Max lengde DVI/HDMI kabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lest endel på HDMI/DVI rundtomkring på nettet nå, og har funnet ut at HDMI sender ut sterkere signaler enn DVI, derfor kan HDMI-kabler være lenger. Blander man inn en overgang fra HDMI til DVI kan ikke kabelen være så lang.

Derfor Supra bare lager opptil 8m DVI, og 15m HDMI.

Også funnet ut at det er mange som har hatt problemer med DVI kablene til Supra, (ref. forum på www.minhembio.com), men ikke hørt noe om HDMI kablene (uten overganger selvf.) De kablene som var defekte har kundene visstnok fått returnert. De kablene som selges nå skal iallefall være iorden.

Kommer til å gi tilbakemelding på min Supra 12m HDMI-HDMI når den og Infocus'en ankommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nytt for meg, awesom-o. Takk for research. Hadde jeg bare visst det... Det forklarer hvorfor jeg har litt problemer med 12m hdmi-kabel fra Denon DVD-1910. Den har jo DVI-utgang og jeg har overgang til hdmi.

Jeg kan selvfølgelig bytte 1910 til en 2910 som har hdmi-utgang, men denne koster jo 4000,- mer så det blir nok uaktuelt. Hva med en HDMI-switch (2inn/1ut)? Har noen erfaring med denne? Vil den forsterke DVI-signalet på inngangen til HDMI-styrke på utgangen?

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet Supra HDMI kabelen, og den virker strålende. Den er dog kun 8m, og ikke 12 (Da jeg ikke trengte lenger allikevel). Den går fra en Denon 2910 til en Infocus SP4805. Funker smertefritt i 480p-i/576p/720p og 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 12m HDMI Supra-kabel

Sitat Opprinnelig postet av hfltten
    Et problem med å kun ha HDMI-tilkobling er at jeg ikke kan velge annen "aspect" enn 16:9 hvis DVDen inneholder 4:3-materiale. Aspect-valget på AE700 virker ikke ved digital inngang. Antar jeg kommer til å skaffe meg en S-video eller Component i tillegg etterhvert.
    Har nå lest bruksanvisningen på AE700 ops: og funnet ut at aspect-valgene på proj. virker kun ved 480p-signal, så da fikk jeg det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir å få et oppsett med 15 m komponent kabel av ellers grei kvalitet, vil jeg tro. Er dette en dårlig ide? Bør jeg lete etter andre løsninger?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •