63A strømkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer BMW520 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

63A strømkabel

Hei, vet ikke om dette er riktig sted, verken på forumet eller type forum, men det er vel mange som må ha rikelig med strøm ang anlegg også, om ikke annet har en del peiling på dette, så da spørr jeg her.
    Skulle hatt meg en 63A kabel, altså en 3fas på 4*16mm2 ledere,med minimum 10m lengde eller mer. leter da etter en sånn for billigst mulig peng, da denne ikke er helt gratis.fant et sted med pris på 332kr pr.m, så om noen her har liggende en brukt, eller vet om et sted der dem har en overkommelig pris, altså noe billigere en 332kr pr,m så er jeg svært takknemmelig for respons.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gummikabel er vel det beste, men også ganske dyrt, som du sier. Det billigste vil vel være PFSP, men til gjengjeld er den stiv og uhåndterlig. Til nød får du surret den sammen til en ganske stor kveil, og det veier sikkert et tonn.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PunkBuster
    Gummikabel er vel det beste, men også ganske dyrt, som du sier. Det billigste vil vel være PFSP, men til gjengjeld er den stiv og uhåndterlig. Til nød får du surret den sammen til en ganske stor kveil, og det veier sikkert et tonn.
    Blir nok stivt og tungt ja, prøver å finne en løsnig her, noe må jeg finne på. man takker for svar så lenge

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal denne strømkabelen brukes til? Skal den installeres permanent, eller skal den være bevegelig?

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Hvis det er gummikabel (eksempelvis.NMHVO) du er på jakt etter har den benevnelse 4G16, ikke 4*16. 4*16 betyr 4 ledere + jord. 4G16 betyr 3 faseledere og 1 jordleder. Dersom dette er en fritt forlagt gummikabel er det tilstrekkelig med 4G10mm2 for 63A.
    Denne siden har kabel: Gummikabel 4G10,0mm2-met - Elby - Nettbutikk
    Alternativt kan du sjekke om Malmbergs har en butikk i nærheten av deg. De selger elektromateriell til netto priser og har nok ferdig koblede kabler til salgs.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hva skal denne strømkabelen brukes til? Skal den installeres permanent, eller skal den være bevegelig?
    Den skal være flyttbar ja, skal brukes til Tig sveising.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Hvis det er gummikabel (eksempelvis.NMHVO) du er på jakt etter har den benevnelse 4G16, ikke 4*16. 4*16 betyr 4 ledere + jord. 4G16 betyr 3 faseledere og 1 jordleder. Dersom dette er en fritt forlagt gummikabel er det tilstrekkelig med 4G10mm2 for 63A.
    Denne siden har kabel: Gummikabel 4G10,0mm2-met - Elby - Nettbutikk
    Alternativt kan du sjekke om Malmbergs har en butikk i nærheten av deg. De selger elektromateriell til netto priser og har nok ferdig koblede kabler til salgs.
    Ok, da har jeg skrevet litt feil da. skal være en gummikabel 4G16 kabel ja. har fått beskjed av elektriker at jeg skal bruke 16mm2, da dette er minstekravet på 63A. derfor jeg er ute etter en sånn kabel.
    Men det er mulig jeg kan gå for en 4G10, hadde spart masse penger iværtfall. var også mye annet som var interessant på den siden, så takker så mye for linken

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ser i Montørhåndboka, eller for å få det helt korrekt, i NEK400, ligger 10mm2 helt i grenseland til 63A. En PVC isolert kabel tåler inntil 1,45 ganger strømføringsevnen en viss tid, og siden det skal brukes til TIG sveising, og det ikke skal være full last til enhver tid, vil jeg tro det skulle gå uten problemer for en skjøteledning. Nå er dette gummi, men jeg tviler på at det er så stor forskjell.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er mulig det, har ikke så stor peil på dette jeg, var bare en elekrtiker som sa det til meg, men ble vel anbefalt 16mm2 for å være på den sikre siden sikkert. ja jeg kommer nok aldri opp i 63A uansett så

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, har kikket på denne, men hadde håpet på å funnet noe billigere, da det blir over 2000kr for 15m og + kontakter så blir det vel fort 4000-5000kr. for meg svir det litt i lommeboka, men alt koster penger er mulig jeg bare blitt nødt til å kjøpe slik kabel, for ikke strøm ellers

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •