Forskell på høytalerkabel - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 195 av 195
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    4cyl 1.8 liters toyota...
    Jøss, lager de så store motorer?

Elles så synes jeg du skulle stille opp til ABX blintesting med noen skrikete europris kabler, du kommer til å gjøre rent bord og få rett på å motta 1million$ du kunne kjøpe kabler, rom med riktig akkustik og High End Audio utstyr for.
    Betaler du?
    Eller er det James Randy du snakker om? Blintesten hans foregår helt og holdent under hans betingelser, og kablene som skal testes er ikke valgfrie, men to kostbare kvalitetskabler som han selv har plukket ut. Litt av en test spør du meg.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner forsåvidt det du skriver,men jeg har problemer med å skjønne hva dette viser av egenskapene til hørselen. Må inrømme at min hørsel er mer selektiv og søkende for de mest interessant intrykkene når jeg lytter, og jeg holder ikke regnskap med antall fugler osv når jeg gå i skogen og hører fugler kvitre, eller antall biler når jeg går i byen eller langs veien.

Kommer det en Labogini med en hissig V12 kjørende, velger jeg å fokusere på lyden fra den, fremfor en 4cyl 1.8 liters toyota...

Ser i det hele tatt ikke den måten du angir å teste hørsel på som noen gangabar metode i den virkelige verden.

En god hørsel vil lettere kunne sile ut svak informasjon fra et høyt støygulv. Den som har hørsel, hører med hjernen enten man vil eller ikke, og man vil bli påvirket av følelser og kunnskap om det man lytter til. En gitarist og f.eks en pianist vil mest sansynlig lytte til musikk av en klaverkonsert eller Jimi Hendrix på to ganske forskjellige måter, og det er ingen fasit på hva som er den riktige og som får høyest poengsum.

Elles så synes jeg du skulle stille opp til ABX blintesting med noen skrikete europris kabler, du kommer til å gjøre rent bord og få rett på å motta 1million$ du kunne kjøpe kabler, rom med riktig akkustik og High End Audio utstyr for.
    Nei, nei..du skjønte meg ikke. skal ikke teste ut noe hørsel, det hele var bare et eksempel på at kanskje noen hører forskjeller på kabler uten å fantasere.

Ellers nest siste avsnittet ditt, helt enig.

Om disse europris kablene låter likt på alt av utstyr vet jeg ikke, det kommer vel an på forsterkeren også vil jeg tro.
    Jeg testet kun den på MAen.
    Men er noen så naiv at dei tror dei får så mye penger for å skille to kabler?
    Blir det samme som å tro på alle mail som har florert, om at du har vunnet så og så mye.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men er noen så naiv at dei tror dei får så mye penger for å skille to kabler?
    Blir det samme som å tro på alle mail som har florert, om at du har vunnet så og så mye.
    8)
    Hadde nok vært rik i dag om jeg hadde giddet å hjelpe hun fra Burkina Faso som ville ha meg til å flytte noen penger, ingen tvil om det....

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Får ikke vært mer enig!
    Det er greit at andre har andre meninger, men når jeg anbefaler en som spør om kabler å høre selv, slik at HAN kan avgjøre om det er verdt penga, og så legger ved MIN EGEN OPPLEVELSE av kabel-bytter for så å bli idiot-erklært og beskyldt for å prøve å lure noen opp i stry så blir jeg rett og slett litt forbanna!
    Det er ikke meningsutveksling, det er drittslenging.
    Hvis andre har lyst til å fortelle at DE ikke hører forskjell og at DE synes kabler er bare tull så er det helt greit, men neida, det blir framsagt som sannheter og det ligger også i det at alle som hører forskjeller på kabler er noen lettpåvirkelige idioter, underforstått også spørsmålsstiller hvis han hører forskjell...
    Men man kan vel for all del ikke la folk høre selv, det kan jo hende det hadde blitt enda en idiot blandt oss...

Om jeg ikke misforsto deg utalte du at du hørte vesentlig økning i bassen ved bytte av et sett kabler. Faktisk så mye at du synes det ble for mye bass. Dette kan jeg ikke tolke anderledes en at junior i huset fikk flere db høyere bass ved bytte av kabler. (om dette ikke var du mente så har du utrykt deg klønete).

Å si at man får mange db økning i bassområdet ved å bytte kabler sidestiller jeg med e.t, seljordsormen, bigfoot, troll etc. og det kan jeg ikke ta seriøst. Og det må motsies.

At folk sier at de hører forskjell, og anbefaler folk å teste sjøl er helt greit og jeg har aldrig sakt noe annet, det er når fortellingen blir som din at det blir for dumt. (og mente du ikke mange db økning i bassen får du slutte å male med så ekstremt bred pensel).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Om jeg ikke misforsto deg utalte du at du hørte vesentlig økning i bassen ved bytte av et sett kabler. Faktisk så mye at du synes det ble for mye bass. Dette kan jeg ikke tolke anderledes en at junior i huset fikk flere db høyere bass ved bytte av kabler. (om dette ikke var du mente så har du utrykt deg klønete).

Å si at man får mange db økning i bassområdet ved å bytte kabler sidestiller jeg med e.t, seljordsormen, bigfoot, troll etc. og det kan jeg ikke ta seriøst. Og det må motsies.

At folk sier at de hører forskjell, og anbefaler folk å teste sjøl er helt greit og jeg har aldrig sakt noe annet, det er når fortellingen blir som din at det blir for dumt. (og mente du ikke mange db økning i bassen får du slutte å male med så ekstremt bred pensel).
    Kanskje han mente: Det hørtes ut som flere db økning. Hørtes ut..
    Forsatt har du et problem å forklare den forskjellen eller?

Ikke vanskelig å høre at du ikke har sjekket ut f.eks diverse signalkabler, siden du ikke skjønte han der. :-)

Eller kanskje en byttet fra rca til xlr, som du vet , det gir jo 6 db økning. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo enkelt å forklare. Men du kan kanskje forklare hvor bassen tok veien med EuroPris kablene dine? Siden de filtrerte bort bassen på en effektiv måte jfr dine tidligere uttalelser...

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det høres ut som flere db økning i bassen, bør det vel være flere db økning i bassen da. Jeg skjønner ikke hvordan noe kan høres ut som flere db økning uten å være det?? Å høre er vel å forholde seg til lydbølger er det ikke?

Og jeg kan ikke forklare den forskjellen. Du sier jo at han hørte noe som ikke var der....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Ja det er jo enkelt å forklare. Men du kan kanskje forklare hvor bassen tok veien med EuroPris kablene dine? Siden de filtrerte bort bassen på en effektiv måte jfr dine tidligere uttalelser...
    Ikke nemt bassen i dei, bare at dei var skrikendes.
    Lest flere andre som mener dei må gå seg til, så kastet dei vel fortidlig ?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk testet forskjellig tykkelse på ledere til bass og diskant. Jeg hører værtfall at bassen blir tyngre...

om jeg ikke tar forferdelig feil... så skal vell helst lederen for bass være den/de tykkeste..?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke lest igjennom alle svar, men har selv hørt forskjell på kabler. Treneger ikke ha noe med dyr/billig å gjøre. Men det jeg likte at trådstarter satt fokus på, er å kjøpe høyttalerkabler til flere tusen kroner, mens innmaten i høyttalere har billigkabler.. det blir jo helt feil!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    ikke lest igjennom alle svar, men har selv hørt forskjell på kabler. Treneger ikke ha noe med dyr/billig å gjøre. Men det jeg likte at trådstarter satt fokus på, er å kjøpe høyttalerkabler til flere tusen kroner, mens innmaten i høyttalere har billigkabler.. det blir jo helt feil!
    De som har laget høytalerne har nok avstemt type kabler ganske nøye, hvis de er seriøse og ikke bare tenker kr pr løpemeter. Dessuten er lengden inne i høytaleren relativt kort, i alle fall i forhold til mine kabellengder på 12 0g 14 meter.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert nevnt før men man må ikke glemme hvor mye termineringen av kablene har betydning!! Er stor forskejll på fabrikkmonterte/pressa bananplugger og hjemme skjært og avmantla ytterkappe...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna
    Sikkert nevnt før men man må ikke glemme hvor mye termineringen av kablene har betydning!! Er stor forskejll på fabrikkmonterte/pressa bananplugger og hjemme skjært og avmantla ytterkappe...
    javel ? hvordan forskjell da ? Og hvilken betyding har det ?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    javel ? hvordan forskjell da ? Og hvilken betyding har det ?

Hvis den er terminert av en som jobber på hifiklubben blir både pluggen og kabelen goddommelige.
    Jeg for min del har hverken kabler eller plugger, forsterkeren og høytalerne mine er terminert direkte sammen. Med de problemer det medfører..
    Jeg gidder feks ikke å snakke med folk lengre, de høres rett og slett ikke ekte ut.
    Og for ikke å snakke om de siste konsertene jeg har vært på, snakker om todimensjonalt lureri..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner forsåvidt det du skriver,men jeg har problemer med å skjønne hva dette viser av egenskapene til hørselen. Må inrømme at min hørsel er mer selektiv og søkende for de mest interessant intrykkene når jeg lytter, og jeg holder ikke regnskap med antall fugler osv når jeg gå i skogen og hører fugler kvitre, eller antall biler når jeg går i byen eller langs veien.

Kommer det en Labogini med en hissig V12 kjørende, velger jeg å fokusere på lyden fra den, fremfor en 4cyl 1.8 liters toyota...

Ser i det hele tatt ikke den måten du angir å teste hørsel på som noen gangabar metode i den virkelige verden.

En god hørsel vil lettere kunne sile ut svak informasjon fra et høyt støygulv. Den som har hørsel, hører med hjernen enten man vil eller ikke, og man vil bli påvirket av følelser og kunnskap om det man lytter til. En gitarist og f.eks en pianist vil mest sansynlig lytte til musikk av en klaverkonsert eller Jimi Hendrix på to ganske forskjellige måter, og det er ingen fasit på hva som er den riktige og som får høyest poengsum.

Da har vi to helt forskjellige krav på hvordan anlegget spiller.
    Så den er grei.

Og når det gjelder den millionen, så må dere etter hvert skjønne at det ville ingen fått uansett.
    Høyttalere:

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •