Er det mye bedre lyd i VDH clearwater enn VDH snowline?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det mye bedre lyd i VDH clearwater enn VDH snowline?

Jeg regner med at jeg får bedre lyd ved å kjøpe Van Den Hul clearwater høyttalerkabler kontra snowline til Dali Motif LCR. Men kan 34kr ekstra pr. meter forsvares når vi snakker busjett kabler til under 100kr meteren.
    Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente ved begge valg?
    Grunnen til mitt spørsmål er at jeg er usikker på om HFK har begge kabler liggende "klar" til test hvis jeg kommer forbi men det kan kanskje ordnes på forhånd

Mvh

Jimbeam

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Jeg regner med at jeg får bedre lyd ved å kjøpe Van Den Hul clearwater høyttalerkabler kontra snowline til Dali Motif LCR. Men kan 34kr ekstra pr. meter forsvares når vi snakker busjett kabler til under 100kr meteren.
    Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente ved begge valg?
    Grunnen til mitt spørsmål er at jeg er usikker på om HFK har begge kabler liggende "klar" til test hvis jeg kommer forbi men det kan kanskje ordnes på forhånd

Mvh

Jimbeam

Jeg er selv stor VDH fan, og tror på forskjeller på kabler. Men mellom disse to kablene tror jeg det er vanskelig,nærmest umulig å høre særlig forskjell. Det er lettere å høre forskjell jo større modellhopp man gjør, og også når anleggene ligger høyere i pris totalt sett, da etter min erfaring detaljer som kabler får større betydning.

I denne casen tror jeg det er nærmest hipp som happ

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar
    Jeg ser ingen grunn til å betale over 700kr mer for 23m clearwater hvis ikke det er større hørbare forskjeller.
    Er Van Den Hul en grei match til en NAD receiver (T757)?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar
    Jeg ser ingen grunn til å betale over 700kr mer for 23m clearwater hvis ikke det er større hørbare forskjeller.
    Er Van Den Hul en grei match til en NAD receiver (T757)?
    Nei, skal du ha såpass med antall meter så blir det fort penger av det også

VDH passer bra til det meste er min erfaring, dog litt avhengig av hva du ønsker av kablene. Jeg har selv CS-122 hybrid fra VDH, som er utrolig luftig og oppløst i sounden, men samtidig roer toppen litt (diskant og øvre mellomtone).

Disse egenskapene opplever jeg er gjengs for de fleste av modellene i sortimentet til VDH. Tror helt sikkert du blir fornøyd

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Nei, skal du ha såpass med antall meter så blir det fort penger av det også
    ....er utrolig luftig og oppløst i sounden, men samtidig roer toppen litt (diskant og øvre mellomtone)
    Tenker egenskapene du nevner vil passe fint til Motif`ene da de kan bli litt skarpe i diskanten ved høyere volume.
    Ja det blir fort litt ekstra penger men det er min første oppgradering fra tv lyd med 3 Dali Motif LCR i front, Dali Fazon Sat bak, Dali Fazon Sub 2, NAD T757 og enten Denon 2012 eller Cambridge 651 som bd spiller skal jeg nok bli fornøyd med snowline

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker egenskapene du nevner vil passe fint til Motif`ene da de kan bli litt skarpe i diskanten ved høyere volume.
    Ja det blir fort litt ekstra penger men det er min første oppgradering fra tv lyd med 3 Dali Motif LCR i front, Dali Fazon Sat bak, Dali Fazon Sub 2, NAD T757 og enten Denon 2012 eller Cambridge 651 som bd spiller skal jeg nok bli fornøyd med snowline

Blir nok bra skal du se Forøvrig opplever jeg det samme angående egenskapene til VDH kablene, spesielt at den avrunder nydelig i toppen. Jeg kan ikke utstå "skrikete" og "spiss" gjengivelse, for eks på vokalisters høye toner. Mine CM7 er gode på dette i utgangspunktet, men gode kabler fra VDH setter prikken over Ien

Håper du blir fornøyd med oppsettet! Både Denon 2012 og Cambridge 651 er strålende spillere forøvrig på alle måter, men det vet du antagelig fra før.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode og konkrete tilbakemeldinger ang. VDH Ja begge spillere ser ut til å være veldig bra og blir helt sikkert fornøyd når alt kommer i hus

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode og konkrete tilbakemeldinger ang. VDH Ja begge spillere ser ut til å være veldig bra og blir helt sikkert fornøyd når alt kommer i hus

Bare hyggelig, trivelig å høre at du setter pris på tilbakemeldingene

Så får du komme med en update når du får oppsettet trygt i hus! "Meld" deg gjerne inn i Van den hul fanklubbtråden vi har også, i kategorien for dedikerte klubb og entusiasttråder nesten nederst på forumet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •