Hola!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hola!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hola!

Har no kjøpt 25m 2.5mm ht kabel frå clas ohlson. Den fungerer vel greit? (ikkje meininga å starta kabeldiskusjon dyr vs billig) Tenkte å bruka denne til alle ht (store frontar og surr. + senter). Bør eg ha større dimensjon? Bør kabelstrekket vera kortast mogleg?

P.s. Nokon som veit kvar eg kan få tak i bilig y-ledd til suben min? gjerne 0.5m - 1m... Kabelen eg bruker frå før er forresten clas ohlson skjerma RCA.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel ikke at kanskje det største aberet med ditt oppsett er vel receiveren som er av ukjent kvalitet, så bytt ut den før du vurderer større fronter.

2,5 er helt greit til det formålet du bruker de nå, men hvis du skal ha noe større kan 3,5-4 være en fordel.

Lykke til videre!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går veldig bra med den kabelen du har valgt. Helt enig med BGuarden her.

Du kan jo lese min uhøytidelige test av CO kabelduell mot Linn:

http://avforum.no/forum/kabler/96214...ml#post1675012

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, glømte å skriva dette. Kablane skal brukast på det nye anlegget, som kjem. Forhåpentligvis vert det ny receiver og klipsch RF-63 e.l. Bør eg då ha litt større dim. på kablane til frontane? Og er det ønskeleg med kortast mogleg kabel?

Y-split, ideear?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ja, glømte å skriva dette. Kablane skal brukast på det nye anlegget, som kjem. Forhåpentligvis vert det ny receiver og klipsch RF-63 e.l. Bør eg då ha litt større dim. på kablane til frontane? Og er det ønskeleg med kortast mogleg kabel?

Y-split, ideear?
    I teorien alltid kortest mulig kabel, men dette må selvfølgelig ikke på noen måter gå på beskostning av ht-plassering i rommet og mulighet til å flytte litt rundt på dem i starten (for å finne ut hvor de låter best) .
    Tror uansett jeg ikke har møtt på noen som hører forskjell på 2,5 og 4 meter. Men på en annen side flere som hevder de hører forskjell på 4mm2 og 2,5mm2....men 2,5mm2 holder helt sikkert, om i tvil (i hodet ditt) så kan du legge dobbelt til hver ht samtidig som du beholder ht-lasken på Klipschene, da har du i prinsippet 5mm2.
    På RF-63 brukte jeg kun Audioquest...men..prøv de du har...sikkert greit.

Y ledd- aner ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite løft på denna...

Skal leggja opp skjulte kavlar. Lengste strekket blir vel på i overkant av 8m. Er det slik at jo lenger kabel, jo større dim. bør eg ha? Har som sagt 2.5mm liggjande. Frontane er ikkje noko problem, dei kan bytast etterkvart. Men surroundHT skal vera kablar i tak, så vil helst ikkje leggja for tynne...

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Skal leggja opp skjulte kavlar. Lengste strekket blir vel på i overkant av 8m. Er det slik at jo lenger kabel, jo større dim. bør eg ha? Har som sagt 2.5mm liggjande. Frontane er ikkje noko problem, dei kan bytast etterkvart. Men surroundHT skal vera kablar i tak, så vil helst ikkje leggja for tynne...
    Hørtes veldig greit ut dette her.
    Desto lenger kabel eller tynnere kabel desto mer motstand/effekttap i kabel. Den vil dermed indirekte påvirke dempningsfaktoren til forsterkeren, da høyttalerledningen vil utgjøre en seriemotstand med høyttalerimpedansen (som ikke alltid er helt snorrett). Sikkert noen som kan forklare dette bedre enn meg...sikkert uenighet om den helt store betydningen av dette også
    Men jeg selv regner ikke 8 meter som langt, og har heller aldri brydd meg om å bruke dyre kabler til surround,. Det er først med stereooppsett og dyrere stereoforsterkere jeg selv har brydd meg om dette. Men selv da så er det mange andre faktorer som er viktigere, blant annet rommet. Kjør på, er mitt råd!
    Hvis du er usikker så kan du sjekke profilene på de bedre kinoene her inne, tviler sterkt på at noen andre har brukt noe annet til surroundkanalene, uten at jeg har brydd meg om å sjekke det:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •