Vintage kabel, 1968, "Flertrådet"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vintage kabel, 1968, "Flertrådet"?

Med min første surround receiver i hus kom behovet for mere kabling. For 6 måneder siden var jeg forutseende nok til å legge surround kabler bak lister, men surr.back og sub tenkte jeg ikke på.

Frem fra glemselen kom esken med de rare i (1 av 5), og en rull jeg som har gått i arv. Merket med 16/12/68 ble den vel kjøpt inn da min far gikk på folkeskolen.
    -4-jpg
    -3-jpg

Jeg syntes jeg så 4 ledere pluss skjerm der inne i tverrsnittet, og det var jo flott, for da trengte jeg bare trekke en kabel til begge surr.back ht.
    -1-jpg

Men nei, 2 av "lederne" var gummi helt igjennom. Men denne gummien er så myk at den må ha fungert dårlig som strekkavlastning? Har de en annen funksjon?

-2-jpg

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte huselektrikeren på jobben om dette - og han mente at disse ikke-ledende trådene var der der for å få en rund kabel. Det finnes også 1,5 kvadrat tolederkabel uten disse ekstra trådene - men da snakker vi om den litt flatklemte lampettledningfasongen.

Moderne runde kabler blir runde ved at kappen støpes tett rundt lederne - men dette var trolig noe som man ikke fikk til i 1968.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, ja det høres jo ut som et fornuftig svar

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men.. bortsett fra spinndyr biwire og nettverkskabel (som jeg ser noen bruker som ht-kabel), finnes det noen alternativer for flertrådet høyttalerledning? Så jeg kan trekke en kabel til begge bakht?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •