Brukte kabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Brukte kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Forskjellen på nye og brukte kabler er minimal! Bare husk at kablene brukes sakte men sikkert opp, slik at en brukt kabel på feks 2 meter er litt kortere enn en ny på 2 meter...
    Derfor man ALDRI skal legge audiokabler i rør i veggen?

Tykke kabler på gulvet er altså ikke bare for den estetiske nytelsen, men det er også et viktig sikkerhetstiltak! Like kjipt hver gang høyttalerne tipper eller har blitt dratt inn til racket, og man må kjøpe nye kabler igjen.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Derfor man ALDRI skal legge audiokabler i rør i veggen?

Tykke kabler på gulvet er altså ikke bare for den estetiske nytelsen, men det er også et viktig sikkerhetstiltak! Like kjipt hver gang høyttalerne tipper eller har blitt dratt inn til racket, og man må kjøpe nye kabler igjen.
    Jeg håper virkelig dette er ironi! Hehe
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det slipper du - enkelt å kjøpe ferdig "innspilte" kabler...
    Eller kjøpe din egen VIDAR...

Les mer her:
    Audio Federation - Audio Federation Blog » Blog Archive » Nordost VIDAR Cable Burn-in Device - High-end Audio Blog
    Bra engelsk på den vidarsiden...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det slipper du - enkelt å kjøpe ferdig "innspilte" kabler...
    Eller kjøpe din egen VIDAR...

Les mer her:
    Audio Federation - Audio Federation Blog » Blog Archive » Nordost VIDAR Cable Burn-in Device - High-end Audio Blog
    Jeg går utifra at dette er en spøk? Ingen produsent med respekt for seg selv har produsert noe slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så sykt mye pisspreik her på forumet, enkelte skal bare spøke og gjøre narr av seriøse spørsmål. Av og til blir man ganske lei av mange bedrevitere her inne...!!
    Sorry mac!

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg går utifra at dette er en spøk? Ingen produsent med respekt for seg selv har produsert noe slik?
    Fikk vite at Soundgarden kunne "brenne inn" kablene mine, kan jo ringe dem å høre hva de bruker

Selv så har jeg fortsatt ikke fått svar på hva innbrenning er, og hvorfor det er nødvendig. Ja, har letet på nettet Fant mye rart, men ikke noe konkret som kan dokumenteres *DOH*

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Fikk vite at Soundgarden kunne "brenne inn" kablene mine, kan jo ringe dem å høre hva de bruker

Selv så har jeg fortsatt ikke fått svar på hva innbrenning er, og hvorfor det er nødvendig. Ja, har letet på nettet Fant mye rart, men ikke noe konkret som kan dokumenteres *DOH*
    Ikke noe overraskelse der.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Det er så sykt mye pisspreik her på forumet, enkelte skal bare spøke og gjøre narr av seriøse spørsmål. Av og til blir man ganske lei av mange bedrevitere her inne...!!
    Sorry mac!
    Det må være lov å trekke frem en litt kritisk og spøkful tone når vi beveger oss så langt inn på dette med å "spille inn" utstyr.

Snart får vi nok et spørsmål om vi burde spille inn glass sikringene i forsterkeren eller om det lønner seg å lakke kabinettet til cd spilleren med bengalakk istedet for vanlig lakk osv da det gjør underverker med lyden. Poenget er at det ikke fins noe som helst dokumentasjon på at det gjør noen forskjell i det heletatt og ingen vil noen gang kunne blindteste det uten å gå rett i baret. Derfor tillater vi oss å spøke litt med slike ting. Unntaket er jo selve høyttalerelementene som faktisk er en mekanisk enhet som myker seg opp over tid.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •