Bi-Amp kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Bi-Amp kabel?

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-Amp kabel?

Jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av bi-amp høyttalerkabler. Men har ikke klart å finne så mange alternativer enda. Extreme Cable SC-4 er den eneste bi-amp kabelen jeg har funnet til nå. Men med en pris på over 4000 overgår den budsjettet mitt ganske kraftig. Er det noen der ute som har gode tips å komme med? Det billigste er vel sikkert bare å kjøre på med to vanlige kabler. Men hele vitsen med bi-amp kabel var jo å få vekk de to "ekstra" kablene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir ihvertfall en del billigere Kommer på ca 1300kr med bananplugger fra Argon. Eneste jeg lurer på da, er om det holder med et tverrsnitt på 1,88 mm2?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Paradox audio, litt over dette igjen, men ser relativt kulere ut enn QED kabelen, i tillegg er det større tverrsnitt

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra tips, de så veldig bra ut! Litt ekstra kult at det er en norsk aktør

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe løpemeter av Viablue SC-4

SC-4 Silver Series, løpemeter

Veldig god kabel, til nedsatt pris :P

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig ikke så dumt forslag. Har aldri prøvd meg på å lage kabel selv, men det er vel begrenset hvor vanskelig det kan være 8) Men så satt jeg opp en handleliste med 5 meter kabel(860kr), 6 meter kabelstrømpe(250kr), 4x splitter(600kr), 16x T6 bananplugger(2600kr!). Altså totalt ca kroner 4300,- Det er ca akkurat det samme som denne kabelen koster ferdig montert også. Men jeg ser jo det at det kan være mye å spare på å bytte ut bananpluggene som koster latterlig mye. Da kommer resten av varene på ca 1700.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, 2600 kr for bananplugger Da hadde jeg nok heller kjørt på argonplugger! De koster 480 kr for 16 stk

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja da blir det nok argon plugger :-D Da kommer kabelen på 2200, som er innenfor mitt budsjett. Å egentlig trenger jeg vel strengt tatt ikke disse splitter sakene, selv om det ser litt kult ut. Uten disse kommer kabelen på 1700 kroner. Da ser det ut til at det står mellom denne, og denne Paradox kabelen som jeg får tilpasset bi-amp for totalt 2500. Hvor mye har tverrsnittet å si? Den SC-4 kabelen har 4x4 mm2 mens Paradox kabelen har 4x2.5 mm2

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få noen til å ta med fra UK. QED Silver Anniversary Bi 2X3 meter med 8 stk Airlock plugger fås for rundt 1500,-

Ellers er jo stort sett alle kablene der på "halv pris"...masse alternativer, QED, Chord, Van Den Hul osv.

Skal over neste uke så kan sikkert grabbe med ett par hvis du vil ha:wink:

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente med 16 stk Airlock plugger!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amp kabel

Van del hul - The teatrack med QED Airlock, 2x3m med 16 plugger snaue 3000kr:wink:

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er for Bi-Wire, å ikke Bi-Amp som jeg er ute etter :wink: Ellers et godt tips til en fin og billig kabel!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva endte du egentlig opp med her?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke heeeelt ferdig med de forskjellige bestillingene Men det blir altså DIY kabler denne gang. Kabelen jeg skal bruke er SC-4. Bananplugger bestilte jeg på e-bay fra Kina, type Nakamichi. 24 stk for under 100-lappen Ellers vil jeg komme med mere info og bilder når alt er i hus.

Må forøvrig nevne at jeg har vært i kontakt med Paradox angående spesial tilpassede kabler til Bi-Amp. Dette var overhode ingen problem, å jeg vurderte sterkt å kjøpe disse. Samt at servicen var rett å slett upåklagelig, gjorde at jeg fikk enda mere lyst på de! Men denne gangen falt valget på en DIY kabel, rett å slett for jeg var litt lysten på å prøve dette

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres gøy ut, husk at det er obligatorisk legge ut bilder av ferdig produkt her på forumet

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Jeg er ikke heeeelt ferdig med de forskjellige bestillingene Men det blir altså DIY kabler denne gang. Kabelen jeg skal bruke er SC-4. Bananplugger bestilte jeg på e-bay fra Kina, type Nakamichi. 24 stk for under 100-lappen Ellers vil jeg komme med mere info og bilder når alt er i hus.

Må forøvrig nevne at jeg har vært i kontakt med Paradox angående spesial tilpassede kabler til Bi-Amp. Dette var overhode ingen problem, å jeg vurderte sterkt å kjøpe disse. Samt at servicen var rett å slett upåklagelig, gjorde at jeg fikk enda mere lyst på de! Men denne gangen falt valget på en DIY kabel, rett å slett for jeg var litt lysten på å prøve dette

Hvor mye hadde det kostet for Paradox bi amp?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Hvor mye hadde det kostet for Paradox bi amp?
    Spørs hvem kabel man velger, men det var ikke snakk om mye ekstra. Da de uansett er håndlaget, blir det kun den ekstra kabelen og bananplugger som koster. Tror ikke det var snakk om mere enn 100 Kr ekstra, altså ingen ting å si på det

Newcomer ParadoxAudio sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Spørs hvem kabel man velger, men det var ikke snakk om mye ekstra. Da de uansett er håndlaget, blir det kun den ekstra kabelen og bananplugger som koster. Tror ikke det var snakk om mere enn 100 Kr ekstra, altså ingen ting å si på det
    Vi tar ingenting for ekstra termineringer. I dette tilfellet var det snakk om kablene "Sense" og "Relativity" som vi i utganspunktet ikke har bi-amp på, dette måtte eventuelt blitt spesialtilpasset, i dette tilfellet var vi greie og gjorde et unntak hvor vi tilbød vedkommende en god pris.

Du få ha lykke til med DIY

PS! Vi har nå endret på "Relativity" og "sense" og disse tilbys nå i bi amp/wire.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •