Tara Labs Phase III - 7 ledere, hvordan koble?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tara Labs Phase III - 7 ledere, hvordan koble?

Hallo,

Inni disse høyttalerkablene, så er det 7 ledere, hvorav 3 med blank isolasjon, og 4 med blå isolasjon. Er det noen spesiell måte man skal koble disse på? Skal den 4. lederen blå gjøres noe spesielt med? Ser at det på utsiden av kabelen er en pil, så kabelen er retningsbestemt? Jeg har ikke vært borti noe lignende før.

Har håp for at noen kan gi meg noen tips her - takker for innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Hallo,

Inni disse høyttalerkablene, så er det 7 ledere, hvorav 3 med blank isolasjon, og 4 med blå isolasjon. Er det noen spesiell måte man skal koble disse på? Skal den 4. lederen blå gjøres noe spesielt med? Ser at det på utsiden av kabelen er en pil, så kabelen er retningsbestemt? Jeg har ikke vært borti noe lignende før.

Tja, så lenge du kobler de lederene på de tilsvarende terminaler/kontakter på forsterker og høyttaler så har eg vanskelig for å tro at det vil ha noen betydning hva du velger.
    De pilene på kabel vil etter min mening ikke ha noen betydning, tviler på at elektronene i lederene tar hensyn til hva produsent har trykket på kabel når de velger hvilken retning de går ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen,

Mitt instinkt forteller meg at jeg bør koble alle de blå til minus, og alle de blanke til pluss. Altså 4 ledere til minus og 3 til pluss. Det vil sikkert fungere (bli lyd) men jeg lurer på hva Tara Labs har tenkt at man egentlig burde gjøre med den fjerde blå lederen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen,

Jeg så feil. Det er 4 blanke og 3 blå. Jeg blir å koble det rett-frem, alle de blanke på + og alle de blå på -. Med mindre noen har andre tanker rundt dette.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm Vis post
    Hallo,

Gammel tråd. Men fant den på google. Da jeg lurte på dette selv.

Har funnet ut av det!

Fra forsterker skal det kobles 3 blå på minus. 3 blanke på pluss. Og den ene blanke skal bare kappes ..

Til høyttaleren skal det kobles 3 blanke på minus. Også skal de tre blå fra minus kobles sammen med den ene blanke som bare er kappet i andre enden..

Litt rotete forklart vil jeg anta, så legger ved ett bildet!

PS: Jeg ringte hifi klubben, og ble sendt litt rundt, til jeg traff på en gammel traver som husket denne kabelen. Derfor jeg fikk svar. Og det stemmer også med gjenoppfrisket hukommelse fra min side.

PPS: Den kabelen på bildet er sånn som han laget den på butikken for MANGE år siden. Jeg koblet opp anlegget nå, og husket ikke hvem som skulle til forsterker og hvem som skulle til høyttaler. Derfor jeg har funnet ut av det.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Tara Labs Phase III - 7 ledere, hvordan koble?-20140306_134257-jpg  

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer som bilde sier, jeg har hatt en del taralabs på løpemeter og flere av kablene skal kobbles slikt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •