som må ha RCA plugger, analoge til en control4 (sone forsterker)

Takker for svar
    "Analog interconnects" er vanlige RCA analog-kabler. Ikke heng deg opp i ordet "interconnect". Det betyr bare "fra -til". Ikke noe hokus-pokus. En helt vanlig kabel med Phono ("RCA") plugger rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    "Analog interconnects" er vanlige RCA analog-kabler. Ikke heng deg opp i ordet "interconnect". Det betyr bare "fra -til". Ikke noe hokus-pokus. En helt vanlig kabel med Phono ("RCA") plugger rett og slett.
    Akei! skjønner, Jeg er helt blank på kabel området skjønner du!
    Tenkte kanskje det hadde noe med skjerming osv å gjøre :P Men det kommer vel etterhvert som prislappen øker på kablene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lurer på en ting til her. Jeg kjøpte meg noen demo brukte kabler på hifisentralen i Oslo når jeg skulle hente noen Nordost banana Z plugger.
    Det som det står på pakken de lå i er " QED Qunex Silver Spiral,termination Reference."
    Dette står altså på "mappen "de ligger i. Det er to kabler 1 stk rød med RCA i begge ender og en svart med RCA i begge ender. Jeg tenkte når jeg så dem at dette måtte være greie analoge kabler.
    Men så så jeg på selve kabelen nå og der står det " Dual CO-Axial Construction"
    Er dette da egentlig digital kabel? Eller kan det være Co-Axial selv om det ikke er digitale kabler?

For jeg har en Nordost Wyrewizard Shaman, og den er jo Coax ( og digital )
    Hva menes med coaxial?! :P
    Som dere skjønner, er jeg ganske blank på kabler!! Men må lære vett!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberbamsen
    Men lurer på en ting til her. Jeg kjøpte meg noen demo brukte kabler på hifisentralen i Oslo når jeg skulle hente noen Nordost banana Z plugger.
    Det som det står på pakken de lå i er " QED Qunex Silver Spiral,termination Reference."
    Dette står altså på "mappen "de ligger i. Det er to kabler 1 stk rød med RCA i begge ender og en svart med RCA i begge ender. Jeg tenkte når jeg så dem at dette måtte være greie analoge kabler.
    Men så så jeg på selve kabelen nå og der står det " Dual CO-Axial Construction"
    Er dette da egentlig digital kabel? Eller kan det være Co-Axial selv om det ikke er digitale kabler?

For jeg har en Nordost Wyrewizard Shaman, og den er jo Coax ( og digital )
    Hva menes med coaxial?! :P
    Som dere skjønner, er jeg ganske blank på kabler!! Men må lære vett!
    Hei!
    Et sett med ledere er hverken "digitale" eller "analoge" i utgangspunktet. De er kun materialer som leder strøm/signaler. Så kan du konstruere kabler til å skjerme mer eller mindre for utenforliggende forstyrrende signaler.
    De kablene du har sett på, "QED Qunex Silver Spiral,termination Reference" duger nok greit som både analoge og digitale interconnects i de flestes bruk.

"Coax" er en konstruksjonsterm. Normalt brukt ifm digitale signaler, men duger like greit til analoge signaler. Arrester meg gjerne

Min praktiske erfaring er at en såkalt coax (75 ohm "digital kabel") og en RCA ("analog kabel") yter det samme.

Jeg har forøvrig QED Qunex Silver Spiral selv. Og som alle vet så er den den ubestritte markedslederen innenfor digitale/analoge kabler. En referanse i min bok. Bare så det er klart. Og det er jo noe alle må være enige i, ref alle tester uavhengig av oppsett og lytterom. De som ikke skjønner dette er enten dumme, eller så er det jeg som har en diagnose..

EDIT moderator: Hei!Ingen reaksjon fra lord Spam-A-Lot altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hei!
    Et sett med ledere er hverken "digitale" eller "analoge" i utgangspunktet. De er kun materialer som leder strøm/signaler. Så kan du konstruere kabler til å skjerme mer eller mindre for utenforliggende forstyrrende signaler.
    De kablene du har sett på, "QED Qunex Silver Spiral,termination Reference" duger nok greit som både analoge og digitale interconnects i de flestes bruk.

"Coax" er en konstruksjonsterm. Normalt brukt ifm digitale signaler, men duger like greit til analoge signaler. Arrester meg gjerne

Min praktiske erfaring er at en såkalt coax (75 ohm "digital kabel") og en RCA ("analog kabel") yter det samme.

Jeg har forøvrig QED Qunex Silver Spiral selv. Og som alle vet så er den den ubestritte markedslederen innenfor digitale/analoge kabler. En referanse i min bok. Bare så det er klart. Og det er jo noe alle må være enige i, ref alle tester uavhengig av oppsett og lytterom. De som ikke skjønner dette er enten dumme, eller så er det jeg som har en diagnose..

EDIT moderator: Hei!Ingen reaksjon fra lord Spam-A-Lot altså?
    Ok, ble litt klokere her :P
    Trur jeg skal prøve enkelt å greit,å se om jeg får lyd i anlegget! :P Fikk QED kablene til en veldig grei pris, så hvis det er "loss" så gjør ikke det noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •