Høy kvalitets strømkabler i Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne ser i alle fall bra ut hifi-butikken.no - Bada SP-300

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg er åpen, men hver så snill og verifiser slikt ved at man blindtester. Og helst ABX. Ellers skaper det bare forvirring og usikkerhet. Og enda bedre; Dersom dere opplever forskjeller etter blindtesting, så forsøk og få teknisk kompetanse på banen som kan forklare årsaken. Målinger og hele pakken.

Ja, jeg har i alle et ørlite håp om dere kan bli et seriøst blad som veileder og ikke villeder.
    For ordens skyld så var dette ikke en kabeltest, men en test av en aktiv høyttaler. Støygulvet var for høyt, så vi prøvde med et par skjermede strømkabler, noe som senket støygulvet hørbart.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    For ordens skyld så var dette ikke en kabeltest, men en test av en aktiv høyttaler. Støygulvet var for høyt, så vi prøvde med et par skjermede strømkabler, noe som senket støygulvet hørbart.
    Kan si meg 100% enig med deg her. Bruker Tunami med Oyaide kontakter på forsterkerne mine. All bakgrunnsstøy blir borte. Føler at lydbildet blir mer avslappet. Men om det blir bedre lyd er en annen sak. Men at strømkablene gjør nytte for seg, er det ingen tvil om.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Denne ser i alle fall bra ut hifi-butikken.no - Bada SP-300
    "The single-crystal copper line ensures that the music will be free of grain from poor current transmission."

Jada

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testet mange forskjellige strømkabler på mitt hi-end anlegg og der er forskjellene klart hørebare, men jeg har også testet det på rimligere utstyr uten de helt store resultatene.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For så å måle EMR i rommet? A/B målinger? Link til artikkel? Du ser at det blir litt fåfengt å uttale seg om elektro uten så mye som et fnugg av bevisførsel, hvis byrde ligger på din side når du påstår at det er hørbare forskjeller på lysnett kabel langt fra uskjermede ubalanserte analoge signalveier. Man må jo anta at meridian har testet utstyret sitt med medfølgende kabel? Var det samme problemet tilstede ved bruk av andre kabler? Når det resterende elektriske annlegget ikke er hverken skjermet eller påkostet utover norsk standard (som forøvrig er god) så er det jo snakk om en høytaler som er feilkonstruert.
    (Kunne holdt på til 2014 med grunner til at det du skriver blir for dumt.)

Betal en klinisk test av elektrisk skjerming på vanlige kabler mot overprisede. Det er med god grunn at bladet ditt ikke blir tatt seriøst.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan si meg 100% enig med deg her. Bruker Tunami med Oyaide kontakter på forsterkerne mine. All bakgrunnsstøy blir borte. Føler at lydbildet blir mer avslappet. Men om det blir bedre lyd er en annen sak. Men at strømkablene gjør nytte for seg, er det ingen tvil om.
    Var du oppmerksom på 'problemet' før du byttet kabler?
    Var kabelbyttet pga. støyen eller ren tilfeldighet som gjorde at du oppdaget forskjellen?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Var du oppmerksom på 'problemet' før du byttet kabler?
    Var kabelbyttet pga. støyen eller ren tilfeldighet som gjorde at du oppdaget forskjellen?
    Vil ikke si det var et problem før byttet, men bakgrunnsstøyen ble faktisk borte ved bytte av kablene

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok. Alikevel så hadde det jo vært interessant og litt mer i dybden og funnet årsaken og gjerne skrevet om det. Nå er konklusjonen din at skjermete strømkabler har innvirkning, men uten å vite hvorfor.
    Eneste vi får servert er Roy Ervin Solstad sine tullete kabeltester.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med litt god kabelrydding med adskilt strøm og signalside (kan gjøres med kabelkanal) og en pose strips så er ikke kablene borti hverandre.

Gjorde det og ble kvitt susing og brumming fra høytalerene.. hadde sikkert fått samme resultat med strømkabler med støyskjerm, men fant ut at min løsning så best ut og ble billigst

Edit:
    Hvis man har dårlig plass bak rack/benk og er plaget med susing eller brumming så er sikkert skjermede kabler en god løsning.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Det står å lese i den heilage skrifti NEK400 noget i betydningen af: at kabelføringer av signalart ikke skal gå langsmed strømførende lysnett, der kryssing må påregnes skal denne skje perpendikulært, altså vinkelrett på kabelen for å unngå crosstalk av EMR. Skål broder, dryck, lagomt.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel selger vel strømkabler til en ok pris. Kongsberg hifi senter selger vel supra kabler til en grei pris.

Litt off topic;
    Hva med å lage en tråd om hjemmekino bladet, en ny tråd ved nytt nummer? Tipper flere av forumbrukerne her er abonnenter, kan vel være interessant både for redaktøren og lesere å ha en "åpen" diskusjon om bladene. Litt ala trådene om fidelity på sentralen. Vet ikke under hvilken kategori det skulle passe riktignok.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag 19:14
    Dimm med litt god kabelrydding med adskilt strøm og signalside (kan gjøres med kabelkanal) og en pose strips så er ikke kablene borti hverandre.

Gjorde det og ble kvitt susing og brumming fra høytalerene.. hadde sikkert fått samme resultat med strømkabler med støyskjerm, men fant ut at min løsning så best ut og ble billigst

Edit:
    Hvis man har dårlig plass bak rack/benk og er plaget med susing eller brumming så er sikkert skjermede kabler en god løsning.
    Dumt at du bor så langt unna Dimm, ellers skulle jeg tibudt deg en dirty ryddejobb hjemme hos meg . Men jeg har ikke susing, da jeg bruker skjermede kabler, og også uskjermede da .

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott kabelsalat det der

når jeg kommer hjem fra budapest kan jeg ta bilde av baksiden av min benk.
    er ganske bra ordning der, men sikkert ennå rom for forbedring

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hjemmekino med 5+1 høyttaler.
    To xboxer
    1 Ps3
    1 dac
    1 Projektor
    1 plasmatv.
    1 mediaspiller.
    Dvs høyttaler ledninger (6 stk, 7 strømtilkoblinger, 5 HDMI, 1 optisk kable, en stereokabel + +)

Umulig å ikke få kabelsalat. Skal jeg unngå det, så må jeg trekke fram stereobenken en halvmeter..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chamror.

Tror det er et veldig universellt problem? Selv har jeg en mengde med komponenter, og etter hvert så bare baller det på seg, og man er raskere enn lynet inne i en ond sirkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei!
    Ser jo nå att dette har blitt en ganske stor diskusjon. Flott at folk engasjerer seg.
    Grunnen til at jeg vil ha strømkabler ala kimber/tara labs er jo først og frem pga skjermingen, men også mye for utsendet. Mange syntes sikkert det er bortkasta å kjøpe strømkabler til flere tusen kroner, men det skal helst ikke diskuteres her ;-)
    Takk for alle svar så langt!

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv er jeg på jakt etter ferdigterminerte strømkabler på 50cm-100cm, kikka både i norske butikker og på ebay. Noen som har noe tips?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •