Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 210
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Så jeg hørte altså forskjell fordi det var en ren illusjon om at det skulle være forskjell? Når jeg hørte enorm forskjell så er dette selvsagt reelt og ikke noe jeg konstruerer. Å påstå at det er utelukkende placebo er svada av verste sort.
    Prøv og gjennomfør en blindtest Gilmour. Bevisbyrden ligger på deg og andre kabeltroende.

Du kan også inkassere 1 million dollar hvis du klarer det under kontrollerte former. Lykke til.
    Gizmodo, the Gadget Guide

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry OT trådstarter. Høyttalerkabler - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter Kule nok disse fra Xindak

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er forskjell på dårlige og gode kabler mtp lydkvalitet er hevet over enhver tvil, og det er totalt useriøst å hevde noe annet.
    Ingen har så langt greid å høre forskjell i en blindtest. De som hevder at det ikke er forskjell har dette på sin side i tillegg til "vitenskapen", for å bruke det ordet. Samtidig er placeboeffekten veldokumentert og reproduserbar i forsøk. Hvorfor er det da totalt useriøst å hevde at det ikke er forskjell, hvis det å hevde at det _er_ forskjell er seriøst?

Jeg har absolutt null behov for å lese side opp og side ned om kabler i hifianlegg, jeg vet godt at det er (stor) forskjell på kabler i forskjellige prisklasser, og ingen latterlige skeptikere kan noensinne få meg til å mene noe annet.
    Du kommer med sterke meninger i en diskusjon, men nekter å lese deg opp på emnet? Det å øke kunnskapen er faktisk ikke så dumt uansett hva man ellers måtte mene om et emne. Det å kunne begrunne sitt standpunkt, i motsetning til å slenge rundt seg med påstander og arrogant avfeie alle som måtte mene noe annet som latterlige, vil kunne bidra til at man blir tatt...seriøst.

I en annen tråd kalte du oss som brukte Spotify for berm. Nå er vi som mener at det sannsynligvis ikke er hørbar forskjell på (riktig dimensjonerte) kabler latterlige, i følge deg.

Det er lenge mellom hver gang jeg ser slik oppførsel på et forum.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Edit: Forøvrig et paradoks at ingen som anbefaler kabler her har spurt om hva slags anlegg posteren har, hvis kabler har så mye å si.
    Nei, fordi 10% av et rimelig anlegg er jo akkurat det samme som 10% av et dyrt.. eller.. nei vent nå litt..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: Jeg har intet behov for å overbevise skeptikere som tror de er smartasser i forhold til dette. Jeg vet med meg selv hva jeg har hørt, og jeg har hørt forskjell på både signalkabler og høyttalerkabler flere ganger. Senest i mitt eget oppsett med Cm7, hvor forskjellen var gigantisk fra et par eldre Dali Boa høyttalerkabler og mine nye Van den hul hybrid kabler. Hvis du eller andre vil tvile på dette, så driter jeg i det for å si det rett ut.
    Og hva er da hensikten med å ytre dette på et diskusjonsforum?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Prøv og gjennomfør en blindtest Gilmour. Bevisbyrden ligger på deg og andre kabeltroende.

Du kan også inkassere 1 million dollar hvis du klarer det under kontrollerte former. Lykke til.

Jeg har som nevnt 2 ganger tidligere ingen interesse av å overbevise smått paranoide kabelskeptikere. Erfaringsmessig er det lettere å svømme motstrøms over Atlanteren enn å greie en slik umulig oppgave. Jeg vet utmerket godt med meg selv at jeg har hørt stor forskjell mellom Dali kablene og Van den hul kablene på mitt oppsett og ingen skal være så frekke at de forteller meg at det var ren innbilning/placebo. Jeg _vet_ hva jeg hørte og det holder for meg.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

hehe fyren kunne like gjerne satt premien til en trilliard dollar.

Er umulig bevise. Folks oppfatning er forskjellige, om en mener noe kan han mene noe annet, og er ingen målinger eller tester eller hva som helst som kan bevise det, det blir kun ord mot ord hele saken og vil aldri komme til en konklusjon

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik du opptrer Gilmour så er du din egen smartass.....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet utmerket godt med meg selv at jeg har hørt stor forskjell mellom Dali kablene og Van den hul kablene på mitt oppsett og ingen skal være så frekke at de forteller meg at det var ren innbilning/placebo. Jeg _vet_ hva jeg hørte og det holder for meg.
    Og ingen skal være så frekke og fortelle meg at kablene mine ikke er like gode som noe annet og at det er lydmessig forskjeller på kabler. :evil:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ble det jo litt angrep mot gilmour her og er jo ikke det som er poenget.

Men han hører forskjell på kabler og det tror jeg også han gjør, men han må også la oss som mener det motsatte få lov til det og ikke ta ting personlig.f

Om jeg hadde kommet med Van den hul kabler som så helt like ut som dine, men inni så var det billig lakris fra biltema, så hadde du nok ikke hørt forskjell.

EDIT: Forutsetning er jo selvfølgelig at du ikke visste at det var noen forskjeller. At du trodde det var samme kabelen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk påstå at angrepene kom fra én kant.

Jeg (og du) foreslo et rimelig alternativ som med rett tverrsnitt skal gi samme lyd både teknisk og opplevd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det står du helt fritt til å mene. Jeg mener at det faller på sin egen urimelighet å hevde at en høyttaler kabel som koster 10 ganger så mye for meteren som en annen kabel, ikke medfører lydmessig forskjeller.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen har vært tatt opp utallige ganger, og ingen enighet vil komme ut av den denne gangen heller. Flott at emner som dette egasjerer, men jeg vil likevel formane til saklighet i innleggene selv om debatten rundt kabler som vanlig blir noe opphetet. Å kalle hverandre duster kommer det lite konstruktivt ut av

Devilej
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk påstå at angrepene kom fra én kant.

Jeg (og du) foreslo et rimelig alternativ som med rett tverrsnitt skal gi samme lyd både teknisk og opplevd.
    tenkte mer i retningen av litt mer personlige angrep :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Denne diskusjonen har vært tatt opp utallige ganger, og ingen enighet vil komme ut av den denne gangen heller. Flott at emner som dette egasjerer, men jeg vil likevel formane til saklighet i innleggene selv om debatten rundt kabler som vanlig blir noe opphetet. Å kalle hverandre duster kommer det lite konstruktivt ut av

Devilej
    +1

foreslår vi dropper diskusjonen der. I tillegg ødelegger vi opprinnelige tråden til trådstarter. Om man vil fortsette kan vi ta det videre i egne kabeldebatt tråder.

Til trådstarter: Audioquest har også noen estetisk fine kabler finner ofte mange billige slike på ebay

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    tenkte mer i retningen av litt mer personlige angrep :P
    Følte det var på sin plass å svare på den uttalelsen som var myntet på meg.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte det var på sin plass å svare på den uttalelsen som var myntet på meg.
    det er klart. bare følte at vi alle sammen ble litt harde i uttalelsene til han, men det er jo tosidig når man får litt harde uttalelser tilbake :P

Det som er problemet i slike forum at folk tar ting personlig, også blir det bare en haug med krangling og ting kan gå litt ut av styr :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    det er klart. bare følte at vi alle sammen ble litt harde i uttalelsene til han, men det er jo tosidig når man får litt harde uttalelser tilbake :P

Det som er problemet i slike forum at folk tar ting personlig, også blir det bare en haug med krangling og ting kan gå litt ut av styr :P

Poenget er at det hele _blir_ personlig når du og andre sår tvil om at jeg faktisk har hørt forskjell, og avfeier dette med innbilning og placebo.Det har du selv gjort helt konkret. Når det blir påstått at det ikke er mulig å høre forskjell på kabler, og jeg nettopp har gjort dette flere ganger så blir det personlig enten man vil eller ikke. Og da sier jeg klart ifra, bare så det ikke finnes tvil om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra en ny kabel tråd!

O

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at det hele _blir_ personlig når du og andre sår tvil om at jeg faktisk har hørt forskjell, og avfeier dette med innbilning og placebo.Det har du selv gjort helt konkret. Når det blir påstått at det ikke er mulig å høre forskjell på kabler, og jeg nettopp har gjort dette flere ganger så blir det personlig enten man vil eller ikke. Og da sier jeg klart ifra, bare så det ikke finnes tvil om det.
    om du leser mine innlegg så kan du se at jeg ikke sår tvil om at du hører forskjell. Jeg er faktisk 100% sikker på at du hører forskjell, og det er jo bare bra for deg.

At jeg har sagt at det er innbilning og placebo ja det har jeg og det må jeg få lov til å mene, så kan du mene noe annet, så er vi uenige, også er vi ferdige med det for denne gang.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •