Koble PS3/APTV2 til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble PS3/APTV2 til forsterker

Hei,

Håper dette er riktig kategori

Jeg har en Apple TV2 og en PS3 som jeg ønsker å koble mot en Harmon Kardon HS300 forsterker. Tvn er av merket Panasonic PV70. Hvilken kabel trenger jeg for å få lyd fra Apple TV2 og PS3 på forsterkeren og bilde på tvn?

Bilde av bak på tvn:

Bilde av bak forsterkeren:

Apple TV2 og PS3 har HDMI utgang og optisk digital audio utgang...

Har sett litt etter kabler på Cool Gadgets at the Right Price - Worldwide Free Shipping - DealExtreme, men sliter litt med å vite hva jeg skal se etter.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI fra Apple TV2 til tv

HDMI fra PS3 til tv

Så har du bare 1 optisk inngang på HS300 å må velge mellom å kople til Apple tv eller PS3
    (den spilleren som du avspiller mest film/musikk film med dts eller dolby digital ville jeg valgt til optisk tilkopling til HS300 for å beholde surroundlyden

Hvordan den spilleren som ikke får optisk koples til
    Velger du ps3 som optisk til hs300 har ikke apple annen utgang enn optisk så da må du ta lyden fra apple ut audio l + r fra tv (den som er øverst på bilde av din tv) å kople l+r med analog phono RCA kabel til feks tv analog inputs hs300
    Dette vil da gi stereo fra apple

Velger du optisk ut fra apple til hs300 kan du ta analog phono RCA fra ps3 direkte til hs300 (da vil du bare få stereo fra ps3)

(du må velge hvem av ps3/apple som skal avspille dd/dts ...å var det meg ville det bli ps3 som ble koplet til hs300 optisk)

Når det gjelder ...bare en optisk du kan bruke pga bare 1 optisk inngang hs300.
    Noen vil kanskje anbefale deg å bruke coaxial til optisk converter på den andre
    kabelen men jeg anbefaler ikke det da jeg ikke ser denne fordyrende boxen som ikke vil gi deg mere enn stereo gir deg nevneverdig bedre lyd enn analog phono RCA til dette bruk

Du har et vanskelig utgangspunkt pga hs300 sine mange begrensninger
    (det vanlige ved slike oppkoplinger er å kople hdmi inn reciver å hdmi ut reciver til tv ...som er hele oppkoplingen som da behøves)
    (du har ingen hdmi innganger på hs300)

HDMI kabler du trenger
    Det er mange gamle versjoner hdmi som vil fungere men kjøper du ny hdmi kabel vil den stort sett hete 1.4
    Det du trenger er 2 stk HDMI 1.3 eller HDMI 1.4 high speed 10,2 Gbps
    Koster ikke mye her i Norge
    HDMI og DVI-kabler - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Optisk kabel (toslink)
    Koster heller ikke mye
    Optiske digitalkabler - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Phono kabel
    RCA-kabler - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Kablene jeg har lenket til er eksempler
    Selvsagt kan man gå på http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=161042027 biltema eller andre butikker for å få riktig kabel som ikke koster så mye

Er jo enklere å bytte en kabel som er feilkøpt eller ikke holder mål om den er kjøpt i Norge fremfor i utlandet på nett

http://www.harmankardon.com/resource...2010-20-06.pdf

Så mitt forslag blir
    2 HDMI high speed 10,2 Gbps kabler
    1 optisk (toslink kabel)
    1 RCA phono kabel (stereo)

Så dyre kabler trenger man ikke men ville vel hoppet over de aller billigste
    (en tur på feks clas ohlson vil gi billige og helt ok kabler)

Andre har kanskje bedre greie på ditt utstyr (da jeg aldri har eid noe av det du har (bare testet ps3) så du får bedre hjelp

Det er også endel lydinnstillinger du sansynligvis må foreta etter du har alle kabler for best lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Tusen takk for kjempe svar