Tips vedr. kabel fra videospiller til "kabeltv(upc)&quo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips vedr. kabel fra videospiller til "kabeltv(upc)&quo

Skal bytte ut kabelen som står i veggen til videospilleren (er støy på signalet, defekt). Brukes til projektor(TV). Er det noe forskjell på slike kabel eller er det bare å kjøpe en hvilket som helst standard antenne kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC anbefaler å bruke den kabelen som fulgte med dekoderen/STC'en. Denne kabelen skal være av bedre kvalitet.

Jeg må innrømme at jeg bruker ikke denne kabelen, kun en billigkabel fra elkjøp og STC'en fungerer utmerket.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobbet en tid i Alfanett kabeltv i bærum, de var vel de første i landet som leverte bredbånd over kabeltv nettet. Der jobbet det også en del folk med STOR interesse for AV. De kjørte en test for å undersøke kvaliteten på apparatkabelen (les: antennekabelen) som vi skulle bestille inn fra taiwan. Den kostet ca 3 kr. pr stk. Det ble i samme momang testet en Monsterkabel for å sammenligne (det var en som påstod at det kom til å være stor forskjell). Taiwan Inc. viste seg å være like bra. :wink:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mange "vanlige" antennekabler, og de har alle vært dårlige. Også medfølgende kabler fra UPC til dekoder har vært på dårlige.
    Har selv en monsterkabel som jeg er veldig fornøyd med. Man kan også lage seg en selv av en god innstalasjonskabel da disse skal/må være trippelskjermet. (for det er som regel mangel på skjerming som er problemet med billigkabler).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tildels enig, iallefall bør de være dobbeltskjerm. En annen ting som kan forårsake dårlig bilde eller refleksjoner er bulker, knekker eller andre ting som skader dielektrikumet inne i kabelen. Dielektrikumet, eller skummet inne i kabelen skal være så jevnt som mulig. Laget en kjapp tegning i paint, som illustrerer hva som skjer hvis kabelen blir bulket. Signalet blir da reflektert tilbake i kabelen. Håper du skjønner hva det skal forestille (kabel gjennomskåret fra siden) ops:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper monster. Takk for alle innlegg!!