HDMI kabel for 7.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI kabel for 7.1 oppsett

Heisann! Jeg er ganske så fresh på dette stadiet og har en reeekkke spørsmål ( selv etter mye googling! )
    Jeg har nettopp kjøpt meg 7.1 oppsett av Focal Chorus 836 front, senter, sub bakhøytalere/sidehøytalere.

Jeg har en Onkyo 1009 som jeg skal bruke til dette.. Jeg velger å gå for lyd osv via HDM, MEN.. vi har en haaaug med forskjellige kabler, ikke minst priser.
    Hvis jeg skal få full utnyttelse av DTS-HD 7.1, må jeg da ha en hdmi kabel som klarer f eks mere en supra sin som pumper ut litt over 10gb/s??
    Leser at f eks Monster M2000 eller M1000HD er veldig bra HDMI kabler.. men er de virkelig verdt den psyko prisen ? Jeg bruker forresten Nordost Z banana plugger til mine Kimber 8TC kabler til fronten( i mine øyne greie kabler til fronten )

Vil det lønne seg å legge litt ekstra cash i bra HDMI kabler ? Eller kommer jeg laaangt med Supra sine ?
    Trenger 5 hdmi kabler.. så kan fort bli dyrt :-/

1 til Pc
    1 til Get boksen
    1 til AppleTv
    1 til TV
    1 til Ps3

Leser frem og tilbake at noen merker litt forskjell på veldig dyre og veldig billige.. Noen merker mindre korning, andre sterkere og klarere farger, svartnivå osv.. Har dere noen erfaring med forskjellige ?

Og til slutt.. ville dere ha valgt HDMi fremfor Coaxial /Spdif?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inakustik hdmi med ethernet og er vel egentlig en "rimelig" kabel og det funker glimrende, og nei du behøver ikke mer enn 10,2gb/s

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både dyre og rimelige hdmi kabler. Klarer ikke å se/høre forskjellen. Om det ikke er for langt strekk så funker billige bra. Bare pass på at det står HDMI på selve kabelen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter sjøl kun på biltema kabler, fra 1m til 10m (10m fra pcn for xbmc, men recievern min har ikke hdmi så lyden går optiskt)

Ikke er jeg noen ekspert på kabler eller elektroniske signaler, men tipper at så lenge du har nødvendig bitrate (noe som skulle være definert i standarden) så er det bare og prøve.

eneste problemet jeg har hatt er enkelte tilfeller hvor jeg får interferens fra strøm kabler eller støy om kablene kveiles.
    men dette skjer stort sett også kun når noe har blitt dytta på og en skjøte leding har kveila seg rundt dem.

Men denne posten kan være farga av at jeg mener kabel bransjen generelt sett er basert på salg av snakeoil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Den lengste kabelen er i fra Tv til Reciever og er ikke på mere enn på
    2m. Så det er ikke snakk om store lengder her.Det var
    Den følelsen jeg også satt med, at noen helt greie kabler skulle holde.
    Ser at de Monster kablene som er org fra 150-300$ klassen koster rundt 60-80$på ebay, men her lukter jeg fake lang vei! Vil ikke betale piratgutta for noen wannabe kabler heller :-)
    Så jeg trenger altså ikke noe da over f eks 10,2gb/s? Ser at flere av Monster sine har kabler som tar både 15,17 og helt opp til 20gb/s.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberbamsen
    Heisann! Jeg er ganske så fresh på dette stadiet og har en reeekkke spørsmål ( selv etter mye googling! )
    Jeg har nettopp kjøpt meg 7.1 oppsett av Focal Chorus 836 front, senter, sub bakhøytalere/sidehøytalere.

Jeg har en Onkyo 1009 som jeg skal bruke til dette.. Jeg velger å gå for lyd osv via HDM, MEN.. vi har en haaaug med forskjellige kabler, ikke minst priser.
    Hvis jeg skal få full utnyttelse av DTS-HD 7.1, må jeg da ha en hdmi kabel som klarer f eks mere en supra sin som pumper ut litt over 10gb/s??
    Leser at f eks Monster M2000 eller M1000HD er veldig bra HDMI kabler.. men er de virkelig verdt den psyko prisen ? Jeg bruker forresten Nordost Z banana plugger til mine Kimber 8TC kabler til fronten( i mine øyne greie kabler til fronten )

Vil det lønne seg å legge litt ekstra cash i bra HDMI kabler ? Eller kommer jeg laaangt med Supra sine ?

1 til Pc
    1 til Get boksen
    1 til AppleTv
    1 til TV
    1 til Ps3

Leser frem og tilbake at noen merker litt forskjell på veldig dyre og veldig billige.. Noen merker mindre korning, andre sterkere og klarere farger, svartnivå osv.. Har dere noen erfaring med forskjellige ?

Takker for svar!
    Du får ikke HD-lyd eller 7,1 gjennom Coaxial /Spdi det får du bare igjennom Hdmi kabel.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Cyberbamsen

1 til Pc
    1 til Get boksen
    1 til AppleTv
    1 til TV
    1 til Ps3

Takker for svar!
    SUPRA holder i massevis og det er bare HDMI som gir deg HD lyd og bilde....skal du ha lyd fra Tv'en så er optisk/coax tingen...men det blir bare STEREO..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Tenker jeg blir å teste ut Supra sine Funker sikkert i massevis til mitt bruk!Da går jeg for hdmi all the way, da jeg vil ha den beste lyden OG muligheten til DTS-HD
    Det er nok større hørbar forskjell på høytalerkabel, enn det er på å velge dritdyre kontra litt billigere hdmi kabler når det kommer til lyd og bilde8)
    Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •