Kabel for trekking i rør - RS 232C interface

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kabel for trekking i rør - RS 232C interface

Jeg er i prosessen av å trekke kabler i veggene og i den forbindelse skal det gå kabler for styring av forsterker, PJ osv som bruker RS-232C 9-pin interface. Jeg har søkt en del rundt for å finne hvilke kabler som kan brukes til dette formålet.

Det virker som noen bruker cat 5e o.l kabler med 8 ledere..Regner med at enhetene som skal styres ikke trenger den siste lederen? Hva kan dere anbefale å trekke? Gjerne tips til greie plugger hvis dere kjenner til noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    Jeg er i prosessen av å trekke kabler i veggene og i den forbindelse skal det gå kabler for styring av forsterker, PJ osv som bruker RS-232C 9-pin interface. Jeg har søkt en del rundt for å finne hvilke kabler som kan brukes til dette formålet.

Det virker som noen bruker cat 5e o.l kabler med 8 ledere..Regner med at enhetene som skal styres ikke trenger den siste lederen? Hva kan dere anbefale å trekke? Gjerne tips til greie plugger hvis dere kjenner til noen.
    Mener det skal være mulig med cat5 ja, men etter det jeg har forstått kan være litt styr å få det rett. Har ikke hatt behov for dette selv enda, men har du vurdert å sette en iTach SL lokalt i stedet? De finnes både med wifi og kablet, med og uten PoE.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det skal være mulig med cat5 ja, men etter det jeg har forstått kan være litt styr å få det rett. Har ikke hatt behov for dette selv enda, men har du vurdert å sette en iTach SL lokalt i stedet? De finnes både med wifi og kablet, med og uten PoE.
    Ja, planen er å bruke en GC boks, men fra f.eks PJ må det gå kabel i vegg frem til GC boksen (elller må og må.. vil helst ikke ha bokser oppe ved projektoren). Jeg foretrekker sjult anlegg siden jeg har mulighet til det nå når jeg har veggene nede. Det er vel ikke mulig å trekke 9-pin pluggene igjennom rør?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAT6med jord er 9. Går ann å bruke usb+convertere hvis ikke avstanden er altfor lang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    CAT6med jord er 9. Går ann å bruke usb+convertere hvis ikke avstanden er altfor lang.
    aha, det passer jo meg ypperlig med cat6 ettersom jeg har uendelig med ekstra liggende. Tror jeg satser på dette.. slår det feil kan jeg jo alltids trekke på nytt senere.

Takker for responsen! Alltid greit å kontrollere planene her på forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, planen er å bruke en GC boks, men fra f.eks PJ må det gå kabel i vegg frem til GC boksen (elller må og må.. vil helst ikke ha bokser oppe ved projektoren). Jeg foretrekker sjult anlegg siden jeg har mulighet til det nå når jeg har veggene nede. Det er vel ikke mulig å trekke 9-pin pluggene igjennom rør?
    iTach'n er så liten at den lett å skjule, men ser veldig godt poenget ditt. Cat6 som nevnt skulle fungere fint, men det kan etter det jeg har sett bli litt prøving og feiling på dette. Har du mange produkter du skal kjøre med RS232?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    iTach'n er så liten at den lett å skjule, men ser veldig godt poenget ditt. Cat6 som nevnt skulle fungere fint, men det kan etter det jeg har sett bli litt prøving og feiling på dette. Har du mange produkter du skal kjøre med RS232?
    Apparatene som skal kjøres via rs 232 er følgende:
    Pioneer 508xd (mulig jeg bytter til philips 9706)
    Yamaha rx3067
    Sony HW30

Håper jeg får dette til uten for mye feiling Har forøvrig aldri prøvd iRule, men hørt at det skal fungere greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apparatene som skal kjøres via rs 232 er følgende:
    Pioneer 508xd (mulig jeg bytter til philips 9706)
    Yamaha rx3067
    Sony HW30

Håper jeg får dette til uten for mye feiling Har forøvrig aldri prøvd iRule, men hørt at det skal fungere greit.
    iRule funker veldig greit. Noe fikling er det alltid, men jeg er veldig fornøyd. Det jeg tenkte på var om hvis du ender opp med veldig mange rs232 koblinger kan det være en ide å vurdere en portserver i stedet for GC. Hvilke gatewayer vil du kjøre i ditt oppsett da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iRule funker veldig greit. Noe fikling er det alltid, men jeg er veldig fornøyd. Det jeg tenkte på var om hvis du ender opp med veldig mange rs232 koblinger kan det være en ide å vurdere en portserver i stedet for GC. Hvilke gatewayer vil du kjøre i ditt oppsett da?
    Ja, det greieste hadde vært om det fantes en iTach med 2 seriel porter. Siden ikke det gjør det så tror jeg det blir en GC-100-18R og en ITACH IP2SL-P. Håper HTPC også lar seg styre med iRule via ethernet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det greieste hadde vært om det fantes en iTach med 2 seriel porter. Siden ikke det gjør det så tror jeg det blir en GC-100-18R og en ITACH IP2SL-P. Håper HTPC også lar seg styre med iRule via ethernet.
    Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt kun iTach IR-P og SL-P, da har man mulighet til flere fj.kontroller, samt mulighet til å plassere der man trenger dem. Ikke noe galt med GC100-12n min, men savner mulighet til å ha en iPod i tillegg til iPaden når en kanalsurfer på sofaen. Og nå som det blir iPhone i tillegg hadde det vært snasent å kunne bruke den og...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt kun iTach IR-P og SL-P, da har man mulighet til flere fj.kontroller, samt mulighet til å plassere der man trenger dem. Ikke noe galt med GC100-12n min, men savner mulighet til å ha en iPod i tillegg til iPaden når en kanalsurfer på sofaen. Og nå som det blir iPhone i tillegg hadde det vært snasent å kunne bruke den og...
    Hmm.. tror kanskje jeg har misforstått hvordan dette funker. Er det ikke sånn at man kopler det man vil styre til iTach o.l som igjen koples til nettverket. Så blir alt kontrollert fra iPad o.l som kommuniserer på samme nettverk?

Altså så lenge man har enheter med iRule installert så kan man kontrollere utstyret fra hva som helst, samtidig? Er ikke dette mulig med GC100-xx?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. tror kanskje jeg har misforstått hvordan dette funker. Er det ikke sånn at man kopler det man vil styre til iTach o.l som igjen koples til nettverket. Så blir alt kontrollert fra iPad o.l som kommuniserer på samme nettverk?

Altså så lenge man har enheter med iRule installert så kan man kontrollere utstyret fra hva som helst, samtidig? Er ikke dette mulig med GC100-xx?
    GC100 har bare mulighet for en tilgjengelig tilkobling av gangen, mao. en fj.kontroll. Den er designet med tanke på systemer som kjører sentralprossessor. iTach er designet på smart tlf o.l. og har mulighet for 8 samtidige tilkoblinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GC100 har bare mulighet for en tilgjengelig tilkobling av gangen, mao. en fj.kontroll. Den er designet med tanke på systemer som kjører sentralprossessor. iTach er designet på smart tlf o.l. og har mulighet for 8 samtidige tilkoblinger.
    sier du det, ja! Så utstyr som man er interessert i å kontrollere samtidig, fra forskjellige enheter, kan ikke koples til samme GC100! litt kjip begrensning.. da blir det nok flere iTach enheter i stedet.

Takk igjen for veldig nyttige tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en portserver for å prøve og omgå begrensningen, men har ikke kommet så langt på det prosjektet... iRule folka har snakka om mulighet for sentralprossessor en gang i framtiden, men jeg ville ikke holdt pusten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •