Dali Lux bananplugger i hus! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har du prøvd å skru løs tre stykket slik at selve pluggen ikke ekspanderer seg? Så plugge den inn, skru fast tre-stykket slik at den "utvider seg i hullet" (Den setningen ble helt feil)

Hahaha, utvider seg i hullet ja Det ble problemet at den utvidet seg i hullet, fikk plugget i på høyttalerne, men forsterkeren var et ******* å få inn pluggene. Enden bare "delte" seg også ble det enda verre og få den inn. Nå flekka jeg av hele greiene og koblet på Cm7 med mine gamle Dali kabler, sånt noe irriterer meg noe jævlig.

Edit: Har ikke tålmodighet til å plundre med slikt når jeg tørster etter lytting. Mye enklere med de tynne pluggene som man bare kan dytte inn på vanlig måte uten å skru opp terminalene på samme måte.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hahaha, utvider seg i hullet ja Det ble problemet at den utvidet seg i hullet, fikk plugget i på høyttalerne, men forsterkeren var et ******* å få inn pluggene. Enden bare "delte" seg også ble det enda verre og få den inn. Nå flekka jeg av hele greiene og koblet på Cm7 med mine gamle Dali kabler, sånt noe irriterer meg noe jævlig.

Edit: Har ikke tålmodighet til å plundre med slikt når jeg tørster etter lytting. Mye enklere med de tynne pluggene som man bare kan dytte inn på vanlig måte uten å skru opp terminalene på samme måte.
    Om tre-stykket er skrudd helt til, er bananpluggen i "utvidet poisjon" og vil derfor ikke passe noe sted. Denne skal skrus tilbake slik at pluggen ikke er utvidet, settes på plass der den skal være, for så å stramme tre-stykket. På denne måten ekspanderer bananpluggen i hullet som tidligere nevnt :P Og får slik max kontakt.

Om du får problemer på forsterkersiden lurer jeg på om du har fjerne evt "propper" som tillater eller hindrer bruk av bananplugg? Pleier å sitte en liten sort propp i midten man kan fjerne. Noen ganger har de også et bittelite hull i midten, som kan forvirre enda mere, da det ser ut som man må ha kjempetynne bananplugger. Men disse er også til å fjerne

EDIT: Man trenger ikke å skru opp terminalene for å få disse til å passe

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Om tre-stykket er skrudd helt til, er bananpluggen i "utvidet poisjon" og vil derfor ikke passe noe sted. Denne skal skrus tilbake slik at pluggen ikke er utvidet, settes på plass der den skal være, for så å stramme tre-stykket. På denne måten ekspanderer bananpluggen i hullet som tidligere nevnt :P Og får slik max kontakt.

EDIT: Man trenger ikke å skru opp terminalene for å få disse til å passe

Aha, så der har vi det. Da skal jeg gjøre et forsøk til her, takk for god forklaring og råd. Så den skal skrus inn på samme måte som mine gamle kabler med "tynnere" bananplugger? Den blir som du sier tynnere når jeg skrur tilbake trestykket?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så der har vi det. Da skal jeg gjøre et forsøk til her, takk for god forklaring og råd. Så den skal skrus inn på samme måte som mine gamle kabler med "tynnere" bananplugger? Den blir som du sier tynnere når jeg skrur tilbake trestykket?
    Altså.. Det var jo akuratt det jeg sa! På en litt annen måte bare ^^
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Altså.. Det var jo akuratt det jeg sa! På en litt annen måte bare ^^
    Ekke så lett å forstå en setning som du selv sa ble helt feil... ;-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi på G Glimrende! Takk for hjelpen, herregud for en amatør jeg er når det kommer til slike tekniske ting

fy f, dette er helt sykt. Hører utrolig forskjell mellom mine gamle Dali kabler og disse Van Den Hul kablene. Fantastisk moro. Lyden er mye mer kompakt/stødig, og bassen er suveren.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi på G Glimrende! Takk for hjelpen, herregud for en amatør jeg er når det kommer til slike tekniske ting

fy f, dette er helt sykt. Hører utrolig forskjell mellom mine gamle Dali kabler og disse Van Den Hul kablene. Fantastisk moro. Lyden er mye mer kompakt/stødig, og bassen er suveren.
    Så bra Da ordnet det seg til slutt

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, har du allerede kjøpt nye kabler?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Gilmour, har du allerede kjøpt nye kabler?

Hehehe, jepp Dro innom HFK på veien hjem etter jeg hadde hentet CM7, måtte jo ha nye kabler for å sette kronen på verket! Og det er jeg glad for, imponerende hvordan Van den hul kablene vippet dette i en fantastisk retning. Gikk for Van den hul hybrid 352

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Dali Lux plugger nå for noen dager siden og må si de ser veldig bra ut hadde egentlig sett på argon sine, men de var visst for "store" for mine Abrahamsen Flowline kabler så jeg slo til med 1 sett dali lux bananplugg. Dette inn til forsterker da det ellers blir veldig mye "bøying" av kabel hvis jeg bare skal ta kabel rett inn i forsterker. Disse kablene er ganske stive, men må si at pluggene ser veldig bra ut! Vurderer å kjøpe et sett til for å ha inn til høyttalere , men klarte ikke rettferdiggjøre 1000,- for 2 sett med bananplugger da dette jo nesten matcher kablene, men må nok det til slutt :P hehe! Men da ser det jo mye bedre ut da og i tillegg beskytter det kablene mine. Snakket med folka på hifiklubben og de sa at hvis kablene mine ble utsatt for "altfor mye bøying så ville de knekke til slutt" og det vil jeg jo ikke :P Så da blir det nok dobbelt sett av dali lux på meg til slutt de er rett og slett lekre Ellers så kommer jeg nok til å kjøpe noen cm7 høyttalere snart som jeg ser andre har her

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du knekke en kabel må du ha veldig stiv kabel. Tror ikke du behøver å bekymre deg for brudd i kabel så lenge de ligger stille og du ikke sitter og bøyer de frem og tilbake flere tusen ganger hver dag...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0