Hvorfor er det Ikke forskjell på kabler? Hvordan lage en Blindtest som vi stoler på? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 129
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Greit nok devilej, men er forumet tjent med en person som KUN er ute etter å provosere og skape splid? Han beviser det gang på gang, senest i tråden om blindtester av skjermkabler. Ren og skjær forsøpling.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

Så en evnt blindtest bør vel foregå på eit nøytralt dyrt anlegg, ala Pass eller noe slikt?
    Det er slike "oppfatninger" som viser hvorfor trådstarter heller burde vie tiden sin til politisk "valgflesk" på stands i sentrum av en eller annen by ex. Bergen....

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Greit nok devilej, men er forumet tjent med en person som KUN er ute etter å provosere og skape splid? Han beviser det gang på gang, senest i tråden om blindtester av skjermkabler. Ren og skjær forsøpling.
    KUN er ute etter å provosere?

Nei, det er ikke jeg, men jeg bare stiller spørsmål, og når det ikke passer noen av dere (alltid dei samme personene) kommer dere med slikt. Det er mange som er lei denne enveiskjøringen (får ofte pm og mail) og alle andre er noen tullinger.
    Det er synd at mange ikke deltar her på dette forumet, pga at dei ikke gidder å ta imot så mye personangrep som f.eks jeg får.

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er slike "oppfatninger" som viser hvorfor trådstarter heller burde vie tiden sin til politisk "valgflesk" på stands i sentrum av en eller annen by ex. Bergen....
    Grunnen jeg angir for at en må bruke f.eks Pass, er ikke for at det er dyrt, men for at det er et godt anlegg, som kan avsløre kabler, og anlegget farger ikke lyden, som mange andre, og så er det målbart veldig bra, som dere ofte er opptatt av
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindtesting til å stole på?

Ja det mener eg.
    Vis den blir laget for å teste to kabler mot hverandre og ikke med mange kabler for å forvirre.

Men det sies at det ikke blir godkjent av "ekspertene" her før prosenten er oppe i minst 95% + riktig og at 70+ ikke holder.

http://avforum.no/forum/kabler/11332...ml#post1702438

Hva med å snu det på hodet?

Hvorfor skal det diskuteres om det er forskjeller på kabler?
    Nei, vi gjør det slik:

Hvorfor er det ikke forskjell på kabler?

8)
    Når du ikke forstår hvor bevisbyrden ligger, så blir det totalt meningsløst at du deltar i debatten.

Legg bort den nedlatende holdningen til alle som er mer beleste enn deg, og sett deg inn i helt basic vitenskapelig metode, menneskelig psykologi rundt persepsjon, og som en opsjon, tekniske data rundt kabler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal til for å stenge en tråd blir en annen debatt. Min anbefaling er å ikke bidra i tråder dere finner meningsløse. Sklir en tråd fullstendeig ut i usakligheter og skittkasting stenger vi trådene, men vi gjør det så sjelden som mulig.
    Går man aktivt inn for å ødelegge tråder vil det også få følger for den enkelte bruker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alltid de samme.." Første gang jeg tar bladet skikkelig fra munnen hvertfall, selv om jeg har tenkt på det mange ganger.

Det er vel egentlig slik Lovemusikk, at det er svarene du får som ikke passer din forutinntatte holdning, ikke at spm dine ikke passer "oss".

Når det gjelder alle de som kontakter deg på pm og mail med støtte, så kunne det vært interessant å se (annonymiserte selvsagt) eksempler på dette.

Edit: slutt å fremstill deg selv som offer. Det er du slett ikke.

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge meg på her jeg også. Jeg har forsterkersett fra Pass Labs, og jeg har opplevd til tider store forskjeller på hvilke kabler jeg bruker. Tror det er opp til person til person hvor store forskjeller i lyden en er i stand til å høre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alltid de samme.." Første gang jeg tar bladet skikkelig fra munnen hvertfall, selv om jeg har tenkt på det mange ganger.

Det er vel egentlig slik Lovemusikk, at det er svarene du får som ikke passer din forutinntatte holdning, ikke at spm dine ikke passer "oss".

Når det gjelder alle de som kontakter deg på pm og mail med støtte, så kunne det vært interessant å se (annonymiserte selvsagt) eksempler på dette.

Edit: slutt å fremstill deg selv som offer. Det er du slett ikke.
    Legger ikke ut noe som andre har skrevet i pm, det er og mot reglene. Av respekt for folk legger jeg heller ikke ut mail eller utdrag av dette.
    Poenget er ikke så mye hva som er skrevet, men at mange kvir seg for å delta.

Når det gjelder spørsmålene, så er det ikke slik at det ikke passer meg, men jeg opplever det som at det ikke passer andre.. Men tar tydligvis feil da. 8)

Offer er jeg ikke nei, for jeg takler drittslenging, uten å rapportere, noe som adm'ene her inne sikkert kan bekrefte.
    Jeg er opptatt av at en behandler alle likt, at ingen skal føle seg mobbet uansett hvilke spørsmål en kommer med eller hvilke meninger en har selv (ikke hva en er blitt påvirket til å mene).
    Slik er det desverre ikke alltid her.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Får slenge meg på her jeg også. Jeg har forsterkersett fra Pass Labs, og jeg har opplevd til tider store forskjeller på hvilke kabler jeg bruker. Tror det er opp til person til person hvor store forskjeller i lyden en er i stand til å høre.
    Jepp og om en har tapt hørsel også, ikkje minst. Lite pop å skrive slikt, men dog viktig for å høre forskjell.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri lurt på hva/hvem som er fellesnevneren i nesten alle krangletråder her inne...? Er det helt tilfeldig, og er det slik at "alle" har bestemt seg for å "ta" deg? Eier du selvinnsikt?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri lurt på hva/hvem som er fellesnevneren i nesten alle krangletråder her inne...? Er det helt tilfeldig, og er det slik at "alle" har bestemt seg for å "ta" deg? Eier du selvinnsikt?
    Ja, eier det.
    Det er ikke bare meg som stiller kritiske spørsmål, og det må det også vere lov til.
    Også å ha egne selverfarte meninger, f.eks om kabler uten å bli stemplet som tulling, fordi en ikke tror på dei få målemetodene som ifølge enkelte betyr at det ikke er hørbar forskjell.
    Jeg er faktisk kritisk til kabler selv jeg. F.eks mine høyttalerledninger til nyverdi på kr 2500,- mot RA sine kabler til 18.000-20.000 som ikke nødvendigvis var bedre. Der var forskjellene så små at vis det var forskjell så kunne det like godt vere ren fantasi.
    Høyttalere:

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Er selv overbevist at høytaller kabler låter litt forskjellig. Men dette har ikke alltid noe med pris å gjøre, ( mer materiale / teknikk ) så kommer nok ikke til å ruinere meg på kabler.

Men nå har jeg betalt en del ekstra for å få mine nybestillte høytallere med 100% sølvkabling innvendig vs kobber. Dette rett og slett da absolutt alle som har hørt kobber modellen vs sølv hører stor forskjell. Prisen er ganske markant forskjellig også så tviler på det er bare svada fra kunder .

Nå er jo sølv og kobber 2 forskjellige materialer og da, så jeg har troa på at det låter litt ulikt. Men kobber kan nok låte bedre i visse oppsett selv om det er markant billigere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Er selv overbevist at høytaller kabler låter litt forskjellig. Men dette har ikke alltid noe med pris å gjøre, ( mer materiale / teknikk ) så kommer nok ikke til å ruinere meg på kabler.

Men nå har jeg betalt en del ekstra for å få mine nybestillte høytallere med 100% sølvkabling innvendig vs kobber. Dette rett og slett da absolutt alle som har hørt kobber modellen vs sølv hører stor forskjell. Prisen er ganske markant forskjellig også så tviler på det er bare svada fra kunder .

Nå er jo sølv og kobber 2 forskjellige materialer og da, så jeg har troa på at det låter litt ulikt. Men kobber kan nok låte bedre i visse oppsett selv om det er markant billigere.
    Vet ikke om det er sånn, men jeg er jo ute etter ekte lyd, og syns sølv er kjappere og en får mer raske og kjappe dynamiske slag på trommene f.eks.
    Også mer ekte lyd.
    Mens kobber er mer avslappende..roligere spillemåte.

Litt som mina AP høyttalere mot Vienna jeg hadde før. BMW mot Mercedes, vis du skjønner.
    Høyttalere:

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er sånn, men jeg er jo ute etter ekte lyd, og syns sølv er kjappere og en får mer raske og kjappe dynamiske slag på trommene f.eks.
    Også mer ekte lyd.

Litt som mina AP høyttalere mot Vienna jeg hadde før. BMW mot Mercedes, vis du skjønner.
    Ja det er også mye av det samme folk beskriver forskjellene på de 2 identiske modellene med sølv vs kobber internt. Også at sølv får frem litt mer detaljer, men det kan jo også være pga den litt kjappere fremførelsen.

Men må si jeg er meget skeptisk til høytaler kabler som koster veldig mye penger. Jeg har forståelse for at sølv koster litt rett og slett fordi det er sølv .

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også mer ekte lyd.

Da finnes det jo forskjell på kabler da, eller??????

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ja det er også mye av det samme folk beskriver forskjellene på de 2 identiske modellene med sølv vs kobber internt. Også at sølv får frem litt mer detaljer, men det kan jo også være pga den litt kjappere fremførelsen.

Men må si jeg er meget skeptisk til høytaler kabler som koster veldig mye penger. Jeg har forståelse for at sølv koster litt rett og slett fordi det er sølv .
    Jepp, eg og. Tenkte jeg på sikt sku kjøpe Nordost på brukten, for da får eg det igjen vis jeg selger dei igjen, men må nesten prøve så jeg får litt mer erfaringer.

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da finnes det jo forskjell på kabler da, eller??????
    Gjør det? En får ikke inntrykk av det fra skeptikerene, gjr en vel?
    Over 70% treff på en blindtest med flere kabler, var jo langt fra godt nok.
    8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Er du der nå? :-D prøv heller livejasmin . com du
    Så kan vi som ha frue og får sånt "live" heller diskutere hifi

Håper du tok det som en spøk, som det var ment som.
    Høyttalere:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, eg og. Tenkte jeg på sikt sku kjøpe Nordost på brukten, for da får eg det igjen vis jeg selger dei igjen, men må nesten prøve så jeg får litt mer erfaringer.

Gjør det? En får ikke inntrykk av det fra skeptikerene, gjr en vel?
    Over 70% treff på en blindtest med flere kabler, var jo langt fra godt nok.
    8)
    Refererer kun til det du skriver. " sølv/kobber låter ikke likt. Skrev du ikke det???? Tror du ikke helt skjønner hva du selv mener med hva du skriver.
    REF post 35

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke hva du vil oppnå... Kabler er det som gjør den minste forskjellen med et oppsett. Vis du hadde brukt endel av tiden du bruker på å diskutere slik idioti med å gjøre fin justeringer på posisjonen av høyttalerne din ville du fått mye større effekt av det. For ikke å snakke om å brukt noe av pengene dine på akustikk produkter istedenfor kabler, da ville du fått deg en aha opplevelse.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •