Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Orso: "Du og andre er blitt lurt av en bransje til å tro at det er forskjeller."

Sånn reint pedagogisk så tror jeg ikke dette er veien å gå for å prøve å overbevise noen om at det ikke er forskjeller.

Jeg kan gjerne mene det samme som deg, men det er bedre å diskutere dette på et litt mer seriøst plan slik at også andre kanskje blir skeptiske pga statistiske fakta som ligger til grunn. Du nevner de i forrige innlegget ditt og tror nok det er smart :wink:

Det går ekstremt fort fra diskusjon til drittslenging i de trådene her har jeg sett, og begge kanter er like raske til å bli provosert å komme med litt skarpe bemerkninger.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det finnes altså ingen bevis på dine synspunkter og ingenting seriøst å lene deg på. Og alikevel påstår du at andre meninger er svada. Det er svada det!

Du og andre er blitt lurt av en bransje til å tro at det er forskjeller. Den dagen dere gjennomfører en blindtest, så vil dere få åpnet øynene.

Ja, flere millioner lyd og hifiinteresserte verden over har altså i en årrekke alle som en blitt lurt trill rundt av kabelindustrien? Bullshit for å si det på godt Norsk

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Orso: "Du og andre er blitt lurt av en bransje til å tro at det er forskjeller."

Sånn reint pedagogisk så tror jeg ikke dette er veien å gå for å prøve å overbevise noen om at det ikke er forskjeller.

Jeg kan gjerne mene det samme som deg, men det er bedre å diskutere dette på et litt mer seriøst plan slik at også andre kanskje blir skeptiske pga statistiske fakta som ligger til grunn. Du nevner de i forrige innlegget ditt og tror nok det er smart :wink:

Det går ekstremt fort fra diskusjon til drittslenging i de trådene her har jeg sett, og begge kanter er like raske til å bli provosert å komme med litt skarpe bemerkninger.
    Godt poeng. Point taken. :wink:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, siden du så ubeskjedent (sitat) hevder å ha satt sammen et superdupert anlegg med tilhørende "10%-kabler" som er tilpasset din hørsel og ditt bruk, så trenger du jo ikke bruke mere tid på å fundere på om kablene er for dyre eller for billige, sant?

Men, snill som jeg er, så kan jeg ikke sitte og se på at du bare sitter der og tvinner tommeltotter (hold på å skrive 'tvinner kabler'....). Så jeg tipser deg om å lese litt i denne tråden:

http://avforum.no/forum/kabler/96198...l-bloffen.html

Det er mange sider og mange meninger, omtrent slik vi har i denne tråden.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, siden du så ubeskjedent (sitat) hevder å ha satt sammen et superdupert anlegg med tilhørende "10%-kabler" som er tilpasset din hørsel og ditt bruk, så trenger du jo ikke bruke mere tid på å fundere på om kablene er for dyre eller for billige, sant?

Men, snill som jeg er, så kan jeg ikke sitte og se på at du bare sitter der og tvinner tommeltotter (hold på å skrive 'tvinner kabler'....). Så jeg tipser deg om å lese litt i denne tråden:

http://avforum.no/forum/kabler/96198...l-bloffen.html

Det er mange sider og mange meninger, omtrent slik vi har i denne tråden.

Jeg er happy med anlegget mitt ja, ingenting galt i det vel? Og ja, jeg endte faktisk på 10 prosent av anleggets verdi i kabler, selvom jeg ikke tenkte på den regelen når jeg handlet kabler. Det ble bare tilfeldigvis slik fordi jeg ønsket å ha mer enn gode nok kabler for anlegget.

Skal lese tråden, selvom det nok er mye av den samme sparringen som har gått over noen sider i denne tråden

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, flere millioner lyd og hifiinteresserte verden over har altså i en årrekke alle som en blitt lurt trill rundt av kabelindustrien? Bullshit for å si det på godt Norsk
    Henviser her til Bladet "Hjemmekino - NR.3 (2011)" Test av Linn black & Linn Silver RCA kabler. Der står det i innledningen et utsagn fra Alan Williams Fra Linn produkter (som lager noe av det beste high end du kan få).

"Williams hevder at de benyttet same kalkyle for å regne ut prisen på kabler som for resten av produktene sine, og at det var en av grunnene til den lave prisen på kablene.
    - Det er ingenting vi vet ingieniørmessig om kabler som forsvarer de prisene en del produsenter tar for kablene sine. Vi vet hva som krever for å lage en god kabel, og jakter stadig vekk på bedre kabler enn de vi har utviklet selv. Selv får vi tilsendt kabler fra produsenter over hele verden som gjerne vil ha sine kabler koblet til våre highendprodukter, men vi har ikke funnet noen som er bedre enn de vi allerede har."

Her kan det også nevnes at Linn har feks høyttalere til 330.000kr og en nettverksspiller til 125.000kr mens feks den dyreste signalkabelen dems koster 2680kr, og høyttalerkabler til under 300kr for toppmodellen som er ment for tri-wiring og singlewire varianten til en drøy 100lapp meteren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg sansen for Linn. Slikt står det respekt av.

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Her kan det også nevnes at Linn har feks høyttalere til 330.000kr og en nettverksspiller til 125.000kr mens feks den dyreste signalkabelen dems koster 2680kr, og høyttalerkabler til under 300kr for toppmodellen som er ment for tri-wiring og singlewire varianten til en drøy 100lapp meteren.
    Det å lage en veldig god signalkabel selv koster faktisk ikke mye.
    Av de som har gjort hundrevis av eksperimenter med kabler, så er det sølvfolie med bomull/silke isolasjon som stikker av med seieren. Dette kombinert med plugger med minst mulig gods, gir særdeles god lyd, men dette koster faktisk ikke mye.
    Duelund pure silver foil in silk/oil 1.0 version (1m) Hifi Collective
    Eichmann Silver Bullet plugs, anodised case (pk of 4) Hifi Collective

Ca 2200,- for et par signalkabler på 1m. En sånn kabel gir bedre lyd enn en van den hul kabel til 20.000 f.eks.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan det jo også nevnes at jeg tror det utsagnet der er NØYE gjennomtenkt. Linn er som alle andre firmaer ute etter å tjene penger. Profitt er jo det viktigste i tankene på alle firmaer og de gjør alt de kan, selv lyve for å klare dette.

Ved å komme med et slikt utsagn påpeker Linn flere ting:
    1. at de har verdens beste høytalerkabler, og alle andre kabler som overgår dem i pris egentlig er bortkastete penger, da de selv bare kaster dem i søpla (leste det i forrige intervju av han). Det vil si at de tar hele andelen av kabelmarkedet over 2 lapper og 1-300kr for metervare og kaster de i søpla og mener at deres kabler er like bra og alle andre er poengløse.
    Tror du ikke dette er nøye gjennomtenkt for å påvirke mennesker til å kjøpe deres kabler? Kabelindustrien er nok mer skitten en du tror.

2. De setter også tvil til hele kabelindustrien ved å påpeke at du får like god lyd for billige kabler.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan det jo også nevnes at jeg tror det utsagnet der er NØYE gjennomtenkt. Linn er som alle andre firmaer ute etter å tjene penger. Profitt er jo det viktigste i tankene på alle firmaer og de gjør alt de kan, selv lyve for å klare dette.

Ved å komme med et slikt utsagn påpeker Linn flere ting:
    1. at de har verdens beste høytalerkabler, og alle andre kabler som overgår dem i pris egentlig er bortkastete penger, da de selv bare kaster dem i søpla (leste det i forrige intervju av han). Det vil si at de tar hele andelen av kabelmarkedet over 2 lapper og 1-300kr for metervare og kaster de i søpla og mener at deres kabler er like bra og alle andre er poengløse.
    Tror du ikke dette er nøye gjennomtenkt for å påvirke mennesker til å kjøpe deres kabler? Kabelindustrien er nok mer skitten en du tror.

2. De setter også tvil til hele kabelindustrien ved å påpeke at du får like god lyd for billige kabler.

Jeg vil vel egentlig dra det så enkelt som at ingen røyk uten ild,- og jeg tror ingenting på at millioner av lyd og hifi interesserte så er _samtlige_ lurt i årevis av et gigantisk luftslott fra kabelindustrien. Aldri i verden om det er mulig uten at det ville blitt avslørt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er happy med anlegget mitt ja, ingenting galt i det vel?
    Nei, jøss - det er jo hele MÅLET !!

Jeg er også superduperfornøyd med mine anlegg og mine kabler som er koblet til der.

Vi må aldri glemme å nyte det vi har!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel egentlig dra det så enkelt som at ingen røyk uten ild,- og jeg tror ingenting på at millioner av lyd og hifi interesserte så er _samtlige_ lurt i årevis av et gigantisk luftslott fra kabelindustrien. Aldri i verden om det er mulig uten at det ville blitt avslørt.
    Kjenner du til ZenSati kablene? De koster vanvittig. De har fått kjempe omtale i f.eks Stereophile og sies at de nå er deres nye referanse.

Ser på historien til utvikleren av ZenSati kablene, så viser det seg at det er en dansk person som for få år siden viste nesten ingenting om kabler og hadde svært liten kunnskap om hifi. Dette har kommet frem fordi han har skrevet på forum. Så lanserer han altså plutselig kabler til ekstrem priser og skriver at kablene har gjennomgått lang utvikling. Men både i forhold til hans historie og hva han skriver teknisk om kabler i dag, er det åpenbart at han ikke har peiling. Firmaet hans viser også at han ikke har noen ansatte i Danmark, til tross for at skriver at kablene er utviklet og satt sammen der.

Da er det ganske åpenbart for det blotte øye å se at han får kabler bestilt fra Kina med et eget utseendet. Koster sikkert slikk og ingenting i materialet. Og alikevel får altså disse kablene super tester. Hvordan er det mulig? Jo, fordi skribenter og andre er påvirket av prisen og hva de har lest i reklame om kablene.

De aller fleste dyre kabler er ikke noe annet enn nettopp no name kina kabler og hvor man kan i stor grad kan bestemme utseendet slik at de skiller seg ut. Desverre lar folk seg bedra og dette kunne vi unngått dersom vi hadde brukt blindtester hyppigere.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er så bra med kabelindustrien, det er fullt mulig fordi det er umulig bevise. Hvem i all verden skal motbevise Linn og deres påstand om at de lager de beste kablene i verden til en liten sum??

Ingen klarer det, fordi det er menneskers følelser og underbevissthet ved konstant manipulering og påvirkning som kan hjelpe påvirke lydopplevelsen.

Jeg er sikker på at om du kjører riktig markedsføring kan du bli millionær på å lage ditt eget kabelmerke mot at du lager kabler til 10kr meteren og selger det videre til 1000kr meteren og mene at det er noen av de beste kablene som eksisterer til pris uten at noen andre kan motbevise deg og jeg føler det er slik kabelindustrien gjør.

EDIT: Og dette tilsier jo at LINN er verdens mest ærlige kabelprodusent

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er så bra med kabelindustrien, det er fullt mulig fordi det er umulig bevise. Hvem i all verden skal motbevise Linn og deres påstand om at de lager de beste kablene i verden til en liten sum??

Ingen klarer det, fordi det er menneskers følelser og underbevissthet ved konstant manipulering og påvirkning som kan hjelpe påvirke lydopplevelsen.

Jeg er sikker på at om du kjører riktig markedsføring kan du bli millionær på å lage ditt eget kabelmerke mot at du lager kabler til 10kr meteren og selger det videre til 1000kr meteren og mene at det er noen av de beste kablene som eksisterer til pris uten at noen andre kan motbevise deg og jeg føler det er slik kabelindustrien gjør.

Det Linn sier er ikke fasit, det finnes flere uttalelser fra andre aktører som mener noe annet. For eks et intervju med en legendarisk lydaktør gjengitt i den andre kabeldebatttråden som det ble linket til. Jeg mener det ikke er mulig å manipulere og lure en hel verden med lydinteresserte mennesker over så lang tid. Ingen røyk uten ild rett og slett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kjenner du til ZenSati kablene? De koster vanvittig. De har fått kjempe omtale i f.eks Stereophile og sies at de nå er deres nye referanse.

Ser på historien til utvikleren av ZenSati kablene, så viser det seg at det er en dansk person som for få år siden viste nesten ingenting om kabler og hadde svært liten kunnskap om hifi. Dette har kommet frem fordi han har skrevet på forum. Så lanserer han altså plutselig kabler til ekstrem priser og skriver at kablene har gjennomgått lang utvikling. Men både i forhold til hans historie og hva han skriver teknisk om kabler i dag, er det åpenbart at han ikke har peiling. Firmaet hans viser også at han ikke har noen ansatte i Danmark, til tross for at skriver at kablene er utviklet og satt sammen der.

Da er det ganske åpenbart for det blotte øye å se at han får kabler bestilt fra Kina med et eget utseendet. Koster sikkert slikk og ingenting i materialet. Og alikevel får altså disse kablene super tester. Hvordan er det mulig? Jo, fordi skribenter og andre er påvirket av prisen og hva de har lest i reklame om kablene.

De aller fleste dyre kabler er ikke noe annet enn nettopp no name kina kabler og hvor man kan i stor grad kan bestemme utseendet slik at de skiller seg ut. Desverre lar folk seg bedra og dette kunne vi unngått dersom vi hadde brukt blindtester hyppigere.

Nei, men historien din er absolutt interessant, sett at detaljene du kommer med stemmer naturligvis. Forøvrig er jeg helt med på at det er placebo av større eller mindre grad ute og går hva gjelder kabler og forskjeller på kabler. Når det er sagt så tror jeg ikke på at det _kun_ er placebo når man hører forskjeller på en Nordost kabel til 5000 kr og en biltema kabel til 50 lappen. Jeg tror fullt og helt på at det er en reel forskjell i lyden mellom de to kablene. Forskjellen blir nok opplevet som noe større enn den i virkeligheten er, men jeg tror som sagt ingenting på at forskjellen man hører utelukkende er placebo.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det ikke er mulig å manipulere og lure en hel verden med lydinteresserte mennesker over så lang tid. Ingen røyk uten ild rett og slett.
    Det utsagnet varmer jo hjertet til mye tvilsom industri.
    Det er folk med slike meninger som gjør det så lett å tjene penger i den verden vi lever i og heldigvis finnes det så mange millioner av de

Jeg er sikker på at Kineserne som jobber på fabrikkene i Kina sitter å prater og ler av hvor dumme vi i vesten er som betaler så mye penger for mye av alt tullet de lager der borte til nesten mindre en ingenting.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det utsagnet varmer jo hjertet til mye tvilsom industri.
    Det er folk med slike meninger som gjør det så lett å tjene penger i den verden vi lever i og heldigvis finnes det så mange millioner av de

Jeg er sikker på at Kineserne som jobber på fabrikkene i Kina sitter å prater og ler av hvor dumme vi i vesten er som betaler så mye penger for mye av alt tullet de lager der borte til nesten mindre en ingenting.

Tja, jeg er ikke enig. Jeg har fornuft også, jeg er ikke blendet av kabelindustrien og ville aldri med mindre jeg kunne trylle frem penger penger brukt for eks 100 000 kr på kabler. Men å legge 3000 kr i kvalitetskabler til oppsettet mitt som har en nypris på 35 000 kr mener jeg er helt forsvarlig. Dog har du rett i at det finnes mange som kjøper alt de får servert uten noe skepsis, og det gjør det lett å tjene store penger.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre deg.

Hvor mye tror du produksjonsprisen på dine Van den hul kabler er rett fra fabrikk?

Og hvor mye tror du produksjonsprisen er på disse syke kablene til 250tusen spenn er?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre deg.

Hvor mye tror du produksjonsprisen på dine Van den hul kabler er rett fra fabrikk?

Og hvor mye tror du produksjonsprisen er på disse syke kablene til 250tusen spenn er?

Et ærlig svar: Jeg aner ikke. Har ingen inngående kjennskap til hvor mye en Van den hul kabel koster ut fra fabrikk, så ser ingen grunn til å gjette vilt.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg her skulle legge ved noe relevant som alle skeptikere og kabelnisser helt sikkert synes er morsomt. Det er også høyst aktuelt når vi snakker om hva folk tror og hva som er virkelighet, uavhengig av hvor mange som blir lurt eller ikke.

Wiki Fan Death

Her er en artikkel om et fenomen som finnes i Sør Korea. Først av alt. Sør Korea har omkring 50 millioner innbyggere og de aller fleste av disse er helt overbevist om at det er livsfarlig eller iallefall farlig å ha en vifte på i samme rom som man sover. Både den Sør Koreanske stat og individuelle forskere fra Sør Korea har forsket på det at folk dør som følge av påskrudd vifte i soverom og det er veldig variert hva de kommer frem til. Altså har ekspertene på forhånd bestemt seg for at person X har dødd i løpet av natten fordi vifte Y har stått på over en tidsperiode Z. Tenker dere skjønner hvor dette går hen?

Iallefall er det slik at i Sør Korea er nesten utelukkende alle vifter for innebruk ustyrt med timer for at folk ikke skal sovne for så å dø pga. Viften som står på i samme rom.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •