Forskell på høytalerkabel - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 195
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Mitt poeng var at det ikke engang hadde akademisk interesse i denne settingen, da målbare forskjeller er irrelevant når vi diskuterer HØRBARE forskjeller.
    Dette er jo nettopp dette som er hele poenget til kabelentusiastene, det er hørbare forskjeller dem diskuterer. Det er deres realitet, og den kan ikke fjernes ved å si at målbare forskjeller er ikke relevant. Det eneste kabelentusiastene kan bygge sin oppfattning på er at det er forskjeller på kabler, og da blir umulig å gå i debatt å hevde at deres "argument" er ugyldig, det vil av naturlig årsaker ikke fall i god tro hos dem. Det er mulig du har helt rett, men det hjelper lite da metoden gjør det umulig å overbevise en kabelentusiast...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forøvrig må audiofile som går inn i hobbyen med åpne øyne få bruke pengene sine til hva de vil. Det er når "vanlige folk" kjøper stereoanlegg til 10,000 og blir lurt til å bruke 2,000 av disse på kabler, at jeg ser det som et ganske alvorlig problem for både bransjen og hobbyens rykte. For ikke å nevne stakkarne som blir lurt.
    Folk velger selv om de vil kjøpe eller ikke, men det er som du sier feil å bruke så mye penger i forhold til anlegg. ...og det er vel ingen av oss heller som prøver å presse folk til å kjøpe zensati, bertram eller Nordost kabler til 100K? Tror heller mange nisser har ett fornuftig forhold til kabler. At vi bruker vel mye tid på å diskutere det? Ingen tvil! Men, det henger vel i min frykt for at folk vil begynne med dumping i signalkjeden. Selv innser jeg at forskjellene på bla. Biltemakabler kontra mine Audioquest er små i forhold til prisdifferansen.
    Frykten min er at det kan skje "dumping" i kvaliteten i signaldelen.

Jeg liter ikke 100% på det som har med blindtesting hvor ørene er i bruk.
    Iallefall når jeg tenker på en test hvor mange ikke hørte forskjell på dyrere forsterkere fra bla. Mark Levinson med en forsterker i budsjettklassen.
    Den burde vel vise til at ørene ikke bestandig er 100% å stole på?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja og nei.

Kjører du dyrt hi-end kan det vere forskjeller.
    Rimligere hifi, mindre forskjeller.

Det er vel mer riktig å si det sånn vel?
    Da kjører jeg rimelig hifi, for jeg hører ikke forskjeller.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte fra noen tynne spaghetti kabler fra Monster 1mm til 2,5mm fra Supra. Ble mer bass, ikke så skjerende diskant. Dette var egentlig som forventet da kablene er 6 og 8 meter og noe underdimensjonert for høyttalerne.

Takk for tipset Mr.Chill selvom kablene heller litt mere mot blått en hvit. Bra dama er i Barcelona, så jeg får kjøpt kabelgang mens hun er borte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil vel ikke sei en dyr kabel, f.eks en dyrere Nordost gir en behagelig klang nei.
    Men mer ufarget og ekte lyd, dvs kanskje høres det dårlig ut på rimlige anlegg?, da den avslører mer av anlegget. Føler den er ganske ren som klart kildevann, og slipper gjennom alt av detaljer og musikk med renhet og den naturlige klangen i instrumenta osv, vis du skjønner meg?
    Men tror en må ha rimeligt bra anlegg for å dra fordel av det. Ikke testet Nordost selv på anleggene jeg har hatt før. Bare nå.

Når det gjelder nivåforskjeller er det blitt målt ja, f.eks i db men det er jo ikke mange db, men mer 0.2 og kanskje 0.4db..så kan vere hørbart.
    Ellers vil jeg ikke forklare andre ting da jeg ikke vet hva som gjør det og det.
    Bruk kabel med sikkelig tversnitt så får du verken nivåforskjeller eller farget lyd som du sier.
    Da kommer strømmen fram som den skal, du trenger ikke noe mer enn rent kobber, bare nok av det for og holde resistangsen nede.

En tynn lampe ledning på 1 mm kan kanskje spille forskjellig fra en svin dyr hifikabel på 1mm, men da blir kabelen flaskehalsen. Bruker du kabler som er feks 10mm tykke så er de laangt unna og bli en flaskehals. Så da trenger man kun billige kobber kabler.

Bilde på skjermen blir ikke noe bedere selv om du bruker skjermkabler av gull, fordi kablene som brukes er mer en gode nok til det de skal gjøre.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trådstarter være snill å endre tittel på tråden

fra Forskell på høytalerkabel
    til Forskjell på høyttalerkabler

Det er en liten forskjell, nærmest "ikke målbart" - men den er der...............

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Den burde vel vise til at ørene ikke bestandig er 100% å stole på?
    Takk.
    --
    Thorbjørn

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.
    Det har vel også Harman's test også vist?
    ...men som jeg sier:
    Det betyr heller ikke at jeg driver med kvalitetsmessig dumping i signalkjeden?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det har vel også Harman's test også vist?
    ...men som jeg sier:
    Det betyr heller ikke at jeg driver med kvalitetsmessig dumping i signalkjeden?
    At vi ikke kan stole på ørene er vel hovedargumentet fra "skeptiker"-leiren, så du behøver ikke overbevise noen om det.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis vi hadde hatt tja.. 20 stk mennesker samlet og alle var stille:

Hvordan hører vi så mye detaljer ute i naturen, eller i byen, når vi ikke har kabler?

Heller ikke alle som hører alt der heller. Vil tro ca halvparten?

:roll:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis vi hadde hatt tja.. 20 stk mennesker samlet og alle var stille:

Hvordan hører vi så mye detaljer ute i naturen, eller i byen, når vi ikke har kabler?

Heller ikke alle som hører alt der heller. Vil tro ca halvparten?

:roll:
    Jeg skjønner ikke en lyd..... av det du prøver å få frem her låvemusikk? Er kanskje 1/2 da?

Ellers så har vi jo utrykket "Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da en lyd?" Svaret på det er vel både ja og nei, ettersom om hvordan man definerer lyd som noe man hører med ørene, eller om det er deffinert som selve lydtrykksbølgene i luft.

I denne tråden måtte vel treet ta med seg en strømkabel i fallet for at det ikke ble en lyd....:roll:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du klarer å stemme en gitar bedre enn de fleste, men å høre forskjell på kabler i en blindtest klarer du ikke. Burde ikke det understøtte påstanden om at forskjellen på kabler i beste fall er svært liten?
    Jeg har aldri påstått at forskjellen er stor, men tilstede.

Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Trådstarter spurte konkret om det ville være noe å hente på å bytte kabler, da må det være veldig legitimt å si at nei, du vil ikke få noen forbedring, da det ikke er lydmessige (innenfor menneskelig hørsel) forskjell på høytaler kabler. Det er derimot utseende messig forskjell, så er det viktig med litt "bling" så kan det være noe å hente.
    Problemet er at dere skal jo ihjeldebattere dette emnet hver eneste gang. Vi har alle forstått deres synspukt. Er det vanskelig å forstå at han spurte likesinnede personer om mening? Syns det er ganske lett å forstå jeg.

Sitat Opprinnelig postet av UOB
    At du trekker frem at mennesker er forskjellig er jo greit, at du inbiller deg at du er mye bedre en andre til å lytte tyder jo på stor selvtilit, men ok. Hovedpoenget er at så langt har ingen klart å høre forskjell på høytaler kabler om de ikke har visst hva de lyttet til. Det sier meg i klarhet at det ikke er lydmessig forskjell på høytaler kabler, og da føler jeg det er riktig å fortelle at man blir lurt, om man hører på folk som prøver å inbille deg at du må bruke masse penger på høytaler kaber pga. lydmessige forskjeller.
    Bedre enn snittet er jeg, men det var vel vanskelig å forstå? For ingen kan vel ha bedre gehør enn andre ikke sant? På samme måte som ingen kan være sterkere enn, eller flinkere til fotball enn andre. . . Nei, helt klart. Jeg innbiller jo meg bare at jeg er over snittet. For det er jo overhodet ikke mulig å noen sammenheng. Herlighet. . .

Ja, god selvtillit har jeg. I denne sammenheng takket være min hørsel og målinger med profesjonellt utstyr. Ellers mest pga mitt intellekt og det at jeg er godt over middels atletisk og flink innen idrett. Vil du virkelig påstå at du selv ikke strutter litt av selvtilitt? Vel, ditt innlegg motsier deg.

Musikk er i hovedsak kompliserte lydbilder og det skal uendelig mye til for enkeltpersoner å skille mellom ukjente kabler i et anlegg som ikke er sitt eget, i et nytt rom, i en delvis stresset situasjon. Som sagt, forskjellen er liten.

Ikke har jeg sagt noe om masse penger heller. Jeg har skiftet fra dyre til billige kabler i to oppsett med positivt effekt. Dyrere er ikke det samme som bedre.

Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Musikk handler om mye mer enn frekvenser og lyd trykk og ørets oppfattelse av dette. Det handler vel mer om følelser og prefferanser.

Når man stemmer en gitar, så trenger man enten en refferanse tone man kan stemme ut i fra for en av strengene, og bruke gitarens bånd geometri til de resterende strengene, eller man må ha absolutt gehør....

At 20 forskjellige gitarister får 20 forskjellige resultat, betyr vel enten at det benyttes 20 forskjellige refferanser, at de er udugelige stemmere eller at de foretrekker en litt annen stemming av gitaren.
    Ingen av gitarene vår å regne som ustemt etter stemming. Avviket var på svært få "hertz komma litt", flertallet litt dypere enn referansefrekvesen. Nøkkelordet er litt/lite, veldig lite.

Det å kalle andre sine meninger for spamming, og tro at man kan ha egene tråder i et diskusjons forum....Hva er det riktig å kalle det?
    Se eksemplet i innlegget mitt og forøvrig mitt svar her til OUB. Dette er ihjeldebattert. Vi vet dere har annen mening. La den aktuelle målgruppen for tråden få svare slik at vi kan holde tråden fri fra unyttige, gjentakenge og kranglende, egofylte innlegg.

Hadde jeg skulle gått inn i LCD- og Appletråder og delt min mening for hver nye tråd. Hadde jeg gledelig latt meg blitt utestengt av moderator, for det er for drøyt. De første 10 herpede trådene burde vel holde til at man drar lærdom, ikke sant?

Den beste måten å få en bekreftelse på at ørene faktisk kan høre forskjell på kabler er ved å f.eks gjøre en blind ABX test der man ikke vet hva man lytter til av kabel. Er du ikke enig i det Galnes?
    Nei, og årsaken til hvorfor er gitt i ca 7 av de ørten tidligere trådene om emnet. Rart du ikke har fått med deg dette enda.

Selfølgelig er det riktig at vår observasjons evne er forskjellig, slik er det vel både i voksen alder og stort sett for alle individer i alle aldre, men ettersom man er så forskjellig, så er det ikke sikkert at alle (også de i voksen alder) er i stand til og faktisk vet alt om dette heller...
    Ja, men siden du er uenig så var vel poenget ditt at. . ? Det gjelder kun om alt unntatt lyd?

Er man interessert i å Tweake høytalerne sine, er det sikkert greit å teste forskjellig intern kabling også.

På den andre siden så kan den interne kablingen være tilpasset delefilter og komponenter på en slik måte at det ikke trenger å bli noen forbedring selv med "bedre" kabler.
    Ja, man kan gjøre mye. Bytte av kabler hele veien er et alternativ, men ikke et jeg selv foretrekker. Det kommer selvsagt an på prisen på det hele, og høyttalerns oppbyggning.

Men kabling er jo bare snakk om tverrsnitt, så hvordan kan dette ha noe med saken å gjøre? Ikke sant?

Travelt.

Når vi er inne på tweaking, hva så med tweaking av lyd i form av ny ekstern dac. Spesielt USB-DAC tilkoblet PC. Hvor mange her på forumet har vel ikke latt seg kaste på den bølgen? En slik koster jo lett fra 1500 til mangfoldige tusen. Her er jo forskjellen enkelt målbar, dog liten. Hvor mange tror du egentlig kunne hatt bedre lyd i sitt oppsett ved å la lyden gå direkte fra PC, være det seg via HDMI eller optisk, og få ekte 24-bits lyd? Slipper et analogt ledd gjør man og ved å droppe den saken, og kabler.

Selv har jeg fått testet en del DACer. En av dem er av de mest skamroste av kritikere i de femsifrede beløp. Kunne likevel ikke si den låt bedre enn min innebygde på samtlige områder. Kun noen, men den innebygde stakk av med seieren i forhold til mine preferanser. Det var med like lydfiler (16-bits). 24-bit taklet den selvsagt ikke. Det stopper den ikke fra å oppskalere til 24-bit, men det blir jo ikke 24-bit av den grunn.

Ikke spammer jeg alle tråder om DACer fordi heller. Funker i noen oppsett, i noens ører. Det er jeg åpen for.

Lykke til trådstarter!

Stalltips! Neste gang blar du innom en slik kabeldebatt og sender melding til et par av de som faktisk ser ut til å dele synspunkt med deg :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke en lyd..... av det du prøver å få frem her låvemusikk? Er kanskje 1/2 da?

Ellers så har vi jo utrykket "Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da en lyd?" Svaret på det er vel både ja og nei, ettersom om hvordan man definerer lyd som noe man hører med ørene, eller om det er deffinert som selve lydtrykksbølgene i luft.

I denne tråden måtte vel treet ta med seg en strømkabel i fallet for at det ikke ble en lyd....:roll:
    Neivel..

Alså vis en hører la oss si 20 forskjellige fugler og 4 biler, men dette hører bare 10.
    Dei 10 andre hører bare 14 fugler og 3 biler, men har da dei 10 siste rett?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg har aldri påstått at forskjellen er stor, men tilstede.

Problemet er at dere skal jo ihjeldebattere dette emnet hver eneste gang. Vi har alle forstått deres synspukt. Er det vanskelig å forstå at han spurte likesinnede personer om mening? Syns det er ganske lett å forstå jeg.

Bedre enn snittet er jeg, men det var vel vanskelig å forstå? For ingen kan vel ha bedre gehør enn andre ikke sant? På samme måte som ingen kan være sterkere enn, eller flinkere til fotball enn andre. . . Nei, helt klart. Jeg innbiller jo meg bare at jeg er over snittet. For det er jo overhodet ikke mulig å noen sammenheng. Herlighet. . .

Ja, god selvtillit har jeg. I denne sammenheng takket være min hørsel og målinger med profesjonellt utstyr. Ellers mest pga mitt intellekt og det at jeg er godt over middels atletisk og flink innen idrett. Vil du virkelig påstå at du selv ikke strutter litt av selvtilitt? Vel, ditt innlegg motsier deg.

Musikk er i hovedsak kompliserte lydbilder og det skal uendelig mye til for enkeltpersoner å skille mellom ukjente kabler i et anlegg som ikke er sitt eget, i et nytt rom, i en delvis stresset situasjon. Som sagt, forskjellen er liten.

Ikke har jeg sagt noe om masse penger heller. Jeg har skiftet fra dyre til billige kabler i to oppsett med positivt effekt. Dyrere er ikke det samme som bedre.

Ingen av gitarene vår å regne som ustemt etter stemming. Avviket var på svært få "hertz komma litt", flertallet litt dypere enn referansefrekvesen. Nøkkelordet er litt/lite, veldig lite.

Se eksemplet i innlegget mitt og forøvrig mitt svar her til OUB. Dette er ihjeldebattert. Vi vet dere har annen mening. La den aktuelle målgruppen for tråden få svare slik at vi kan holde tråden fri fra unyttige, gjentakenge og kranglende, egofylte innlegg.

Hadde jeg skulle gått inn i LCD- og Appletråder og delt min mening for hver nye tråd. Hadde jeg gledelig latt meg blitt utestengt av moderator, for det er for drøyt. De første 10 herpede trådene burde vel holde til at man drar lærdom, ikke sant?

Nei, og årsaken til hvorfor er gitt i ca 7 av de ørten tidligere trådene om emnet. Rart du ikke har fått med deg dette enda.

Ja, men siden du er uenig så var vel poenget ditt at. . ? Det gjelder kun om alt unntatt lyd?

Ja, man kan gjøre mye. Bytte av kabler hele veien er et alternativ, men ikke et jeg selv foretrekker. Det kommer selvsagt an på prisen på det hele, og høyttalerns oppbyggning.

Men kabling er jo bare snakk om tverrsnitt, så hvordan kan dette ha noe med saken å gjøre? Ikke sant?

Travelt.

Når vi er inne på tweaking, hva så med tweaking av lyd i form av ny ekstern dac. Spesielt USB-DAC tilkoblet PC. Hvor mange her på forumet har vel ikke latt seg kaste på den bølgen? En slik koster jo lett fra 1500 til mangfoldige tusen. Her er jo forskjellen enkelt målbar, dog liten. Hvor mange tror du egentlig kunne hatt bedre lyd i sitt oppsett ved å la lyden gå direkte fra PC, være det seg via HDMI eller optisk, og få ekte 24-bits lyd? Slipper et analogt ledd gjør man og ved å droppe den saken, og kabler.

Selv har jeg fått testet en del DACer. En av dem er av de mest skamroste av kritikere i de femsifrede beløp. Kunne likevel ikke si den låt bedre enn min innebygde på samtlige områder. Kun noen, men den innebygde stakk av med seieren i forhold til mine preferanser. Det var med like lydfiler (16-bits). 24-bit taklet den selvsagt ikke. Det stopper den ikke fra å oppskalere til 24-bit, men det blir jo ikke 24-bit av den grunn.

Ikke spammer jeg alle tråder om DACer fordi heller. Funker i noen oppsett, i noens ører. Det er jeg åpen for.

Lykke til trådstarter!

Stalltips! Neste gang blar du innom en slik kabeldebatt og sender melding til et par av de som faktisk ser ut til å dele synspunkt med deg :twisted:
    ja, det er synd en må gjømme seg bort for å få tips.

Se her, 1 innlegg etter trådstarter og ved 3 innlegg var en i full gang igjen.

http://avforum.no/forum/kabler/11506...ml#post1692576
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er vel ikke du akkurat kjent for å "gjømme deg bort" på slike forum som dette..... eller ?

Ingen som hindrer dere i å komme med tips til trådstarter vel ?
    Hvorfor kan ikke dere som mener å sitte med slike tips komme med de da, i stedet for å skrive laaaange innlegg om hvordan andre (etter deres mening) ødelegger tråden ?

"It takes two to tango"

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du referer til mitt innlegg i denne tråden. Så var det bare et spørsmål. Ikke noe i noen som helst rettning. Ville bare at han skulle utdype litt mer. Men når han selv sier at vi kaller han "idiot" så legger han fint opp til videre diskusjon selv. Selv om det ikke var en eneste som faktisk kalte han noe i nærheten av det.

Dere som mener det er verd å bruke mye ekstra penger på kabler må tåle at vi som ikke gjør det, sier vår mening også. Uten at det skal bli krangling. Blir som nevnt tidligere to skyttergraver. Hvor kabelnissene graver seg lengre og lengre ned, mens kabelskeptikerne som regel anbefaler noe annet å bruke penger på (akustikk f.eks). Derfor håper jeg noen av nissene og noen av skeptikerne blir med på kabelblindtesten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dere som mener det er verd å bruke mye ekstra penger på kabler må tåle at vi som ikke gjør det, sier vår mening også. Uten at det skal bli krangling. Blir som nevnt tidligere to skyttergraver.
    Hva om noen "nisser" kom og avbrøt hver eneste tråd hvor forsterkere, høyttalere og signalkilder ble diskutert, bare for å komme med krav om dokumentasjon, og spørsmål om hvordan placebo er utelukket, og med forslag om at man bedre kunne brukt pengene enn å svi av månedslønner på lekkert utstyr som like så vel som kabler faller rett igjennom blindtester.
    Da hadde dette forumet gått fullstendig i stå.
    Hva med å slutte med å "fore kabeltrådene" med all denne kritikken? Det er jo nettopp skeptikerfløyens innvendinger som får disse trådene til å dra ut i det uendelige. Hvis noen mener at en kabel er bedre enn en annen, så la han mene det. Med mindre det er selveste Gud Herren i Himmelriket som skriver innleggene her så er det vel ingen som har rett til å nekte folk å ha meninger.
    Sikter ikke spesielt til deg Ostemannen, slapp av. Men når noen byr opp til dans, så er det best å bli sittende for de som ikke vil danse. Så får de som byr opp heller danse alene om det skulle være så viktig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du referer til mitt innlegg i denne tråden. Så var det bare et spørsmål. Ikke noe i noen som helst rettning. Ville bare at han skulle utdype litt mer. Men når han selv sier at vi kaller han "idiot" så legger han fint opp til videre diskusjon selv. Selv om det ikke var en eneste som faktisk kalte han noe i nærheten av det.

Dere som mener det er verd å bruke mye ekstra penger på kabler må tåle at vi som ikke gjør det, sier vår mening også. Uten at det skal bli krangling. Blir som nevnt tidligere to skyttergraver. Hvor kabelnissene graver seg lengre og lengre ned, mens kabelskeptikerne som regel anbefaler noe annet å bruke penger på (akustikk f.eks). Derfor håper jeg noen av nissene og noen av skeptikerne blir med på kabelblindtesten.
    Ja seff er det lov å si egne meninger, men poenget er jo at en trenger ikke si eller knåle på det hele tiden gjennom mange sider, da blir det jo krangling da. :neutral:
    Ellers tenker jeg at skeptikere og kabeltroende, er ikke langt unna hverandre, det går vel mer på interessen av å bruke penger på noen ledninger.
    Gjør det ikke?

Skeptikerne er jo nå komt til der at lyden er knapt hørbart i diverse ledninger.
    Kabeltroende er ca der også. F.eks sier Kabeltroende at det er ikke store forskjeller, men helt klart forskjell.
    Det er dette med helt klart forskjell dere tenner på tror jeg.
    Selv om vi har små forskjeller, kan det jo hende at dei pittesmå forskjellene er helt klart bedre på en type kabel kontra den andre?

Så hva i hel.. krangler vi etter???????????
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hva om noen "nisser" kom og avbrøt hver eneste tråd hvor forsterkere, høyttalere og signalkilder ble diskutert, bare for å komme med krav om dokumentasjon, og spørsmål om hvordan placebo er utelukket, og med forslag om at man bedre kunne brukt pengene enn å svi av månedslønner på lekkert utstyr som like så vel som kabler faller rett igjennom blindtester.
    Da hadde dette forumet gått fullstendig i stå.
    Hva med å slutte med å "fore kabeltrådene" med all denne kritikken? Det er jo nettopp skeptikerfløyens innvendinger som får disse trådene til å dra ut i det uendelige. Hvis noen mener at en kabel er bedre enn en annen, så la han mene det. Med mindre det er selveste Gud Herren i Himmelriket som skriver innleggene her så er det vel ingen som har rett til å nekte folk å ha meninger.
    Sikter ikke spesielt til deg Ostemannen, slapp av. Men når noen byr opp til dans, så er det best å bli sittende for de som ikke vil danse. Så får de som byr opp heller danse alene om det skulle være så viktig.
    Nå har det vel opp gjennom tidene vært kjørt endel blindtester av forsterkere og gitt at forsterkerene er fornuftig konstruert og drevet uten klipping så er det vel resultatet det samme som med kabler, dvs ingen hører forskjell...

Hvis en derimot putter en klasse D forsterker eller AB forsterker inne i en kasse med glødende rør som ikke er koblet til og lytter seende er det ikke måte på hvor varm og god rørlyd den gir... Forstå det den som kan:-)

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •