Klipsch RF-82, hvilke kabler til høyttalere fra receiver? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av toremand
    Ja, det er akkurat det. Jeg er dum her=jeg veit ikke hva jeg skal velge
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162156458

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte bare en 10meters kabel rull på elkjøp, funker helt fint spør du meg

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde dårli tro på dyre kabler skulle vere merkbart bedre enn billige, men hadde litt problemer med dårlig lyd på mitt lytterom og alt ble prøvd for å få bedre lyd deriblant mange typer kabler, og Atlas kablene jeg prøvde ga faktisk merkbart bedre lydbilde på både diskant og bass. (hadde Audison kabler i utgangspunktet) så jeg har såfall erfart at dyrere kabler faktisk leverer bedre lydkvalitet.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    hadde dårli tro på dyre kabler skulle vere merkbart bedre enn billige, men hadde litt problemer med dårlig lyd på mitt lytterom og alt ble prøvd for å få bedre lyd deriblant mange typer kabler, og Atlas kablene jeg prøvde ga faktisk merkbart bedre lydbilde på både diskant og bass. (hadde Audison kabler i utgangspunktet) så jeg har såfall erfart at dyrere kabler faktisk leverer bedre lydkvalitet.
    Og da er debatten igang: kjør debatt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er også ute etter kabler med god kvalitet til en lavest mulig penge.
    har sett litt på monster, noen som har erfaring med disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Clas eller Biltema.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabler

jeg må si jeg har klokketro på kabler som inneholder kobber, med plastik/gummi rundt, funker for meg hvertfall

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet alle mine kabler på Monoprice.com - kjøpte en 300 ft rull med høyttalerkabler. Fin tykkelse, regner med disse er bedre enn hva du får på Biltema/Clas Ohlson, men hva vet vel jeg :-)

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her brukes det van den hul magnum hybrid med stort hell på rf82

grattis med nytt anlegg :-)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De på elkjøp til 40 kr/m burde nok være helt fine, så langt tverrsnittet er 1,5 eller høyere.

At noen skal elske de kablene til biltema/claser så høyt at de må rope om de i alle kabeltråder er for meg ubegripelig. Du har funnet noe rimelige, så da burde det vel holde.

Det er vel å få kjøpe noen fun'k'able, eller noe i den duren, som er ferdig terminert til 299 kr (fri frakt). De er dog 2,5m lange, og ikke akkurat 2m. De fra Elkjøp blir 4*40=160 + bananplugger (eller andre plugger) 2*30=60, totalt 220. Bedre og smartere plugger koster fort mere enn 30 kr paret. Skal det se ekstra bra ut må neste krympeslanger til også. Mao. blir det fort samme pris som ferdige kabler.

@niccen: Monster har fine kabler, men se deg litt om før du kjøper her til lands. Noen plasser er Monster grovt overpriset, andre plasser får du de fra ca 19,90 kr per meter. Mange offisielle forhandlere på nett selger billig til Norge fra USA. Det lønner seg i hovedsak om man skal ha av de som koster litt.

Mine ble ca 560 kr for 2x2,5m med 4 til 4 bananplugger (bi-amp oppsett). Mao lite som skiller dette og DIY-kabler fra biltema/claser med totalt 16 bananplugger. I tillegg er de ikke like avskrekkende i stua.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg noe skikkelig dyre greier som gjør lik jobb som noen rimelige kabler.!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Nordord red dawn på anlegget ditt. Sykt bra kabler, de kan trekkes fra receiver til ht og kan til og med overføre signal mellom komponentene. Sykt bra kabler. Anbefales.

Nordost Red Dawn LS høyttalerkabel - 2*2 meter

hvis du er i tvil om kablene kan jeg bare si at de reduserer de dielektriske effektene ytterligere samt optimaliserer den fysiske avstanden mellom de 20 tykkvegget 12 AWG forsølvet OFC solid-core lederene.
    Trenger jeg si mer...

=)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker noe jeg kjøpte fra ebay til 300 kr, bare for at de skal se litt bra ut
    Er meget fornøyd Men fant ikke link til der jeg kjøpte..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Jeg anbefaler Nordord red dawn på anlegget ditt. Sykt bra kabler, de kan trekkes fra receiver til ht og kan til og med overføre signal mellom komponentene. Sykt bra kabler. Anbefales.

Nordost Red Dawn LS høyttalerkabel - 2*2 meter

hvis du er i tvil om kablene kan jeg bare si at de reduserer de dielektriske effektene ytterligere samt optimaliserer den fysiske avstanden mellom de 20 tykkvegget 12 AWG forsølvet OFC solid-core lederene.
    Trenger jeg si mer...

=)

Ikke akkurat rimelige, som etterspørres her. Nordost kan se litt bra ut på bilder, men jeg liker de ikke i praksis. Veldig lite fysisk fleksible kabler. Samt altfor dyre for de aller aller fleste. Salgsjippo er de helt klart #1 på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galnes, det var ironisk ment =)

Jeg synes det er helt ubrukelig å bruke 10 000 på 4 meter ledning. Man skal virkelig ha kostbare komponenter før man bruker så mye på kabler. Personlig har jeg kabler fra biltema og de funger strålende. Ingen støy i HT og super lyd =)
    I tillegg, om man leser omtalen om dyre kabler står det så sykt mye svada som "mannen i gata" aldri i verden har sjans til å forstå seg på =)

Jeg var innom maxwell hifi her i byen og der hadde de kabler til 100 000 kr/stk. Total galskap spør du meg! =)

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ett par rimelige Fun"k"cable-1030 - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky kabler ? Har desse selv, de ser litt kulere ut enn bare random ledning, har plugger i endene, og de leverer lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Hva med ett par rimelige Fun"k"cable-1030 - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky kabler ? Har desse selv, de ser litt kulere ut enn bare random ledning, har plugger i endene, og de leverer lyd!
    Enhver kabel som har retningsbestemt molekylstruktur bør diskvalifiseres, uansett pris.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så den, men ville likevel svare litt

I utgangspunktet er vel Nordost av de som virkelig tok av i kabelbransjen. Monster sine dyreste ligger vel på 4-5000 for fronter. Ikke den verste sum om man har høyetalere i større beløpsklasser.

At de fleste oss vanlige AV-folk må ut med en 200 - 800 kr for gode kabler, ser jeg ikke på som noe gale i det hele tatt. Langstrekkene bak som fort blir dyre.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Enhver kabel som har retningsbestemt molekylstruktur bør diskvalifiseres, uansett pris.
    Fjolleri og fjollera. Drit nå i det. Fin kabel til fin pris, ca samme som DIY-pris.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Selv om man redder en panda? :shock:

Fra spøk til revolver, så så de jo riktig så fine ut de der, fancy til en billig penger er "my cup of tea".

Har disse selv:New York Sound Online HiFi Store

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •