Strømkabel: LMC Fat, Xindac, Bada eller andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømkabel: LMC Fat, Xindac, Bada eller andre?

eg trenger også ny strømkabel til min Music Angel KT88 rørforsterker. Har lest litt om LMC, men også om Xindac og Bada. Jeg ønsker et løft ift Supra Lorad 2.5, men ikke til mer enn rundt 1000-lappen.

Har skrevet litt med han på Lydhuset.no. Han skrev at LMC Fat passet best til store strømkrevende forsterkere fra Krell, Mark Levinson etc. Den vanlige litt tynnere LMC passet bedre til andre forsterkere. Kontaktene her skulle ha Furutech i begge ender. Pris ca 1200 kr pluss frakt. Lydhuset.no

Så har jeg kikket på Xindac sine kabler. Både Xindac PC-02 (kr.700) og Xindac FP-1 (kr. 1100). 700 kroner er bra pris, men er FP-1 mye bedre, tro.Nettbutikk - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter amp;page=shop.browse&category_id=20&Itemid=9

Og så kabler fra Bada. Var egentlig en tilfeldighet at disse dukket opp, og de er kinesiske. Selges av Hifi-butikken.http://www.hifi-butikken.no/produkter/tilbehor -annet/kabler/stromkabler/ De selger to typer. En til ca 700 kr og den dyreste til 1200 kr.

Jeg har god bass i mine Dali Ikon 6mk2 og fantastisk oppløsning og dybde fra Cambridge Azur 651C. Jeg trenger ikke en strømkabel som gir slankere bass eller mer aggresivitet i toppen. Ønsker en best mulig strømkabel, og håper noen har gode forslag.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den såkaldte LMC kabelen tipper jeg kan være det beste alternativet, solid god kabel. Om du orker montere selv skal det ikke være noe problem å få dette rimeligere enn 1200kr!

Kanskje inakustik hos dynabel også kan være et alternativ??

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen beskriver LMC Fat som noe svulstig i bånn og litt lukket. Stemmer det?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Noen beskriver LMC Fat som noe svulstig i bånn og litt lukket. Stemmer det?
    Hører du forskjell på strømkabel altså ? Som en sa går det vel å lage den selv slik at den blir så kort som mulig og legges unna alt som fører signal. Da er vel det meste gjort.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man hører forskjell på strømkabler. Ofte mer enn RCA kabler. Korte kabler er ikke alltid ideelt. Skjerming og kabelens oppbygning vil ha mye å si for lyd og ikke minst for pris.

Jeg ønsker ikke en generell debatt om kabler, men erfaringer med de kablene jeg ramset opp. Evt konkrete diy kabler.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man hører forskjell på strømkabler. Ofte mer enn RCA kabler. Korte kabler er ikke alltid ideelt. Skjerming og kabelens oppbygning vil ha mye å si for lyd og ikke minst for pris.

Jeg ønsker ikke en generell debatt om kabler, men erfaringer med de kablene jeg ramset opp. Evt konkrete diy kabler.
    Om du setter sammen selv tror jeg du kommer langt med noen godt skjermede kabler og ordner gode kontakter. Har selv god erfaring med furutech sine kabler og kontakter, solid fra a til å, lette å montere, god skjerming og god kontakt. MEN kan bli vrient å komme innenfor budsjettet du har skissert :P

MEN store forskjellene fra disse og et sett godt terminerte LMC kabler tror jeg er små!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok - kjøper den. Som kabelnisse og lignende erfaringer fra høytaler kabler har jeg ikke problemer med det :wink: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ok - kjøper den. Som kabelnisse og lignende erfaringer fra høytaler kabler har jeg ikke problemer med det :wink: .
    Absolutt ikke meningen å hugge ihjel en god diskusjon. Men kabler generelt er diskutert så mange ganger før:wink:

Men er det ingen som har hørt eller eier strømkabler fra Bada? Den dyreste ser ganske lovende ut. De testene jeg nå har lest om Xindak, kan tyde på at de ikke er helt nøytrale..?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man ikke komme billigst unna med å kjøpe kabler og kontakter fra ELFA?

Jeg vurderer dette selv, da jeg har tro på skjermede strømkabler,
    og tenker å anskaffe meg skjermede strømkabler både til forsterkerene,
    og annet elektronisk utstyr i nærheten som datamaskin og skjerm.

(ellers tror jeg ikke det har noen innvirkning på lyden så lenge
    tverrsnittet er stort nok.)

Og hvis jeg ikke husker helt feil, så skal man koble skjermingen til jordingsskruen i støpselet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •