Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 210
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Håper ikke disse slektes på de "Audiophile" kablene som netthandelen solgte i sin tid. Ikke fullstendig krise, men dårlige plugger medium ledere. Låt ikke krise da, men en smule feite i mitt oppsett.
    Har i såfall mere tro på Biltema's som faktisk overrasket meg. Men, hold deg unna pluggene deres. Gullforgylt tinn er ikke det jeg regner som high-end.
    Her har feks. Nakamichi kurrante til en billig penge som enten finnes på ebay eller finn. Eller Soundgardens "Eagle".

Speaker Cable at Blue Jeans Cable kan også være ett alternativ, som bla Klipsch anbefaler.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så stille det ble her
    Har trådstarter blitt klokere? Er vel mulig og gjøre et bra bruktkjøp også.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Synes trådstarter hadde en spennende tråd helt til kabelskeptikerne nok en gang saboterte hele tråden. Gratulerer. At dere aldri kan holde kjeft noen gang!!!

Uansett håper trådstarter fant det han var ute etter. Selv ble jeg nysgjerrig på Qed sine kabler!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Synes trådstarter hadde en spennende tråd helt til kabelskeptikerne nok en gang saboterte hele tråden. Gratulerer. At dere aldri kan holde kjeft noen gang!!!

Uansett håper trådstarter fant det han var ute etter. Selv ble jeg nysgjerrig på Qed sine kabler!

Støtter dette, selvom jeg selv er en av de som fyrte meg opp. Kabelskeptikerne som serverer helt virkelighetsfjerne påstander bør i sannhetens navn som du påpeker snart holde kjeft.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uten tvil QED kablene er grisefine. Utrolig kult at de er sølv og gjennomsiktig tror de også er rimelig tykke som får det til å virke skikkelig high end Synd de er litt over mitt budsjett

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Uten tvil QED kablene er grisefine. Utrolig kult at de er sølv og gjennomsiktig tror de også er rimelig tykke som får det til å virke skikkelig high end Synd de er litt over mitt budsjett

Uten tvil bra design på mye av QED kablene, enig dette. Hifiklubben har virkelig fått istand en solid kabelavdeling nå mtp at de fører både QED og Van den hul kabler. Ingen andre hifibutikker som er i nærheten av dette sortimentet mener nå jeg, imponerende av klubben faktisk!:-D

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns måten de representerer de på er viktig også, at det ser ryddig og pent ut om man skal kjøpe kabler.

Var innom soundgarden og der hadde de bare slengt masse kabler nedi en skuff eller under en benk, var veldig rotete og til og med skittent, fikk lite lyst til å kjøpe noen kabler der :P

Om trådstarter skal bygge egne kabler så har Elfa elektronikk masse fine kabler i diverse tykkelser.

Men vet ikke om trådstarter har kommet fram til noe eller om han bare gav opp siden vi ødelagte hele tråden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Støtter dette, selvom jeg selv er en av de som fyrte meg opp. Kabelskeptikerne som serverer helt virkelighetsfjerne påstander bør i sannhetens navn som du påpeker snart holde kjeft.
    Der eg kommer fra så er det uhøflig å be noen holde kjeft, synes det er på tide at du modererer ordbruken din her på forumet. Alminnelig høflighet er vel ikke for mye å be om, eller ?

Personlig så har eg ikke sett noen skeptikere servere virkelighetsfjerne påstander i denne tråden.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar meg, ikke lek forumpoliti. Forøvrig støttet jeg bare en annen debattant som ba kabelskeptikerne holde kjeft da jeg syns det var høyst på tide at noen sa ifra skikkelig. Og jo: Å hevde at det ikke er lydmessige forskjeller på en høyttalerkabel til 100 kr meteren og en til 800 kr meteren er virkelighetsfjernt. Å hevde at det ikke er lydmessig forskjell på kabler er også virkelighetsfjernt, faktisk så vil jeg gå så langt som at det er å spre vranglære og propaganda.Jeg har hatt ekstreme kabelskeptikere i vrangstrupen tidligere også, men her på forumet er det i perioder helt ekstremt.
    Alle må få lov til å ha sine egne meninger. Om jeg mener at jeg ikke hører noen forskjell på kabler må vel jeg få lov til det? Uten at folk skal kritisere meg for det.

Det kreves forresten alltid to personer for å krangle, skal jeg liksom be dere holde kjeft fordi jeg syns dere er virkelighetsfjerne og sprer propaganda om at det er forskjeller? Nei det skal jeg ikke få lov til. Du har ytret dine meninger om saken og jeg støtter det.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle må få lov til å ha sine egne meninger. Om jeg mener at jeg ikke hører noen forskjell på kabler må vel jeg få lov til det? Uten at folk skal kritisere meg for det.

Det kreves forresten alltid to personer for å krangle, skal jeg liksom be dere holde kjeft fordi jeg syns dere er virkelighetsfjerne og sprer propaganda om at det er forskjeller? Nei det skal jeg ikke få lov til. Du har ytret dine meninger om saken og jeg støtter det.
    Det ble vel ikke spurt om man hører forskjell på høytaler kabler?

Foreslår at man forholder seg til sakens kjerne....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å presisere; å be andre holde kjeft, er ikke akseptabel oppførsel!
    Vi har lang erfaring med kabel-tråder som bare sklir ut i krangling, så jeg anmoder alle om å la teksten passere tenkeboksen før det trykkes "Send svar".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg kabler fra Kimber i signalkjeden og QED høyttalerkabler. Om jeg hører forskjell på disse og biltemakabler? Tror nok ikke det, men de ser jo fine ut og jeg kan jo skryte på meg at de koster noen kroner ^_^

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sabotert? Å komme med konstruktivt forslag om å bruke kabler/bananer fra ClasOhlson er sabotering?

Minner om hva trådstarter spør om:

Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan.
    Heisann!

Jeg ser meg rundt etter noen rimelige og gode, gjerne ferdig terminerte kabler med bananplugger. Får man kjøpt slikt, fiks ferdig? Jeg kunne tenkt meg 2x2m, eller 2x3m.

Takker for innspill!

Jo, jeg har en viss erfaring med kabler og mener jeg kom med et godt forslag til trådstarter.

Jeg har tre oppsett og i disse finnes:
    Tara Labs Prism Helix 8/QED Original
    Nordost Wyrewizard Spellbinder
    Biltema/ClasOhlson

--------------

Denne såkalte 10%-regelen som noen hevder finnes og er viktig å følge:

Før Elkjøp fikk et parti Denon receivere og dumpet prisene for en stund siden, kostet en slik receiver 6000 og man skulle da ha kabler for kr 600 for å følge 10% regelen.

Når da Elkjøp dumpet prisen til 3000 for receiveren, så skulle man ifølge regelen bare ha kabler til 300, halve prisen plutselig.

Hvor er fornuften bak 10% regelen når vi vet at priser på receiver, spillere og høyttalere hele tiden svinger avhengig av tilbud og etterspørsel?

Dette faller på sin egen urimelighet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så stille det ble her
    Har trådstarter blitt klokere? Er vel mulig og gjøre et bra bruktkjøp også.
    Indeed!
    Mine er enten laget selv eller kjøpt på brukten.
    Så i så måte er vel kabelbudsjettet mitt godt under 10% av nypris på anlegget.
    Og jeg forstår godt de som kjøper bla. Biltema, siden de gir mye for pengene. De største forskjellene er i diskantområdet som låter en anelse "hul", og at mine Audioquester kan være noe mere dynamiske og spissfindige i mellomtoneområdet. Små differanser altså. ..men det er sånn at jeg på anleggssiden ligger i ett prissegment hvor grensen mellom mellomklasse/high-end er forsvinnende liten, og en oppgradering ofte kan være kostbar. Da går jeg heller for en noe dyrere løsning.

Tror ikke ditt innlegg gjorde noe stort, Supertramp. Var vel Orso's påstand om at 10% var hi-fi bransjen's kyniske forsøk på å få solgt mere. Egentlig ikke... Førstegangen jeg leste det var vel i High Fidelity??

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Indeed!

a) Tror ikke ditt innlegg gjorde noe stort, Supertramp. b)Var vel Orso's påstand om at 10% var hi-fi bransjen's kyniske forsøk på å få solgt mere. Egentlig ikke... Førstegangen jeg leste det var vel i High Fidelity??
    a) skjønte jeg ikke - mangler det noen ord?
    b) Dette skrev en av de mest aktive i tråden ganske tidlig i debatten:

"Absolutt, 10 prosentregelen er meget habil som rettesnor. Jeg kunne med fordel økt det tallet til 15 prosent også"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Absolutt, alle skal få ha sine egne meninger. Det jeg reagerer på er at du tilskriver æren for at jeg har hørt forskjell på høyttalerkabler ene og alene til placebo. Igjen så betyr dette at du sår tvil om min troverdighet og min kompetanse på lyd. Hvis du aldri har hørt forskjell på kabler inviterer jeg deg hjem til meg: Fordi forskjellen jeg hørte var så stor at hvem som helst kan høre det, selv mennesker som ikke er interessert i lyd og bilde på hobbybasis.

At det er lydmessig forskjeller på kabler er etter mitt syn et faktum, og det er grunnen til at jeg mener det er vranglære/propaganda å spre påstander om at det ikke finnes forskjell på kabler i forskjellige prisklasser.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Sabotert? Å komme med konstruktivt forslag om å bruke kabler/bananer fra ClasOhlson er sabotering?

Minner om hva trådstarter spør om:

Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan.
    Heisann!

Jeg ser meg rundt etter noen rimelige og gode, gjerne ferdig terminerte kabler med bananplugger. Får man kjøpt slikt, fiks ferdig? Jeg kunne tenkt meg 2x2m, eller 2x3m.

Takker for innspill!

Jo, jeg har en viss erfaring med kabler og mener jeg kom med et godt forslag til trådstarter.

Jeg har tre oppsett og i disse finnes:
    Tara Labs Prism Helix 8/QED Original
    Nordost Wyrewizard Spellbinder
    Biltema/ClasOhlson

--------------

Denne såkalte 10%-regelen som noen hevder finnes og er viktig å følge:

Før Elkjøp fikk et parti Denon receivere og dumpet prisene for en stund siden, kostet en slik receiver 6000 og man skulle da ha kabler for kr 600 for å følge 10% regelen.

Når da Elkjøp dumpet prisen til 3000 for receiveren, så skulle man ifølge regelen bare ha kabler til 300, halve prisen plutselig.

Hvor er fornuften bak 10% regelen når vi vet at priser på receiver, spillere og høyttalere hele tiden svinger avhengig av tilbud og etterspørsel?

Dette faller på sin egen urimelighet.

Angående 10 prosentregelen: Så er dette naturligvis ment som en rettesnor slik jeg oppfatter det, og ikke som en absolutt regel som må følges til minste punkt og prikke. Regelen sier noe om hvilket nivå man ca bør legge seg på hva anngår kabler.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    a) skjønte jeg ikke - mangler det noen ord?
    b) Dette skrev en av de mest aktive i tråden ganske tidlig i debatten:

"Absolutt, 10 prosentregelen er meget habil som rettesnor. Jeg kunne med fordel økt det tallet til 15 prosent også"
    At 10% regelen på budsjett på kabler i forhold til anlegg var ett påfunn fra hifibransjen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    At 10% regelen på budsjett på kabler i forhold til anlegg var ett påfunn fra hifibransjen.

Kall det hva du vil, det er en fornuftig rettesnor som indikerer at jo høyere pris/nivå på komponentene i anlegget, jo høyere blir kravet til kabler. Har du et anlegg til 40 000 kr så kan du ikke ha kabler til 1000 kr totalt for å ta et konkret eksempel. Eller du kan selvsagt gjøre det, men da får du ikke ut det beste av anlegget ditt, og det ønsker jo de fleste å få.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: Jeg har intet behov for å overbevise skeptikere som tror de er smartasser i forhold til dette. Jeg vet med meg selv hva jeg har hørt, og jeg har hørt forskjell på både signalkabler og høyttalerkabler flere ganger. Senest i mitt eget oppsett med Cm7, hvor forskjellen var gigantisk fra et par eldre Dali Boa høyttalerkabler og mine nye Van den hul hybrid kabler. Hvis du eller andre vil tvile på dette, så driter jeg i det for å si det rett ut.
    Jeg må bare linke til denne undersøkelsen her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ntlig-lyd.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •