"Spille inn" signalkabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager latskap og takker for lenka! Latterlig sak, hadde aldri trodd det om Lexicon. Just goes to show huh

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Beklager latskap og takker for lenka! Latterlig sak, hadde aldri trodd det om Lexicon. Just goes to show huh
    Var ikke meningen å være krass med google-kommentaren, så det er sagt

Men ja, man kan jo lure på hvilke andre snarveier både de store og de små fabrikantene tar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Jasså?
    Det holder ikke at man gjør det, altså?
    Nei, stemmer, alle forskjeller noen måtte finne på å innrømme å høre mellom kabler er bare placebo, også når man ikke veit at kabelen er blitt byttet engang, da er det intuisjons-placebo.
    Sorry, hadde glemt det.....
    Nei, jeg synes i hvert fall ikke det holder at man gjør det.
    Dersom man hører forskjell og forskjellen tilsvarer ett trykk på fjernkontrollen pga volumforskjell synes i hvert fall ikke jeg det er verdt å legge mange kronene på bordet for.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke å se bort ifra at de har innsett at det er tilnærmet umulig å lage en spiller til 30K mtp konkurransen fra asia?
    At det som man regner som seriøse produsenter virkelig er i stand til å nedverdige seg på den måten...

Tror ikke de er de eneste, men det betyr heller ikke at man skal stemple resten av bransjen

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, ikke å se bort ifra at de har innsett at det er tilnærmet umulig å lage en spiller til 30K mtp konkurransen fra asia?
    At det som man regner som seriøse produsenter virkelig er i stand til å nedverdige seg på den måten...

Tror ikke de er de eneste, men det betyr heller ikke at man skal stemple resten av bransjen
    Var det ikke MHZ som gjorde omtrent samme blemma meden cd spiller?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Var det ikke MHZ som gjorde omtrent samme blemma meden cd spiller?
    Ikke denne saken fra Edge du tenker på?

"Spille inn" signalkabler-edge_or_not-jpg

"Spille inn" signalkabler-edge-jpg

...klassiker! 8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne er interessant også: MIT v2.1 (review)

Så ser man på bilde etterpå - ikke rart det låter annerledes ;-)
    Hvem sa at det ikke er forskjell på kabler?

"Spille inn" signalkabler-mit-oracle-v2-1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Har man ikke en 3dB økning ved bruk av XLR kontra RCA?
    Altså en dobling av SPL, ikke rart man hører forskjell ;-)
    Min opplevelse av lyden er ikke pga volum, hvis det er det du hinter til?
    Jeg bruker Sennheiser HD650 og Denon AH-D7000 sammen med en Violectric HPA V200. Den har ingen problemer med å dra på volum langt over det som er fornuftig selv med råtne kabler.

Jeg forventet ingen "ny verden" med nye kabler, de ble først og fremst kjøpt for å kunne bruke både RCA og XLR samtidig fra DAC (Stello DA100 Signature) for å kunne ha et mer fleksibelt system. Så ingen "placebo" her i gården...
    Jeg er positivt overrasket og strålende fornøyd!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Min opplevelse av lyden er ikke pga volum, hvis det er det du hinter til?
    Om man ikke er klar over det, så er det ihvertfall en realitet at det er en signifikant økning i volum. Du utdypet ikke ved hvilket volum du har lyttet, bare at du har hørt forskjell.

Så ingen "placebo" her i gården...
    Jeg påstår ikke at det er placebo, men du kan ikke utelukke det før du har testet det under kontrollerte forhold. Altså en blindtest der du ikke er biased ;-)

Jeg er positivt overrasket og strålende fornøyd!
    Det er jo flott, og forsåvidt det viktigste. Denne kommentaren går også ofte igjen når "folk" oppgraderer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, det var ikke en direkte oppgradering, det var kabler for å øke fleksibiliteten til DACen. Derfor er jeg av den oppfatning av at det er en reel oppgradering siden løftet i lyden ikke var forventet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Synes denne er interessant også: MIT v2.1 (review)

Så ser man på bilde etterpå - ikke rart det låter annerledes ;-)
    Hvem sa at det ikke er forskjell på kabler?

"Spille inn" signalkabler-mit-oracle-v2-1-jpg
    Hva i all verden er det de har "kokt ihop" her ?
    Er vel ikke akkurat komponenter som kan forsvare en pris på nesten 9000,- USD (nesten 50000,- NOK med dagens kurs) inne i den boksen ?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett et slags delefilter, med komponenter til - i høyden, et par-tre hundrelapper.
    Men du vet, de skal jo ha betalt for utviklingskostnader også?
    De er sikkert astronomiske, sammensetning av delene tatt i betraktning!
    Jeg er spesielt imponert over de to glidebryterne på bildet, som ser ut til å være av i alle fall "Biltemakvalitet"!
    Ytterst imponerende!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, det var ikke en direkte oppgradering, det var kabler for å øke fleksibiliteten til DACen. Derfor er jeg av den oppfatning av at det er en reel oppgradering siden løftet i lyden ikke var forventet.
    Grattis dersom du merker forskjell. Jeg er selv blandt de skeptiske. Jeg tror det sikkert kan være forskjell i lyden, men det forsvarer ikke prisen. Når noen i blindtest foretrekker biltema sin kabel fremfor Nordost sine, så anser jeg det som så små nyanser og ofte som hips om haps hva man velger, da det er VELDIG vanskelig å skille en kabel til 18kr meteren med en som koster 10000 kr meteren. Så det går mer på at jeg mener det er det ikke er verd å prioritere. For du hadde ikke merket forskjell dersom noen hadde byttet kabler mens du hadde vært borte. Hadde noen byttet subwooferen eller frontene dine med noe som kostet 10000kr mindre, så hadde du merket det. Alternativt investert 10k i akustikk! Så dersom du ønsker oppgradering, så legger du pengene et annet sted enn i kabler. For meg er det ikke verd det.

Jammen den biltema kablen ser shabby ut. Pimp kabelen! Bananplugger og nytt trekk utenpå.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Grattis dersom du merker forskjell. Jeg er selv blandt de skeptiske. Jeg tror det sikkert kan være forskjell i lyden, men det forsvarer ikke prisen. Når noen i blindtest foretrekker biltema sin kabel fremfor Nordost sine, så anser jeg det som så små nyanser og ofte som hips om haps hva man velger, da det er VELDIG vanskelig å skille en kabel til 18kr meteren med en som koster 10000 kr meteren. Så det går mer på at jeg mener det er det ikke er verd å prioritere. For du hadde ikke merket forskjell dersom noen hadde byttet kabler mens du hadde vært borte. Hadde noen byttet subwooferen eller frontene dine med noe som kostet 10000kr mindre, så hadde du merket det. Alternativt investert 10k i akustikk! Så dersom du ønsker oppgradering, så legger du pengene et annet sted enn i kabler. For meg er det ikke verd det.

Jammen den biltema kablen ser shabby ut. Pimp kabelen! Bananplugger og nytt trekk utenpå.
    For meg dreier det seg om både lydkvalitet, men også om estetikk og gjennomført kvalitet i anlegget. Jeg hadde tatt "repærn", om jeg skulle hatt shabby stygge kabler med laber kvalitet kjøpt på biltema i anlegget mitt. Helhetsfølelsen hadde blitt ødelagt.

For meg setter man prikken over den berømte Ien i anlegget med en god kvalitetskabel, både signalkabel og høyttalerkabler. Man bør ikke gå amok med Nordost kabel til 100 laken, men for guds skyld hold dere unna biltema sine jallavarer!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    For meg dreier det seg om både lydkvalitet, men også om estetikk og gjennomført kvalitet i anlegget. Jeg hadde tatt "repærn", om jeg skulle hatt shabby stygge kabler med laber kvalitet kjøpt på biltema i anlegget mitt. Helhetsfølelsen hadde blitt ødelagt.

For meg setter man prikken over den berømte Ien i anlegget med en god kvalitetskabel, både signalkabel og høyttalerkabler. Man bør ikke gå amok med Nordost kabel til 100 laken, men for guds skyld hold dere unna biltema sine jallavarer!
    Ser den. Det er vel noen som MÅ ha noe som koster litt mer, bare for å tilfredstille at det "kostet nok". Men når prisen for kabler er nok til å gå opp en divisjon i lydkvalitet kontra nyanser så anser jeg det som viktigere å gå opp en divisjon. For meg handler det om å ha kabler som virker. Da det er nyanser i beste fall.
    10k tilsvarer jo faktisk en gangske bra oppgradering av høyttalere:
    Dali Menor 6 i stedet for Ikon 6
    B&W CM9 i stedet for B&W 683
    XLS215+øl i stedet for VE-8F
    Dali Ikon 6 i stedet for Creative pc høyttalere.
    101 mnd med spotify 99kr album
    eller 101 cder med musikk (100kr hver)

Bare noen eksempler. Jeg mener det er litt som å kaste ting ut av vinduet. Når du sier at biltema er jalla, vil det si at når folk foretrekker biltemakabler i blindtest over nordost, så er nordost jalla?

Her er mine biltema kabler. Teipen er vekke, og erstattet med krympeslange:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Det er vel noen som MÅ ha noe som koster litt mer, bare for å tilfredstille at det "kostet nok". Men når prisen for kabler er nok til å gå opp en divisjon i lydkvalitet kontra nyanser så anser jeg det som viktigere å gå opp en divisjon. For meg handler det om å ha kabler som virker. Da det er nyanser i beste fall.
    10k tilsvarer jo faktisk en gangske bra oppgradering av høyttalere:
    Dali Menor 6 i stedet for Ikon 6
    B&W CM9 i stedet for B&W 683
    XLS215+øl i stedet for VE-8F
    Dali Ikon 6 i stedet for Creative pc høyttalere.
    101 mnd med spotify 99kr album
    eller 101 cder med musikk (100kr hver)

Bare noen eksempler. Jeg mener det er litt som å kaste ting ut av vinduet. Når du sier at biltema er jalla, vil det si at når folk foretrekker biltemakabler i blindtest over nordost, så er nordost jalla?

Her er mine biltema kabler. Teipen er vekke, og erstattet med krympeslange:

Altså, jeg er enig med deg i at 10 k og oppover også er mye. For min del er jeg ikke der, signalkabelen min fra Van den hul kostet litt over 2 k, og høyttalerkablene med plugger kostet vel rundt 1500 kr. Dette er det minste jeg føler at jeg må ha for å få det beste ut av mine nåværende komponenter. Spes høyttalerkablene fra VDH ga et imponerende løft i lyden mtp luftighet,oppløsning og behagelig gjengivelse i toppen.

Mitt inntrykk er at biltema har mye jallavarer generelt, så også med kabler. Dine kabler på bildet er intet unntak, bærer for meg et jallapreg og et "hjemmemekka preg" som jeg ikke forstår at folk vil ha i anlegget sitt.At folk foretrekker biltemakabler fremfor dyre Nordostkabler kjenner jeg ikke til, og er ikke et premiss jeg deler overhodet. (man finner enkelttester som påstår de utroligste ting, uten at jeg dermed svelger dette). Jeg støtter der hifiklubbens filosofi: du kjøper ikke anlegg/kabler der de selger strykejern og andre ting. Man kjøper det fra kvalifiserte produsenter med spisskompetanse på hva de driver med. Mine to cents

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, jeg er enig med deg i at 10 k og oppover også er mye. For min del er jeg ikke der, signalkabelen min fra Van den hul kostet litt over 2 k, og høyttalerkablene med plugger kostet vel rundt 1500 kr. Dette er det minste jeg føler at jeg må ha for å få det beste ut av mine nåværende komponenter. Spes høyttalerkablene fra VDH ga et imponerende løft i lyden mtp luftighet,oppløsning og behagelig gjengivelse i toppen.

Mitt inntrykk er at biltema har mye jallavarer generelt, så også med kabler. Dine kabler på bildet er intet unntak, bærer for meg et jallapreg og et "hjemmemekka preg" som jeg ikke forstår at folk vil ha i anlegget sitt.At folk foretrekker biltemakabler fremfor dyre Nordostkabler kjenner jeg ikke til, og er ikke et premiss jeg deler overhodet. (man finner enkelttester som påstår de utroligste ting, uten at jeg dermed svelger dette). Jeg støtter der hifiklubbens filosofi: du kjøper ikke anlegg/kabler der de selger strykejern og andre ting. Man kjøper det fra kvalifiserte produsenter med spisskompetanse på hva de driver med. Mine to cents
    Jeg vet hvor dette ender, nemlig i hver vår skyttergrav, så dette blir mitt siste innlegg i tråden. Når du legger sammen prisene på kabler totalt i anlegget så blir det raskt mye penger. Dersom du kan bruke 1/10 av prisen for å få det samme, så hvorfor ikke? Jeg er ikke ute etter å rakke ned på folk som har brukt mye penger på kabler og merker forskjell. Jeg bare lurer på hvorfor og om investeringen er den beste dersom man skal løfte lydkvaliteten flere hakk. Jeg hadde sett på andre steder i signalkjeden.

Mitt inntrykk av biltema er det samme, mye jalla og slikt, men har noen gode produkter. Eneste verktøyet jeg har derifra er en pussemaskin. Den koster 149kr og er på min tredje maskin på 1 år. Neste maskin blir noe helt annet. Når kablene er laget på 10 minutter, og bildene er tatt med mobil så er det vel ikke så mye annet å forvente. Hadde jeg brukt 3 dager, og lånt Akto(eller andre som er flinke å ta bilder) så hadde nok det fått et mye bedre preg på seg. Hadde bildet blir bedre, så antar jeg det hadde "sett bedre ut" også. Hva anser du som mest jalla på de kablene? Strømpene og krympestrømpe er kjøpt hos Xtreme-Cable Ledende på kvalitets kabler til HI-FI, mens pluggene er kjøpt på ebay.

Blindtesten jeg henviser til er Ksoftberg sin, som ble gjort her på forumet. Der var det en av deltagerne som foretrakk biltema kablen. Og det var uten å vite hvilken som var hvilken. Der var det brukt dyre Nordost kabler. Derfor jeg bruker de ordene og prisene.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...)Spes høyttalerkablene fra VDH ga et imponerende løft i lyden mtp luftighet,oppløsning og behagelig gjengivelse i toppen.
    ...intet mindre enn et imponerende løft faktisk. Ja, nei, dere får nå holde på i den bobla deres.

Kan du si noe om hva det er med oksygenfri kobber som er 'jalla' lydmessig? og hva er det 'kvalifiserte produsenter' av lydkabler forstår som ikke andre med generelt gode elektrokunnskaper skjønner(ikke meg med andre ord)?

...jeg foretrekker Claes Ohlsons kabler. Føler de er mer direkte og gir en tydelig glød i lyden, spesielt i klangbalansen. Mine 0,02 $.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...intet mindre enn et imponerende løft faktisk. Ja, nei, dere får nå holde på i den bobla deres.

Kan du si noe om hva det er med oksygenfri kobber som er 'jalla' lydmessig? og hva er det 'kvalifiserte produsenter' av lydkabler forstår som ikke andre med generelt gode elektrokunnskaper skjønner(ikke meg med andre ord)?

...jeg foretrekker Claes Ohlsons kabler. Føler de er mer direkte og gir en tydelig glød i lyden, spesielt i klangbalansen. Mine 0,02 $.

Med den latterliggjørende og fordummende tonen du inntar ift meg i dette innlegget, så har jeg ingen interesse av å gå i en noen som helst dialog med deg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet hvor dette ender, nemlig i hver vår skyttergrav, så dette blir mitt siste innlegg i tråden. Når du legger sammen prisene på kabler totalt i anlegget så blir det raskt mye penger. Dersom du kan bruke 1/10 av prisen for å få det samme, så hvorfor ikke? Jeg er ikke ute etter å rakke ned på folk som har brukt mye penger på kabler og merker forskjell. Jeg bare lurer på hvorfor og om investeringen er den beste dersom man skal løfte lydkvaliteten flere hakk. Jeg hadde sett på andre steder i signalkjeden.

Mitt inntrykk av biltema er det samme, mye jalla og slikt, men har noen gode produkter. Eneste verktøyet jeg har derifra er en pussemaskin. Den koster 149kr og er på min tredje maskin på 1 år. Neste maskin blir noe helt annet. Når kablene er laget på 10 minutter, og bildene er tatt med mobil så er det vel ikke så mye annet å forvente. Hadde jeg brukt 3 dager, og lånt Akto(eller andre som er flinke å ta bilder) så hadde nok det fått et mye bedre preg på seg. Hadde bildet blir bedre, så antar jeg det hadde "sett bedre ut" også. Hva anser du som mest jalla på de kablene? Strømpene og krympestrømpe er kjøpt hos Xtreme-Cable Ledende på kvalitets kabler til HI-FI, mens pluggene er kjøpt på ebay.

Blindtesten jeg henviser til er Ksoftberg sin, som ble gjort her på forumet. Der var det en av deltagerne som foretrakk biltema kablen. Og det var uten å vite hvilken som var hvilken. Der var det brukt dyre Nordost kabler. Derfor jeg bruker de ordene og prisene.

Den er i orden Ostemannen, vi får være enige om å være uenige8)

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •