Dali Lux bananplugger i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Lux bananplugger i hus!

Har fått bestillingen min fra nettbutikken til HFK idag bestående av to sett med denne lekre bananpluggen. Når jeg den siste tiden har oppgradert elektronikk totalt og også høyttalere så følte jeg de siste detaljene må være på plass også. Design og lekkert utseende på utstyret er viktig for meg og således passer denne fine saken glimrende inn i min profil Høyttalerkabel har jeg ikke bestemt meg for enda, så kom gjerne med forslag Link til pluggene:

DALI Lux bananplugg | Hi-Fi Klubben

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Har fått bestillingen min fra nettbutikken til HFK idag bestående av to sett med denne lekre bananpluggen. Når jeg den siste tiden har oppgradert elektronikk totalt og også høyttalere så følte jeg de siste detaljene må være på plass også. Design og lekkert utseende på utstyret er viktig for meg og således passer denne fine saken glimrende inn i min profil Høyttalerkabel har jeg ikke bestemt meg for enda, så kom gjerne med forslag Link til pluggene:

DALI Lux bananplugg | Hi-Fi Klubben
    Bruker selv VanDenHul D352 på disse pluggene. Men hvilken kabel du bør velge til disse må jo være iht hva slags lyd-signatur du er ute etter. Eller evt hva slags utseendet, da :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Bruker selv VanDenHul D352 på disse pluggene. Men hvilken kabel du bør velge til disse må jo være iht hva slags lyd-signatur du er ute etter. Eller evt hva slags utseendet, da :P

Jepp, har tenkt noe i de banenen selv mtp at jeg jo har Van den hul på signalkabelsiden så gir det en god helhet og også kjøre Van den hul på høyttalerkablene. Er du fornøyd med D352 hybrid? Har det noe som helst for seg å øke opp til Magnumkabelen mon tro? Hehe, utseende spiller absolutt inn vettu, så godt poeng i siste setning der8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror strengt talt du ikke hører forskjell på Magnum og D352...
    Det er jo samme type konstruksjon.
    da-ty nevnte vel at det var litt mer bassfundament i Magnum. Men om det er merkbart for oss dødelige med "normale" anlegg tviler jeg på. :-)

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har tenkt noe i de banenen selv mtp at jeg jo har Van den hul på signalkabelsiden så gir det en god helhet og også kjøre Van den hul på høyttalerkablene. Er du fornøyd med D352 hybrid? Har det noe som helst for seg å øke opp til Magnumkabelen mon tro? Hehe, utseende spiller absolutt inn vettu, så godt poeng i siste setning der8)
    Magnumkabelen ser ihvertfall imponerende ut med sine 8,5mm^28)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D352 og CS122 låter "mørkt". Magnum har ikke så mye av det mørke preget. Bassen sitter godt alikevel, men den er mere balansert oppover også. Så litt på hva du ønsker å ha frem, da :P Jeg valgte D352 fordi jeg ville tone ned toppen. Ønsker du ikke det er det en grunn til å gå opp.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D352 og CS122 låter "mørkt". Magnum har ikke så mye av det mørke preget. Bassen sitter godt alikevel, men den er mere balansert oppover også. Så litt på hva du ønsker å ha frem, da :P Jeg valgte D352 fordi jeg ville tone ned toppen. Ønsker du ikke det er det en grunn til å gå opp.

Hm, interessant. Jeg har nok lys nok klang fra før mtp Marantzelektronikk, så da er det muligens like greit å gå for D352 og også spare noen kr i samme slengen. Begynner å bli dyr denne moroa Men hva gjør man ikke for å ha topp anlegg til nytelse i stua? hehehe.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg tror strengt talt du ikke hører forskjell på Magnum og D352...
    Det er jo samme type konstruksjon.
    da-ty nevnte vel at det var litt mer bassfundament i Magnum. Men om det er merkbart for oss dødelige med "normale" anlegg tviler jeg på. :-)

Enig med deg her Amunds, tviler også på at det er hørbar forskjell for oss med normale dødelige anlegg:-D Men skal ikke undervurdere placebo/det psykiske virkningen ved å ha en bedre kabel heller

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det kommer litt an på hva slags diameter den dali-pluggen har innvending.
    Langt i fra alle blugger som passer på MH. Selv har jeg nå bestilt den største pluggen fra Nakamichi.

MH går akkurat inn i denne pluggen, men da kan man ikke skru på strammeskruene ordentlig, og da går ikke hetten over:
    Bananplugger "Nakamichi" NÅ 12-pac KR 250.- fritt tilsendt !

Dette er den jeg har bestilt, men jeg har bestilt fra e-bukta til lavere penge:
    Bananplugger NAKAMICHI 8-pack Kr 400- fritt tilsendt. Stor og

EDIT: Bare så det er sagt, jeg har førstehåndserfaring, sitter med kabelen og pluggen i hånden nå. De store pluggene er på vei.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg her Amunds, tviler også på at det er hørbar forskjell for oss med normale dødelige anlegg:-D Men skal ikke undervurdere placebo/det psykiske virkningen ved å ha en bedre kabel heller
    Jeg brukte Magnum på Demo, mens jeg kjøpte med D352... Jeg merker ikke placebo'n en gang! ;-)
    Rommet, plassering og optimalisering har nok mye mer innvirkning enn forholdet mellom disse to.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van den Hul
    Her finner du den faktisk diameteren til de forskjellige kablene, så slipper du å gjøre den feilen jeg gjorde (for liten plugg).

Så da er det bare å sjekke på dem aktuelle kablene :-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv D352 med et sett Dali Lux pluggene, og de passer akuratt inn vis du bruker makt Så tror ikke Magnum ville være ideelt vis du også tenker på utseende/"design".
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har selv D352 med et sett Dali Lux pluggene, og de passer akuratt inn vis du bruker makt Så tror ikke Magnum ville være ideelt vis du også tenker på utseende/"design".

Virker som denne komboen er brukt av flere her inne åpenbart, og når du også sier at de også passer akkuratt så blir det nok D 352 Hybrid kabelen. Da får også lommeboka en velfortjent hjertestarter

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Van den Hul
    Her finner du den faktisk diameteren til de forskjellige kablene, så slipper du å gjøre den feilen jeg gjorde (for liten plugg).

Så da er det bare å sjekke på dem aktuelle kablene :-)

Takk for tipset! Forøvrig tittet jeg linkene du hadde i ditt forrige innlegg og de pluggene så også dritlekre ut. Slike detaljer har faktisk mye og si for helhetsopplevelsen av anlegget!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten piece of cake å terminere Van den hul kablene på bananpluggene selv? Leste nemlig i informasjonen om Van den hul D 352 om at det var viktig å gjøre det korrekt på nettopp disse kablene pga fare for kortslutning eller noe hvis man ikke utførte det korrekt. Mulig jeg likså godt ber om å få det utført i HFK ved kjøp med en gang.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten piece of cake å terminere Van den hul kablene på bananpluggene selv? Leste nemlig i informasjonen om Van den hul D 352 om at det var viktig å gjøre det korrekt på nettopp disse kablene pga fare for kortslutning eller noe hvis man ikke utførte det korrekt. Mulig jeg likså godt ber om å få det utført i HFK ved kjøp med en gang.
    Det er peace of cake Bare å avisolere helt ned til metallet. Det er den sorte isolasjonen som også er til dels strømførende. Men avisolerer du den også er du home safe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er peace of cake Bare å avisolere helt ned til metallet. Det er den sorte isolasjonen som også er til dels strømførende. Men avisolerer du den også er du home safe
    Det svarte er vel innenfor sølvlederne ?
    Mener du at man skal helt inn dit...?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, disse luxpluggene fra Dali er jo for tykke til å passe inn i terminalene på både høyttalerne og forsterkeren? Wtf, her må det være noe jeg gjør feil. Ser at kontaktene på luxpluggene er tykkere enn på mine gamle bananplugger.

Edit: Man må skru de inn i terminalen fra under eller oversiden istedet for å bare klikke de rett inn i hullet?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å skru løs tre stykket slik at selve pluggen ikke ekspanderer seg? Så plugge den inn, skru fast tre-stykket slik at den "utvider seg i hullet" (Den setningen ble helt feil)
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har du prøvd å skru løs tre stykket slik at selve pluggen ikke ekspanderer seg? Så plugge den inn, skru fast tre-stykket slik at den "utvider seg i hullet" (Den setningen ble helt feil)
    DON'T try this at home!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •