10m hdmi kabel signal problemer med 1080p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10m hdmi kabel signal problemer med 1080p

Hei,

Sliter med å få 1080p bilde fra en Optoma HD 87 projektor til receiver så til bluray spiller med en hdmi kabel på 10 m. Har testet direkte til bluray, men har samme problem.

Har testet to forksjellige 10m kabler av samme type, siden jeg kjøpte 2, men for ikke 1080p men kun 720p til å fungere. Men når jeg flytter receiver og kobler til en 2m kabel fra projektor til receiver, så for jeg 1080p signalet til å fungere
    Skal det ikke ver noen 10m kabler som skal klare denne oppgaven.
    Det er ikke de dyreste kablene, det er disse: Komplett.no - HDMI 1.4 Kabel M/M 10m gullkontakter
    Men trodde de skulle klare den oppgaven uansett.
    Noen tips?

Problemet er at jeg må ha en 10m kabel siden receiver og alle komponentene skal stå på tv benk under lerret og fra projektor til der så går det akkuratt på 9m hvis jeg ikke skal strekke kabelen midt i rommet.
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din kabel
    CABLE-5503-10
    selges mange steder å oppgis til å være High speed
    High speed vil si 10,2 Gbps å er riktig i forhold til 1080p (p er progresiv) , full hd 3d osv

Google

Hadde det ikke vært en High speed kabel hadde benevnelsen på den vært Standard
    (en standard greier 2.25Gbps , 720p / 1080i (i er interlaced)

Enkleste måte å teste dette er om du kunne prøvd denne kabelen hjemme hos noen andre som har bd spiller og full hd tv for å se om den greier 1080p
    eller
    om du har annet utstyr hjemme beregnet på full hd (tv/bd spiller)
    __________________________________________________ ______

Skal du teste hjemme med ps3/optoma er det flere ting som kan gjøre dette 1080 problemet.
    noen er feks
    PS3 HDMI utgang sender for svakt signal ut til at signalet blir så bra som det må etter 10 meter kabel

hdmi inngangen på optoma kan være kresen på signal som kommer etter bd spiller ut + 10 meter kabel

HDMI kabel kan være laget for 720p/1080i (altså en standard hdmi kabel) men selges som high speed (noe den da ikke greier)
    (låne en 10m2 Gbps kabel fra annen fabrikant å teste)

__________________________________________________ ___
    10 meter HDMI som støtter 1080p skal man kunne kjøpe
    (de har intergrert forsterkning)

eller man kan bruke 2 hdmi kabler med forsterker i mellom (repeater)
    Google
    men må også her passe på at den støtter high speed 10,2 Gbps 1080p

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei,

Sliter med å få 1080p bilde fra en Optoma HD 87 projektor til receiver så til bluray spiller med en hdmi kabel på 10 m. Har testet direkte til bluray, men har samme problem.

Har testet to forksjellige 10m kabler av samme type, siden jeg kjøpte 2, men for ikke 1080p men kun 720p til å fungere. Men når jeg flytter receiver og kobler til en 2m kabel fra projektor til receiver, så for jeg 1080p signalet til å fungere
    Skal det ikke ver noen 10m kabler som skal klare denne oppgaven.
    Det er ikke de dyreste kablene, det er disse: Komplett.no - HDMI 1.4 Kabel M/M 10m gullkontakter
    Men trodde de skulle klare den oppgaven uansett.
    Noen tips?

Problemet er at jeg må ha en 10m kabel siden receiver og alle komponentene skal stå på tv benk under lerret og fra projektor til der så går det akkuratt på 9m hvis jeg ikke skal strekke kabelen midt i rommet.

Monster Cable eller Supra.....men kan også være det problem med receiveren din som skal sende dette signalet=mismatch....krevende oppgave.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet med både en denon 3311 og pioneer vsx919 receiver. For ikke signal på noen av komponentene koblet til receiver, med 10 meteren fra receiver til projektor.
    Komponentene jeg har testet med koblet til receiver er Ps3, xbox360 og Panasonic DMP-BDT310.

Det var noe gale med projektor tidligere som gikk på det samme, bare at før så klarte jeg av og til å trikse komponentene til 1080p signal ved å ta de på 720p og så koble til 10m hdmi så svitsje de til 1080p. Men da fikk jeg med røde prikker rundt omkring i bildet når det var 1080p. Leverte den inn hos hifiklubben, de sendte den inn og verkstedet mente at det var bare problemer med gammel firmwire, så de oppdaterte, testet(sier de) og alt skulle nå være i orden. Fikk den igjen for noen dager siden og når jeg igjen testet så var det jo det samme, bare at nå så for jeg ikke 1080p i det hele tatt på 10meter kabel som skal klare 1080p og 3D......hrmf....
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det så at direkte

Panasonic DMP-BDT310 til prosjector

ps3 til prosjector

xbox360 til prosjector

så fungerer ikke 1080p

å heller ikke om du sender hdmi signalet via enten denon 3311 eller pioneer vsx919

fungerer den da er det prosjektor som sanynligvis er problem

fungere den ikke er det HDMI kabel som sansynligvis er for dårlig

rask/enkel/billig måte for å finne ut mere såfremt man har venner som har utstyr som takler 1080p å at de bor ikke alt for mange mil unna
    (er vel mulig å spørre i en butikk også om å få teste hdmi kabelen om det ikke skulle være andre muligheter)
    __________________________________________________ ___

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •