HDMI kabel med dårlig kontakt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI kabel med dårlig kontakt

Jeg har kjøpt en 5 meter lang HDMI kabel fra Better Cables. Denne la jeg inn i veggen da jeg bygde kinoen, men la den ikke i trekkerør, fordi det var ikke helt enkelt å trekke en så stor plugg gjennom et rør (og rundt et hjørne)

TV benken min har stått helt inntil veggen, og HDMI kabelen har sikkert blitt trykt litt mot veggen, og dermed er det dårlig kontakt. Jeg åpnet pluggen, men det var ikke lett å fikse på de 10+9 pinnene som skulle inni kontakten. Jeg har fått bilde og lyd nå, men må "trå varsom i kinorommet"

Kan man få kjøpt noen plugger som tåler litt mer? Evt finnes der en HDMI plugg som er laget for at man kan ha anlegget inntil veggen? Den jeg har idag krever jo 20-30 cm (minst), hvis den ikke skal bøyes.

Finnes det evt en slik "L-formet" plugg med en skjøteledning? Da kan jeg ha den ledningen jeg har, og bare koble på (slik at den "dårlige" pluggen ikke står i spenn bak veggen).

Mulig jeg bare må kjøpe ny ledning, men da må denne ligge utpå veggen, noe jeg helst vil unngå.

Setter pris på alle lure råd.:-D

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på Clas at dem har HDMI vinkler. Både opp-og nedover.

Adresse: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=161563053

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum ide. Ser også at AVShop og andre har HDMI kontakter som kan roteres opptil 360 grader.

Mulig jeg tester ut en av disse:grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •