Ooops I did it again? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Imponerende at så mange her mener man kan koble 2 forsterkere sammen med + på + og - på -.. På godt norsk kalles dette KORTSLUTTNING!!!! Det er naturlig nok ikke noe å anbefale(med mindre man skal sveise) og det beste som kan skje ved slik kobling er at en sikring ryker. I værste fall, brann.

Geir Arne
    Er ikke mange som tror dette, var bare missforståelse eller dårlig lest første innlegg fra min side som skapte forvirring.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg med kablene flunkende flotte og justert av Dynabel.
    Det ble knallbra! Takk for tips, folkens.

MJ

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    missforstått tråden helt jeg :P trodde som sagt det var en reciever som det var snakk om hele tiden, men ser det er 2 effektrinn :P Da blir det jo annerledes.

Men ville fungert med en reciever sant?
    Nei ville ikke fungert med en receiver som har bi amping mulighet. For da bruker du 2 forsterker utganger per høyttaler og ville koblet + på den ene forsterker utgangen til + på den andre forsterker utgangen. Og det samme med minus. Så blir akkurat det samme som 2 eksterne effektforsterkere
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Imponerende at så mange her mener man kan koble 2 forsterkere sammen med + på + og - på -.. På godt norsk kalles dette KORTSLUTTNING!!!! Det er naturlig nok ikke noe å anbefale(med mindre man skal sveise) og det beste som kan skje ved slik kobling er at en sikring ryker. I værste fall, brann.

Over til kablene. Dette ser ut som Kimber 12TC. Burde ikke være noe problem å reterminere denne. Man kobler bare fra pluggene på forsterkersiden og måler hvilken som har kontakt med hvilken plugg. Simple as that.

Koster deg noen plugger og litt jobbing, så veldig mye penger har du nok ikke tapt.

Geir Arne

Kortslutning er det vel ikke, det er jo når man kobler pluss på minus uten å ha en last i mellom Men skjønner hva du mener
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Om receiveren er laget for det, ja.
    Ikke alle som har mulighet til å biampe.

Ei heller lite vits å biampe med kun en receiver. Da det som oftest er kreftene receiveren klarer å levere, som begrenser det hele, liten forskjell om man da kjører 2 eller 4 kabler til hver høyttaler =)
    Hvor sier du det? Du bruker jo 4 forsterker trinn isteden for bare 2. Noe som vil si at du får en doblig av effekten til høyttaleren, så sant trafoen er stor nok til gi strøm til alle de 4 trinnene samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå stiller jeg sikkert ett idiotisk spørsmål som allerede er besvart, men jeg har bi-amping på min Hegel H200. Mantraene mine derimot har ikke bi-amping. Har det noe å si hvordan jeg kobler dette sammen, eller putter jeg bare kablene inn bakpå forsterkeren der de passer best? Er det slik at jeg vil kortslutte forsterkeren dersom jeg trikser det til slik at høyttaleren med to terminaler blir koblet til forsterkeren med 4? Eller vil lyden bli bedre?
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, nå lærte jeg et nytt ord! :P Det jeg mener, er at vil det ha noen hensikt å bi-wire høyttalerne?
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Forresten, nå lærte jeg et nytt ord! :P Det jeg mener, er at vil det ha noen hensikt å bi-wire høyttalerne?
    Hvis høyttalerne bare har 1 sett med terminaler kan ikke disse kobles bi-wire. Og heller ikke bi-ampes...
    Så enkelt er det.
    H200 er vel en 2-kanals forsterker, så å bi-ampe denne er ikke mulig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •