Høyttalerkabler og Subwooferkabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalerkabler og Subwooferkabel?

Da har jeg kommet til det stadiet da jeg skal velge kabler til mitt oppsett.

Jeg har Yamaha NS-555 Som fronthøyttalere og venter snart en XTZ W99 12.16 Subwoofer og NC-444 Senter.

Men!
    Nå vil jeg sørge for at jeg har gode nok kabler som kan overføre signaler på best mulig måte. Er det så stor forskjell på kabler?

F.eks har jeg hørt at det ikke er noen problem å bruke Biltema høyttalerkabler. Men jeg var innpå Hifi-klubben.no tidligere idag, da såg jeg at de hadde Van Den Hul kabler til 65kr m.

Jeg har mulighet for Bi-wiring, så jeg oppdaget også noen "Fun'k Cabel" fra fnky.no.Fun"K"cable 1040 - Fnky Desse ser egentlig meget bra ut, og ser ikke noen grunn til å ikke velge de fremfor noen dyrere. De er jo med banankontakter, så det er bare plug and play. Spesifikasjonene er også meget bra i forhold til pris.

Så var det Subwoofer-kabel...
    Jeg ser at det er svært store prisforskjeller på kablene, noen koster bare 200kr og andre opptil kr 1000... Men er det noe å legge sg opp i prisen?
    Trenger en god sub-kabel til rundt kr 400,-

Jeg vil bare være sikker på at høyttalerene ihverfall ikke lar seg stoppe av dårlig overføring av signaler.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velg de kabler du liker og synes er verdt pengene. Jeg ville velge dyrere forsterker og billige kabler alltid. Jeg bruker f.eks. en forsterker til ca. 40K sammen med en 120 kroners toslink kabel og solid core innstallasjonskabel som høyttalerkabel, koster vel ca. 12- per meter.
    Se f.eks. på Inakustik serien som dynabel.no fører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •