Dagens lille VDH 122 kupp og lydforbedring:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dagens lille VDH 122 kupp og lydforbedring:)

Etter å ha brukt Supra Ply 3.4s i (altfor)mange år tenkte jeg idag at det var på tide og prøve noe nytt. Hadde et ønske om enda mer åpenhet og luft i lydbildet og lurte på om ny kabel kunne hjelpe. Husket fra tidligere at det var sjokkerende stor forskjell på en Kimber X jeg hadde VS Supra. Dengang solgte jeg Kimberen da det var mye mer "trøkk" og saft i Supraen i mitt daværende Rotel/Dynaudio oppsett.

Så jeg dro innom HiFi klubben M.T Gate her i Oslo. Jeg snakket med flere som alle foreslo litt forskjellige typer.. Men jeg hadde på forhånd snoket i 50%-tilbudskassa i kjelleren og sett flere lengder med VDH CS 122 Hybrid.
    Jeg gikk bort til en av kara som jeg har tro på som stod borte ved ny-kablene og terminerte. Uten å nevne "funnet".
    La frem lydpreferanser, ønske og nåværende oppsett. Av alle typer, -også mye dyrere,mente han denne var en meget bra match. Jeg gikk da ned i kjelleren og plukket ut en 5-meter lengde som de kappet i to og avisolerte for meg.
    Denne kom da på 74kr meteren:grin:

Så hjem og kople. ON. For å bruke en sliten beskrivelse: Det var som et slør ble fjernet. Eller vinduet ble åpnet. Bassen var det ikke så stor forskjell på,-synes kanskje det ble litt strammere, men det ble mer åpent, oppløst, sweet diskant og naturlig ren mellomtone. Så nå blir det nok en kveld uten at TV blir slått på:-D
    Jodda, på et greit anlegg ER det stor forskell på kabler. Litt synd, ganske morro(når det klaffer) og helt sant!

Hilsen Erik

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tumle
    Etter å ha brukt Supra Ply 3.4s i (altfor)mange år tenkte jeg idag at det var på tide og prøve noe nytt. Hadde et ønske om enda mer åpenhet og luft i lydbildet og lurte på om ny kabel kunne hjelpe. Husket fra tidligere at det var sjokkerende stor forskjell på en Kimber X jeg hadde VS Supra. Dengang solgte jeg Kimberen da det var mye mer "trøkk" og saft i Supraen i mitt daværende Rotel/Dynaudio oppsett.

Så jeg dro innom HiFi klubben M.T Gate her i Oslo. Jeg snakket med flere som alle foreslo litt forskjellige typer.. Men jeg hadde på forhånd snoket i 50%-tilbudskassa i kjelleren og sett flere lengder med VDH CS 122 Hybrid.
    Jeg gikk bort til en av kara som jeg har tro på som stod borte ved ny-kablene og terminerte. Uten å nevne "funnet".
    La frem lydpreferanser, ønske og nåværende oppsett. Av alle typer, -også mye dyrere,mente han denne var en meget bra match. Jeg gikk da ned i kjelleren og plukket ut en 5-meter lengde som de kappet i to og avisolerte for meg.
    Denne kom da på 74kr meteren:grin:

Så hjem og kople. ON. For å bruke en sliten beskrivelse: Det var som et slør ble fjernet. Eller vinduet ble åpnet. Bassen var det ikke så stor forskjell på,-synes kanskje det ble litt strammere, men det ble mer åpent, oppløst, sweet diskant og naturlig ren mellomtone. Så nå blir det nok en kveld uten at TV blir slått på:-D
    Jodda, på et greit anlegg ER det stor forskell på kabler. Litt synd, ganske morro(når det klaffer) og helt sant!

Hilsen Erik
    VDH CS122 er en svært bra kabel. Har selv brukt den på cm9 med stort hell.
    Gratulerer med ett kjempe-kjøp :-)

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *beklager, dobbel post*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det du!

Har Sonus Faber Concertinoene jeg bruker til salgs, men med denne forbedringen så spørs det om det blir bytte alikevel gitt. Sprøtt at man kan tune lyden såpass mye bare med en kabel
    Hadde selv CM1 tidligere i år..får en til å tenke litt rundt fremtidige "oppgraderinger". Var litt billigere dette..:-D

Mvh.Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •