XTZ Pearl White 2x3.3m2 Høytalerkabler...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Pearl White 2x3.3m2 Høytalerkabler...?

Noen som har testet denne kabelen opp mot andre og har en formening om den er god nok til å strekke i veggene til bruk på XTZ 99.36 osv?

Kjøpte også Supra Cables Y-link interconnect 12m... Denne var rimelig dyr så jeg håper den holder må...Ikke så nøye kansje til sub?

Kjører forøvrig H/K AVR7300 reciever

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er sikker på om du er en skeptiker eller tilhenger, så kan det sikkert være ett godt utgangspunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis du ikke er sikker på om du er en skeptiker eller tilhenger, så kan det sikkert være ett godt utgangspunkt
    Hmm...Vet ikke om jeg helt skjønte den.... Jeg har testet en del kabler og har en veldig klar formening om hva jeg hører. At der er lydforskjell på en billig kabel som følger med anlegget og en dyrere "sølv" kabel for eks er der ingen tvil om...men flere ting som spiller inn og det er slettest ikke sikkert det passer til kombinasjonen du har at høytalere osv...

Men nå er XTZ sin lydfilosofi veldig i tråd med min filosofi. Så man har mangen muligheter til å kompansere og justere. Men nå er det slik for meg at jeg på ingen måte er villig til å betale flere tusen for en kabel som kansje bedrer lyden litt... High end kommer til et punkt der en minimal bedring koster villt mye. Den båten vil ikke jeg kjøre. Jeg vil ha en kabel som er "mye for pengene" slik som XTZ høytalerne er....

Innser at 12m kabel til sub bare var tull... Rommet var bredt nok til å romme høytalere og sub samt stereobenk alt i bredden....Så 2m i hver hadde vert mer en nok. Fine med Surround.no er at de kan byttes ut innen en viss tid.

Noen som har gjort seg opp en mening om denne XTZ kabelen er bra? Sett opp mot pengene man betaler (30kr meteren). Et tverrsnitt på 3.3m2 er ikke så verst det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Noen som har testet denne kabelen opp mot andre r

henger meg på her..driver selv å skal velge ut noen høyttaler ledninger..er ikke helt klar for å betale masse penger unødvendig..

Bestilte du ledningen, og ble du fornøyd?.

selv kjører jeg B&W cm7 foran, og får snart Dynavoice Magic FX-4 EX White til å ha bak.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt å ha lest at xtz sine synspunkter på kabler er skeptisk og at de ikke har tro på eksotiske kabler? Ettersom filosofien deres er "mest per krone" så ville det jo mildt sagt vært spesielt dersom de selger høyttalerkabler som skal være noe bedre en andres?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Mener bestemt å ha lest at xtz sine synspunkter på kabler er skeptisk og at de ikke har tro på eksotiske kabler? Ettersom filosofien deres er "mest per krone" så ville det jo mildt sagt vært spesielt dersom de selger høyttalerkabler som skal være noe bedre en andres?

er noe slik jeg tenker,,kanskje ikke bedre..men ikke dårligere heller..mye for penga..med fare for å få en stein i hue, så bruker jeg noen gamle europris ledninger i stua nå..så det er jo ikke så mye konkurranse xtz ledningene får.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabeldiskusjonen kan man diskutere i lange drag og der vil trolig altid være en gruppe for og en mot "eksotiske" kabler. Vet selv av testing av kabler farger lyden. Så kan man jo diskutere hva som er bedre eller dårligere til det trøttsommelige. Egentlig er XTZ sin filisofi 110% her...Smaken er som baken, den er delt!

Kablene var solide og fleksible så de passet bra til å strekke i veggen. De er ikke de tynneste og ikke de feteste heller, men intet å si på lyden. Har div flatline osv, men fortrekker XTZ kablene uten at jeg skal påstå jeg har hørt noen forskjell på disse.

Noen ganger er det smart å ha kabler med skjerming... Det er der ikke så mye av på disse til XTZ... Men betyr nada for de fleste rom.

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulv666
    henger meg på her..driver selv å skal velge ut noen høyttaler ledninger..er ikke helt klar for å betale masse penger unødvendig..

Bestilte du ledningen, og ble du fornøyd?.

selv kjører jeg B&W cm7 foran, og får snart Dynavoice Magic FX-4 EX White til å ha bak.
    B&W er vanskelige å finne kabler til grunnet valget de har tatt på komponenter og internakbling. Du bør prøve noe fra Kimber på disse. De passer veldig godt sammen med B&W. Van den hul som klubben selger, er greit nok, men du får nesten ikke noe "smekk" i bassen med disse. Nordost passer ikke i det hele tatt (blir for lyst og klinisk). Jeg ville prøvd høyttalerkabler fra Kimber og signal og strømkabler fra audioquest.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •