Anbefaling på høyttalerkabler? terminert, banan. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 210
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser forøvirg at også NAIM har ganske ordinære priser på sine høyttalerkabler:

fra Kontrapunkt HiFi : Velkommen

NAC A5 Høyttalerkabel, pr meter 180

Samme fra Linn (også Kontrapunkt)

K20 CABLE Single-wire høyttalerkabel, pr m 120

Er det helt tilfeldig at begge disse britiske produsentene av high-end utstyr har lagt seg på denne pris- og produktpolitikken av høyttalerkabler?

Om det virkelig var noe å hente på "kabler-ala-Nordost", så hadde de vel sett at det var et potensiale til forbedret lyd > økt kundetilfredshet > økt omsetning?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden hadde TV2 Hjelper Deg en sak om kabler,hvor noen fra
    Hi-Fi-Klubben tror jeg, sa at de kunne høre forskjell på dyr og billige kabler,men når TV2
    lot dem prøve så kunne de ikke høre forskjell på billig og dyr kabel:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper feks nordost sine kabler så er det termineringa du betaler for, du må bare selv velge hvor mye du synes di 12 pluggene og arbeid er verdt.

Jeg for min del mener det er greit å betale 1000-1500 for feks superflatline som er på tilbud denne helga til 1195, men har testa nordost til 10k også, og viss det var en forskjell som jeg ikke kan si det var så er den iallefall ikke verdt 8800kr.

Men for all del kjøp det dyrest di har og lev med samvittigheten
    Er ekstra kult når du skal ha blindtest med kompisene dine for å overbevise at kjøpe var bra hehe. Mange som blir lange i maska når du sier prisen da.

Når det kommer til kabler er det økonomien din som bestemmer, viss du har $ så handle det du vil, er jo litt eierglede kansje som speler inn men serlig lydforskjeeller til nevnte priser neppe. Viss du ser på nordost sitt kabelutvalg skal du legge merke til en ting og det er at jo dyrere produktet blir jo kulere/finner blir di, kunne ikke superflatline sett ut som baldur eller koster innpakninga x antal tusener den også.

Uansett lykke til med ditt valg8)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    For noen år siden hadde TV2 Hjelper Deg en sak om kabler,hvor noen fra
    Hi-Fi-Klubben tror jeg, sa at de kunne høre forskjell på dyr og billige kabler,men når TV2
    lot dem prøve så kunne de ikke høre forskjell på billig og dyr kabel:wink:

Folk bommer i blindtester på alt mulig rart, uten at det legitimerer å slå fast at det ikke er forskjeller. For å ta et konkret eksempel bommes det nærmest ustanselig på forskjellen mellom Pepsi og Coca cola, selv stordrankere med årelang erfaring tar feil i blindtester her Betyr det da at Pepsi og Coca cola smaker identisk? Nei, naturligvis gjør det ikke det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri forstått at det går an å ikke smake forskjell på Coke og Pepsi (sukkerholdig). Det er STORE forskjeller på de to produktene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg har aldri forstått at det går an å ikke smake forskjell på Coke og Pepsi (sukkerholdig). Det er STORE forskjeller på de to produktene.

Jeg er helt enig med deg, er selv Coca cola tilhenger på min hals. Skal brus inntas drikker jeg ingenting annet, enkelt og greit. Og kan ikke tenke meg at jeg skulle hatt problemer i en blindtest. Men det relevante poenget er dog at folk med god peil innenfor et gitt emne bommer svært ofte på blindtester som i utgangspunktet man skulle tro var easy match. Ergo mener jeg man ikke kan slå fast at det er null forskjell mellom kabler selvom folk bommer i proffe oppsatte blindtester.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg er helt enig med deg, er selv Coca cola tilhenger på min hals. Skal brus inntas drikker jeg ingenting annet, enkelt og greit. Og kan ikke tenke meg at jeg skulle hatt problemer i en blindtest. Men det relevante poenget er dog at folk med god peil innenfor et gitt emne bommer svært ofte på blindtester som i utgangspunktet man skulle tro var easy match. Ergo mener jeg man ikke kan slå fast at det er null forskjell mellom kabler selvom folk bommer i proffe oppsatte blindtester.
    Du får følge med i "Tråden for oss "kabelentusiaster".. og "nysgjerrigper'er!" hvor jeg snart skal avsløre resultatet av en aldri så liten "meget høytidelig" AB-test mellom ClasOhlson kabler og Linn kabler

Testen er i realiteten en gest til deg

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Du får følge med i "Tråden for oss "kabelentusiaster".. og "nysgjerrigper'er!" hvor jeg snart skal avsløre resultatet av en aldri så liten "meget høytidelig" AB-test mellom ClasOhlson kabler og Linn kabler

Testen er i realiteten en gest til deg

Hehehe, skal følge med der Supertramp Generøst at du tar tester som en hyllest til meg da

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googler man litt på "Coke vs. Pepsi blindtest", så ser man at flere klarer å skille de fint.

Det samme finner man ikke med blindtest av kabler.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 av 10?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Googler man litt på "Coke vs. Pepsi blindtest", så ser man at flere klarer å skille de fint.

Det samme finner man ikke med blindtest av kabler.

Ikke heng deg opp i meningsløse detaljer Orso, det fungerer ikke på meg som er erfaren debattant: Cola Vs Pepsi var kun et villkårlig valgt eksempel. Hovedpoenget er at det bommes generelt på mange blindtester, det være seg på matvarer, Colatyper, elektronikk, kabler osv osv. At det bommes på proffe oppsatte blindtester betyr altså ikke at man kan konkludere med at det ikke er forskjell i lyd på kabler, akkurratt som det naturligvis er forskjell i smak på Norwegia og Synnøve selvom det skulle bommes i blindtest.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindtest fungerer godt. Som allerede nevnt tidligere så har man greid å skille høyttalere, forsterkere, CD spillere, MP3 vs. lossless og f.eks delvis defekte kabler i blindtest.

Å skylde på blindtest som testprosedyre holder ikke.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Blindtest fungerer godt. Som allerede nevnt tidligere så har man greid å skille høyttalere, forsterkere, CD spillere, MP3 vs. lossless og f.eks delvis defekte kabler i blindtest.

Å skylde på blindtest som testprosedyre holder ikke.
    Jo, fordi blindtester i mange tilfeller er konstruert for å få bevist det skeptikerne mener: at det ikke finnes forskjell. Altså man setter opp krav og testmetodikk _for_ å få bevist det man selv tror på.Dette er det eneste halmstrået kabelskeptikerne har i arsenalet sitt, og det merkes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, fordi blindtester i mange tilfeller er konstruert for å få bevist det skeptikerne mener: at det ikke finnes forskjell. Altså man setter opp krav og testmetodikk _for_ å få bevist det man selv tror på.Dette er det eneste halmstrået kabelskeptikerne har i arsenalet sitt, og det merkes.
    Jeg står i midten og vet ikke helt hva jeg tror/ikke tror om forskjellen på kabler, men akkurat det innlegget der er jeg faktisk enig i.

Man stiller så mange krav til testen at man ikke kan unngå å ende opp med at: nei det var ingen forskjell..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Man stiller så mange krav til testen at man ikke kan unngå å ende opp med at: nei det var ingen forskjell..

Eksakt korrekt formulert.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står i midten og vet ikke helt hva jeg tror/ikke tror om forskjellen på kabler, men akkurat det innlegget der er jeg faktisk enig i.

At slike blindtester fungerer på det det aller meste utenom kabler, synes jeg er greit å notere seg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke krav er det som typisk virker urimelige ved slike tester?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    At slike blindtester fungerer på det det aller meste utenom kabler, synes jeg er greit å notere seg.
    +1 For at sannhetsgehaltet i en påstand skal kunne kontrolleres/etterprøves skal det alltid stilles tøffe krav til testing. Dette gjelder i alle andre sammenhenger - for eksempel samfunssvitenskapene som jeg kjenner -, og påstander må således være etterprøvbare for å kunne verifiseres. Det er ikke alltid en påstand nødvendigvis blir motbevist selv om den ikke lett kan bevises, men hvis man skal snakke om en sannhet ut over enhver rimelig tvil så må det stilles tøffe krav (James Randi er en interessant figur i så måte).

Jeg tilhører forsåvidt ingen av "sidene" i denne diskusjonen, så dette er ment som et generelt innspill. Jeg har ikke de billigste kabelene selv heller, men det handler mest om utseende for min del, for jeg veit rett og slett og, har aldri testa. Dermed føler jeg meg ikke kompetent til å mene noe om kabeldiskusjonen ut over dette.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, fordi blindtester i mange tilfeller er konstruert for å få bevist det skeptikerne mener: at det ikke finnes forskjell.
    Dette blir jo feil. Som mange har nevnt tidligere i tråder du har vært aktiv i; Det går ikke an å bevise at noe IKKE finnes. Dermed er det umulig å bevise at det _ikke_ er forskjell på kabler i en blindtest, og det går altså ikke an å konstruere testen for å bevise dette. Det betyr selvfølgelig ikke at det er umulig å sabotere en test slik at resultatet blir feil.

Det går derimot an å bevise at noe faktisk finnes. Det betyr at det eneste resultatet som faktisk betyr noe er om man greier å påvise forskjeller. Det er det ingen som har greid pr. i dag - det er fakta. Jeg tillater meg å tvile på at alle tester som er utført til nå er gjort av mørkemenn med skummel agenda som prøver å ødelegge godlyden i stua til "nissene".

Så, istedet for å engasjere meg så voldsomt lener jeg meg tilbake og venter på at de som hevder å høre enorm forskjell på kabler skal stille opp på en test og få avsluttet debatten en gang for alle. Det burde være lett. Og så skal jeg slutte å lese/poste i kabeltråder. Kanskje.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, det er bevist/kan bevises lydmessig forskjell på rimelig og dyrere modell (la oss for eksempelets skyld si en komponent til 1000 kr og en til 500.000 kr)av:

-RCA kabler
    -XLR kabler
    -Optisk/Coax Digital kabler (?)
    -Forforsterker
    -Effekt forsterker
    -Surround Prosessor
    -DAC
    -CD Spiller
    -DVD Spiller
    -Bluray spiller
    -Platespiller
    -Høyttaler

Men det er absolutt umulig og urealistisk at det skal kunne være en kvalitets/lydmessig forskjell på en høyttaler kabel ?? hvor logisk høres egentlig dette ut ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •