Spørsmål angående bytte av høytalerkabler + et kjapt spørsmål om signalkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående bytte av høytalerkabler + et kjapt spørsmål om signalkabler

Hei

Vurderer å bytte ut mine Supra 2,5mm2 høytalerkabler med kabler som har bananplugger. Er disse greie kabler? Eller er det ingen vits? Fun"k"cable-1040Z 2x2,5m - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky
    Jeg tenker da at man får kjørt bi-wire med disse. I tillegg til at suprakablene er stygge til å flise seg.

Har også gått til innkjøp av en Yaqin rørbuffer, trenger derfor et par nye signalkabler ut fra disse og inn på effektforsterkeren. Lurer i denne sammenhengen på om disse er greie? Fun‘k‘Cable 2000-05 RCA - Signalkabler | Tilbehør | Fnky

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert helt kurrant, men lurer på hvorfor du kjøpte den rør-bufferen?
    For lite følsomhet på inngangen på ADCOM'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sikkert helt kurrant, men lurer på hvorfor du kjøpte den rør-bufferen?
    For lite følsomhet på inngangen på ADCOM'en?
    Burde jeg bytte ut høytalerkablene som jeg har med de jeg linket til? Får fjernet skinnene på Klipsch høytalerne da.

Tja, mest som et forsøk på å få en varmere lyd i høytalerne, og en litt mindre ivrig horndiskant. Skal ikke uttale meg om følsomheten på Adcomn. Har jeg ikke peiling på, men volten på pre-outen på yamahen er i hvert fall lav. Noe som gir lav gain på effektforsterkeren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da kan jeg godt forstå deg...
    Iallefall kan det være en fordel å fjerne skinnene om du skal bi-ampe.
    Har selv brukt Supra før, og godt fornøyd med dem...
    Litt usikker på den reelle effekten av det, siden det varierer fra person til person og ikke minst anlegg.
    Anbefaler folk å sjekke ut Solidcore varianter, siden de gjerne har litt mere "fres" oppover. Iallefall fra ett personlig synspunkt.
    Rørbuffere er fine til sitt formål, men ikke glem at lyden her kan tunes i alle retninger.
    Rør kan låte forskjelig fra produsent til produsent, og innenfor de forskjellige typer rør, så om det låter feil, så kan ett rørskifte her gjøre ting mere "rett"

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg bananplugger og behold de kablene du har.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja da kan jeg godt forstå deg...
    Iallefall kan det være en fordel å fjerne skinnene om du skal bi-ampe.
    Har selv brukt Supra før, og godt fornøyd med dem...
    Litt usikker på den reelle effekten av det, siden det varierer fra person til person og ikke minst anlegg.
    Anbefaler folk å sjekke ut Solidcore varianter, siden de gjerne har litt mere "fres" oppover. Iallefall fra ett personlig synspunkt.
    Rørbuffere er fine til sitt formål, men ikke glem at lyden her kan tunes i alle retninger.
    Rør kan låte forskjelig fra produsent til produsent, og innenfor de forskjellige typer rør, så om det låter feil, så kan ett rørskifte her gjøre ting mere "rett"
    Har ikke mulighet for å bi-ampe, men kunne kjørt bi-wire med de kablene fra fnky da.

Fikk tips av en på forumet her om å kjøpe en rørbuffer for å få en litt varmere lyd, men stemmer sikkert godt som du sier. Kjøpte i hvert fall en sånn en: YAQIN SD-CD3 Stereo Audio Processor (Tube Buffer) | eBay

Ostemannen: Kunne gjort det ja, men er skjermingen på de Suprakalbene optimal? Bør være rimelig bra skjerming til hornhøytalere. Men eventuell støy kommer kanskje fra strømnettet?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Har ikke mulighet for å bi-ampe, men kunne kjørt bi-wire med de kablene fra fnky da.

Fikk tips av en på forumet her om å kjøpe en rørbuffer for å få en litt varmere lyd, men stemmer sikkert godt som du sier. Kjøpte i hvert fall en sånn en: YAQIN SD-CD3 Stereo Audio Processor (Tube Buffer) | eBay

Ostemannen: Kunne gjort det ja, men er skjermingen på de Suprakalbene optimal? Bør være rimelig bra skjerming til hornhøytalere. Men eventuell støy kommer kanskje fra strømnettet?
    Støy pleier å være fra jording. Er det susisng så er det forsterkeren.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Støy pleier å være fra jording. Er det susisng så er det forsterkeren.
    Hmm, har ikke jording i kontaktene. Men susing fra effekt (Adcom) eller Pre/receiver (Yamaha) i mitt tilfelle da tro. Trodde kanskje det hadde noe med kablene å gjøre jeg, men det er mulig at skjermingen er god nok på de kablene jeg har. Sliter noe med susing, men en del fra forumet sier det er helt normalt på hornhøytalere med høy følsomhet.

Men de signalkablene fra fnky har jo en hyggelig pris. De holder vel greit mål de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •