Får støt av HDMI kabler!!??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får støt av HDMI kabler!!??

Heisann, har en pioneer reciver som jeg har ps3, pioneer blurayspiller, altibox dekoder og prosjektor koblet til. Forsterkeren har vært inne til rep 2 ganger før og nå skal jeg få en ny, den har gjort merkelige ting i det siste,(de har lodddet en hdmi kontakt og skiftet ei digital klokke) bla begge forsterkerene i subbene tok kvelden, samt delefiltre i senter og den ene fronthøytaleren røk, det samme gjorde mellomtone og diskanter i disse også. Subbene fikset de på verksted uten kostnad for meg men de nekter å gi meg erstatning for delefiltre/elementer pga det ikke er en følge feil...
    Det kom en vanvittig smellelyd i alle høytalerene når recieveren beg å lage problemer, SÅ når jeg skulle koble til hdmi kabler fra altibox dekoder/bluray spiller i recieveren etter rep kjente jeg støt i kablene og at det kom en liten gnist når jeg plugget dem i, det skjer ikke med ps3, er d pga den er jordet? Strengt talt så skal vel ikke signalkabler gi merkbar strøm???

Mye mas til et første innlegg, takker for svar!!!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du galvanisk skille på din dekoder, eller er det via fiber?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke bra ut. Ville tatt kontakt med lokalt E-verk eller elektrikker og sjekket at du ikke har jordfeil i huset.

Det er og en kjent sak og at det kan gå strøm mellom jord på TV kabel og jord i huset. Det er derfor at det ble påbudt å selge slikt med TV for noen år siden. Kobl fra alt slikt og test. Det høres ut til at du har fiber og det skal normlat ikke ha slike problemere, men det finnes en skjem i denne kabelen og. Om denne er koblet til ditt utstyr via en skjemert nettverkskabel kan det forårsake liknende problemer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde det samme i fjor sommer på foreldrene mine sin tv med tilhørende hdmi kabel. Her ble det funnet en jordfeil i huset som ble utbedret, og problemet forsvant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •