Problemer med 10m HDMI - Norstone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 10m HDMI - Norstone

Kort beskrivelse av situasjonen.

Signalkilder (ps3, bluray hd-dvd) er koblet vi TX-SR3008 til Epson TW4400. Mellom TX-SR3008 har jeg brukt en 10m Norstone HDM350 kabel. Når forsterkeren er satt til Through er det mye støy i bildet. Når jeg endrer instillingen i menyen på forsterkeren til 1080p/24 forsvinner i enkelte tilfeller støyenKoblet til tilsvarende med en 15m Norstone HDM-150. Da fikk jeg ikke bildet i det hele tatt. Koblet til med en 2M Realcable (noen år gammel) og da var støyen borte. Når jeg endrer instillingen i menyen på forsterkeren til 1080p/24 forsvinner i enkelte tilfeller støyen ved bruk av 10m kabelen fra Norstone.

Regner med det er kablene som er problemet her. Det er jo relativt dyre kabler, så dette burde funke. Noen som har erfaring med Norstone? Alternative kabler som kan anbefales?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 10m Hama kabel 1.4 til same projektor. Funker som fjell og koster ca 500 kr. Kan jo være forsterkeren?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Kort beskrivelse av situasjonen.

Signalkilder (ps3, bluray hd-dvd) er koblet vi TX-SR3008 til Epson TW4400. Mellom TX-SR3008 har jeg brukt en 10m Norstone HDM350 kabel. Når forsterkeren er satt til Through er det mye støy i bildet. Når jeg endrer instillingen i menyen på forsterkeren til 1080p/24 forsvinner i enkelte tilfeller støyenKoblet til tilsvarende med en 15m Norstone HDM-150. Da fikk jeg ikke bildet i det hele tatt. Koblet til med en 2M Realcable (noen år gammel) og da var støyen borte. Når jeg endrer instillingen i menyen på forsterkeren til 1080p/24 forsvinner i enkelte tilfeller støyen ved bruk av 10m kabelen fra Norstone.

Regner med det er kablene som er problemet her. Det er jo relativt dyre kabler, så dette burde funke. Noen som har erfaring med Norstone? Alternative kabler som kan anbefales?
    http://avforum.no/forum/kabler/11777...-tell-you.html

Etter å ha lest denne artikkelen så er det helt klart at noen ledninger er bedre enn andre, og at noen kombinasjoner av forsterkere, ledninger og hva de er tilkoblet kan gi et dårlig resultat...: som i ditt tilfelle antageligvis----
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også vært inne på tanken at det kan være forsterkeren, eller kombinasjon forsterker/kabel som gir for svakt signal. får teste med andre kabler å se om det fungerer. fint med returrett på netthandel

ellers har jeg kontaktet brukere med samme forsterker for å spørre om hvilke kabler de bruker.

om noen har Onkyo TX-SR3008 er jeg interessert i å vite hvilken hdmi kabel dere bruker til projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    har også vært inne på tanken at det kan være forsterkeren, eller kombinasjon forsterker/kabel som gir for svakt signal. får teste med andre kabler å se om det fungerer. fint med returrett på netthandel

ellers har jeg kontaktet brukere med samme forsterker for å spørre om hvilke kabler de bruker.

om noen har Onkyo TX-SR3008 er jeg interessert i å vite hvilken hdmi kabel dere bruker til projektor.
    hei hade selv lignede problem med ps3 rett på projektor benq w1000 10meter kabel løste sig med supra hdmi jeg fant ut efter at ha søkt på nettet at signalet ut av ps3 var veldig dårlig or trengte go hdmi kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten forskjellig styrke på HDMI signalet som sendes ut fra forsterkere? Og er i tilfelle Onkyo kjent for å ha svak styrke? Eller kan det være en feil med mitt eksemplar? Virker som signalet er svakt siden det fungerer når projektor er koblet direkte til bluray spiller (panasonic bdt110). testet med en 15m kabel fra norstone også, men den funket hverken fra bluray spiller eller receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk testet med Dreamscreen 1.4 stealth kabel og da var alt støy borte. Dvs at det enten er noe feil med mitt eksemplar av norstone kabelen, eller holder de rett og slett ikke mål. Sendes i retur iallefall.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med en NorStone HDS-500 15m HDMI kabel. Jeg kobler HDMI kabelen direkte i en Philips BDP-9600 bluray spiller til en Benq W9000 projektor. Null bilde. Kobler til en 2m standard kabel så fungerer det.

NorStone kabelen ble kjøpt på tilbud hos Lsound, men var jo en av de dyrere kablene de solgte der.

Er dette en svakhet ved disse kabelen(blir i såfall litt grompy, den er trukket opp skjult....).

Vil det hjelpe med en en slik HDM booster tro(f.eks fra Dreamscreen)?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Har samme problem med en NorStone HDS-500 15m HDMI kabel. Jeg kobler HDMI kabelen direkte i en Philips BDP-9600 bluray spiller til en Benq W9000 projektor. Null bilde. Kobler til en 2m standard kabel så fungerer det.

NorStone kabelen ble kjøpt på tilbud hos Lsound, men var jo en av de dyrere kablene de solgte der.

Er dette en svakhet ved disse kabelen(blir i såfall litt grompy, den er trukket opp skjult....).

Vil det hjelpe med en en slik HDM booster tro(f.eks fra Dreamscreen)?

Norstone - HDS 500 1.5 m

Det står vel at 15 meteren er sertifisert som STANDARD
    som da betyr at den skal takle 720p 1080i men ikke er sertifisert til 1080p

Sett bd spiller oppløsning til 720p eller 1080i så blir sikkert bilde bra

(en slik standard 720p/1080i kabel passer best til tv signaler (decoder til tv) eller gamle dvd spillere scalere til 720/1080i)

Skal du ha full hd (1080p) fra bd spiller så kjøp deg kabel beregnet på det
    (det vil si high speed (10,2Gbps) eller 1.3 eller 1.4 kategori 2 som det heter

Det er ikke pris som avgjør om en kabel er bra så den utfører jobben .......men til hvilke oppgaver den er beregnet for å takle

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Norstone - HDS 500 1.5 m

(en slik standard 720p/1080i kabel passer best til tv signaler (decoder til tv) eller gamle dvd spillere scalere til 720/1080i)

Det er ikke pris som avgjør om en kabel er bra så den utfører jobben .......men til hvilke oppgaver den er beregnet for å takle

Hadde selv dette problemet med en onkyo tx sr707, kjøpte en jalla biltema hdmi kabel på 10m og fikk grønt bilde og masse artifacts i 1080i og 720p, på 1080p så fikk jeg ikke noe bilde,bytta så til en argon 10m på hifiklubben og da ble 720p og 1080i snøfri men sleit på 1080p, resultatet ble en hdmi splitter med innebygget forsterker på komplett til snaue 250kr,nå fungere alt perfekt!
    Projektoren er en optoma hd 200x , så tror ikke det er kabelen, blir bare for mye tap på så lang strekke da 10m er smerteterskelen på noen hdmi kabler!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men mest viktig er det å kjøpe riktig kabel BoEx

Skal man ha 1080p må man ha high speed (samme hva den heter eller hvor man kjøper den)
    (man kan gamble med 720/1080i kabler og extendere men dette betyr ikke garantert 1080p)

fra hdmi.org

Q. What is the difference between a “Standard” HDMI cable and a “High-Speed” HDMI cable?
    Recently, HDMI Licensing, LLC announced that cables would be tested as Standard or High-Speed cables.

•Standard (or “category 1”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz or up to 2.25Gbps, which is the equivalent of a 720p/1080i signal.

•High Speed (or “category 2”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz or up to 10.2Gbps, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates from the Source. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600).

nevnte kabel er oppført med extender (om den er ekstern eller drives av +5 volt ut hdmi kontakt ?
    uansett blir dette en standard kabel (beste er å kjøpe en som er sertifisert til 1080p (high speed)

En high speed 1.3 eller high speed 1.4 vil klare 1080p (+ full hd 3d)

ja man kan dele lengden med 2 (high speed)hdmi kabler og extender i mellom (forsterkning )
    men
    ja man kan også kjøpe hel 15 meter eller lengere som er high speed 10,2 Gbps 1080p 3d kompatibel
    eksempel---- Digital Video (HDMI/DVI)

TomH..
    Les nøye selv men tror en serie 1 kabel (50 fot) kanskje vil takle 1080p + den koster ikke mye

How Long Can HDMI Cable be Run? -- Blue Jeans Cable

HDMI Cable from Blue Jeans Cable

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Norstone - HDS 500 1.5 m

Takk for tipset! Har sjekket litt, og det viser seg at denne kabelen er rettningsbestemt, da det sitter en forsterker på kabelen, og denne skal være nærmest mottakeren(altså projektoren). Jeg har den selvsagt andre veien.....
    Det skal vist nok stå på en veilending i esken, men finner ikke noe slikt.

Vel, hvis du mener den ikke takler 1080P heller, så tror jeg at jeg benytter muligheten til å legge opp en bedre kabel. Om jeg får den ut igjen riktignok.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *15 meters NorStone HDMI cables are “HDMI Standard” certified as per HDMI 1.4 version. They cannot support 3D 1080p format.

Kan man tolke dette til at det gjelder om man skal kjøre 3D i 1080P? Blir bare vanlig 2D her....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    *15 meters NorStone HDMI cables are “HDMI Standard” certified as per HDMI 1.4 version. They cannot support 3D 1080p format.

Kan man tolke dette til at det gjelder om man skal kjøre 3D i 1080P? Blir bare vanlig 2D her....
    ingen HDMI standard kabel (hdmi 1.3 eller 1.4)er sertifisert til 1080p eller full 3d
    de kan vise 1080p ved veldig korte lengder men kjøper man en slik å skal ha 1080p er det gambling

Hadde en 1.3 eller 1.4 kabel støttet full hd 3d så hadde den støttet 1080p ja
    eller motsatt ...hadde en 1.3 eller 1.4 kabel støttet 1080p så hadde den taklet full hd 3d også

som jeg viste til tidligere
    1.3 eller 1.4 standard er
    2.25Gbps (kategori 1) 720p / 1080i
    (altså ingen full 3d eller 1080p)

1.3 eller 1.4 high speed er
    10,2 Gbps (kategori 2) 1080p + full 3d 1080p

Det fulgte sikkert med noen pappirer eller står på esken hva kabel skal takle

(prøv å sett bd spiller til 720p så er jeg sikker på kabel fungerer)

En hdmi 1.3 standard kabel eller HDMI 1.4 standard kabel (uten ethernet)er samme kabel

En HDMI 1.3 high speed og en HDMI 1.4 high speed (uten ethernet) er samme kabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •