Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 210
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hahaha, Clas Ohlson når man skal ha kabler til anlegget sitt? Har jeg hørt det også8-) Idiot som jeg er kjøpte jeg høykvalitetskabler fra Van den hul på Hifiklubben til en verdi av rundt 4000 kr til anlegget mitt, snakk om å kaste bort penger når jeg bare kunne kjøpt billige lisser på Clas8-)
    Kommer ann på hvem som ser på det. Eller "hører" på det.

Er ingenting som tilsier at dyre kabler fungerer bedre en billige kabler. I samme tverrsnitt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, kjøp deg noen meter fra CO og test selv.
    Om du hører forskjell i en blindtest så fortell om det her.

(løper etter popcorn og cola - tråden kan bli lang.....)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kommer ann på hvem som ser på det. Eller "hører" på det.

Er ingenting som tilsier at dyre kabler fungerer bedre en billige kabler. I samme tverrsnitt.

Så det er ingen forskjell mellom en høyttalerkabel som koster 100 kr meteren og en som koster 800 kr meteren mener du? Isåfall, nøyaktig hvorfor koster den ene kabelen 700 kr mer for meteren?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, kjøp deg noen meter fra CO og test selv.
    Om du hører forskjell i en blindtest så fortell om det her.

(løper etter popcorn og cola - tråden kan bli lang.....)
    Har allerede kjøpt potetgull, dette blir kveldens underholdning

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ingen forskjell mellom en høyttalerkabel som koster 100 kr meteren og en som koster 800 kr meteren mener du? Isåfall, nøyaktig hvorfor koster den ene kabelen 700 kr mer for meteren?
    Du nærmer deg.

Edit: Forøvrig et paradoks at ingen som anbefaler kabler her har spurt om hva slags anlegg posteren har, hvis kabler har så mye å si.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, jeg mener det er ingen forskjeller, og har selv testet dyre kabler kontra billige uten å ha hørt noen forskjeller.

Grunnen til at de koster mye er fordi det finns et marked med folk som mener de hører foskjeller på dyre kabler og derfor kjøper det, derfor er det folk som tilbyr dyre kabler for å tjene masse penger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Du nærmer deg.

Vennligst svar på spørsmålet jeg stilte hvis du ønsker delta i debatten istedet for å lire av deg irrelevant tåkeprat.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, hvorfor tror du en veske fra Louis Vitton koster 100.000 mens en fra Bergans koster 500? Begge brukes til det samme og har omtrent samme holdbarhet.......

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, jeg mener det er ingen forskjeller, og har selv testet dyre kabler kontra billige uten å ha hørt noen forskjeller.

Grunnen til at de koster mye er fordi det finns et marked med folk som mener de hører foskjeller på dyre kabler og derfor kjøper det, derfor er det folk som tilbyr dyre kabler for å tjene masse penger.

Hehe, ok. Men da så, alle som kjøper skolisser på Clas og biltema er da noen glupinger, mens alle som kjøper kvalitetskabler fra for eksempel Nordost og Van den hul er noen lettlurte idioter som blir rundlurt av kabelindustrien? I rest my case, dette er jo bare en stor komedie.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, hvorfor tror du en veske fra Louis Vitton koster 100.000 mens en fra Bergans koster 500? Begge brukes til det samme og har omtrent samme holdbarhet.......

Det er naturligvis ikke sammenlignbart og det vet du. Vesker har ingen forbedringspotensiale i funksjon, foruten design og innehar heller ingen tekniske funksjoner. At det er forskjell på dårlige og gode kabler mtp lydkvalitet er hevet over enhver tvil, og det er totalt useriøst å hevde noe annet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komedien/tragedien har pågått i årevis og du finner nok av tråder om emnet hvis du vil fordype deg i mange og lange diskusjoner om emnet.

Useriøst? Nei, den må du nesten bevise. Det vanker visstnok en million til den som hører forskjell......

Du bruker ordet dårlig, vi bruker ordet tverrsnitt/billig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komedien/tragedien har pågått i årevis og du finner nok av tråder om emnet hvis du vil fordype deg i mange og lange diskusjoner om emnet.

Jeg har absolutt null behov for å lese side opp og side ned om kabler i hifianlegg, jeg vet godt at det er (stor) forskjell på kabler i forskjellige prisklasser, og ingen latterlige skeptikere kan noensinne få meg til å mene noe annet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok. Men da så, alle som kjøper skolisser på Clas og biltema er da noen glupinger, mens alle som kjøper kvalitetskabler fra for eksempel Nordost og Van den hul er noen lettlurte idioter som blir rundlurt av kabelindustrien? I rest my case, dette er jo bare en stor komedie.
    Både ja og nei. Det er en stor industri og folk har utnyttet potensialet her for å maksimere profitt.

Men som sagt er det subjektivt. Om du mener du hører forskjell og du syns anlegget ditt spilte bedre da du fikk dine van den hul kabler på så har du jo fått det du betalte for.

Er bare manipulasjon av dine forventninger til lyden. Akkurat som man kan hre forskjell fra anlegget sitt utifra hvordan formen din er.

Idag feks er jeg veldig fyllesyk og anlegget mitt spilte drit dårlig når jeg satte på en sang. I morgen er jeg frisk igjen og da spiller det på topp igjen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har absolutt null behov for å lese side opp og side ned om kabler i hifianlegg, jeg vet godt at det er (stor) forskjell på kabler i forskjellige prisklasser, og ingen latterlige skeptikere kan noensinne få meg til å mene noe annet.
    Hva vet du om hva jeg har og har testet? Har du dokmentasjon på påstandene eller er det subjektivt?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vet du om hva jeg har og har testet? Har du dokmentasjon på påstandene eller er det subjektivt?

Igjen: Jeg har intet behov for å overbevise skeptikere som tror de er smartasser i forhold til dette. Jeg vet med meg selv hva jeg har hørt, og jeg har hørt forskjell på både signalkabler og høyttalerkabler flere ganger. Senest i mitt eget oppsett med Cm7, hvor forskjellen var gigantisk fra et par eldre Dali Boa høyttalerkabler og mine nye Van den hul hybrid kabler. Hvis du eller andre vil tvile på dette, så driter jeg i det for å si det rett ut.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: Jeg har intet behov for å overbevise skeptikere som tror de er smartasser i forhold til dette. Jeg vet med meg selv hva jeg har hørt, og jeg har hørt forskjell på både signalkabler og høyttalerkabler flere ganger. Senest i mitt eget oppsett med Cm7, hvor forskjellen var gigantisk fra et par eldre Dali Boa høyttalerkabler og mine nye Van den hul hybrid kabler. Hvis du eller andre vil tvile på dette, så driter jeg i det for å si det rett ut.
    Vi tviler ikke på det i det hele tatt.
    Jeg er helt sikker på at du hører forskjell på kabler, er ingen som sier noe annet. Men jeg er sikker på at du hører forskjell fordi du har en undebevist formening om at dyre kabler utgjør forskjell, ikke fordi de faktiskt gjør det.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen blindtester som har klart å avdekke forskjell på kabler. Forskjeller kan det riktig nok være dersom kablene er konstruert for det, men da er ikke kablene transparente lengre. Eller enkelte forsterkere kan som sagt la seg påvirke av kabelforskjeller. Men dette er velkjent fysikk.

Utover det er det ingen forskjeller. Kun opplevelsen til folk.

Historien bak dyre kabler er interessant. Opprinnelig fulgte kabler med utstyret man kjøpte og de gjorde jobben. Så fant bransjen ut her var det penger å tjene og begynte med massiv reklame. Høyttaler merker sto imot til å begynne imot dette, siden de selvsagt visste bedre. Men etterhvert som kunder lot seg overbevise, så måtte de og andre produsenter av elektronikk gi etter. Og de sluttet å legge ved kabler utstyret og skrev i brosjyrene at de anbefalte butikken til å komme med kabel forslag til kundene.

Og i dag tror til og med skribenter at det er forskjeller og de skriver side opp og ned om forskjeller som ikke er annet placebo. Hadde de åpnet for blindtesting, så hadde de skjønt bedre.

Beklager off topic trådstarter. Jeg syntes forslaget om de kina kablene til 200 kr var glimrende. Eller så kan du få nøyaktig lengde hos en seriøs kabelprodusent som Bluejeans og med verdens beste terminering. Men prisen blir høyere og det er garantert ingen lydmessig forskjell.
    Speaker Cable at Blue Jeans Cable

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tviler ikke på det i det hele tatt.
    Jeg er helt sikker på at du hører forskjell på kabler, er ingen som sier noe annet. Men jeg er sikker på at du hører forskjell fordi du har en undebevist formening om at dyre kabler utgjør forskjell, ikke fordi de faktiskt gjør det.

Så jeg hørte altså forskjell fordi det var en ren illusjon om at det skulle være forskjell? Når jeg hørte enorm forskjell så er dette selvsagt reelt og ikke noe jeg konstruerer. Å påstå at det er utelukkende placebo er svada av verste sort.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg hørte altså forskjell fordi det var en ren illusjon om at det skulle være forskjell? Når jeg hørte enorm forskjell så er dette selvsagt reelt og ikke noe jeg konstruerer. Å påstå at det er utelukkende placebo er svada av verste sort.
    jepp det stemmer.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at anmeldere er så godt som homogene i sin oppfattelse av korrelasjon pris/kvalitet på høyttalerkabler synes jeg er veldig rart i og med at det er bevist at til og med en kleshenger i metal ikke kan skilles fra en "dyr" kabel. Økonomiske incentiver for skribenter og kanskje?

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •