En SKIKKELIG blindtest. DEL 2. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 650
    Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det var ikke mulighet for barnevakt 19 desverre. Kommer tilbake med ny dato så snart som mulig.
    Venter spent
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig kommet en dato for testen.. Litt frem i tid slik at det er mulig for de utvalgte(hvem nå enn det blir til slutt)og ikke ha planer den dagen.

Regner med og starte klokken 1100 og holde på til vi er ferdige...:-D

Det blir postet hvilket utstyr som kommer til å bli brukt etterhvert..
    og selvfølgelig hvilke 2 kabler som skal i ilden..

Men kanskje det er en liten idé å bli enige om hvilken låt vi alle skal lytte til.
    Så er det kanskje muligheter for å bli ekstra godt kjent med akkurat den sangen før oppmøte??

flere innspill taes imot med takk...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Lovemusikk

Ny forskning sier oppmot 15-20% som hører bedre/mer fintfølende hørsel, las jeg en av dei siste dagene på en av nyhetsavisene. Så da får nå dei som vil dra sine egne konklusjoner. Ellers er det målt gang på gang forskjell på kabler så selv om (flesteparten?) ikke hører forskjell blir det som å slå seg i trynet ved å gjøre narr av dei som hører forskjell.
    Hugser ikke hvor jeg las dette, men denne linken går motsatt og da er det ikke rart en syns biltema er like god.

700.000 nordmenn har nedsatt hørsel. 700.000 nordmenn har nedsatt hørsel - Hlf

Rart ikke noen snakker om dei som ikke hører alt..selv ungdommer på 18 gjelder dette for og kanskje deg?
    ========
    fant linken her. Høysensitiv? - Mat & Helse

Så kan en spørre seg igjen, hva i huleste beviser en blindtest, når vi har slike faktorer + evnt kjennskaper til folk?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Så kan en spørre seg igjen, hva i huleste beviser en blindtest, når vi har slike faktorer + evnt kjennskaper til folk?
    Hvis det er så dårlig stelt kan vi jo bare si oss fornøyd med en boombox fra Elkjøp alle sammen...

Hvis du er uenig er du for denne blindtesten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svart deg mange ganger på hva en blindtest besvarer. Hva kan man si om noen som stiller samme spørsmål på nytt og på nytt og later som om svaret ikke blir gitt hver gang?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forskning sier oppmot 15-20% som hører bedre/mer fintfølende hørsel, las jeg en av dei siste dagene på en av nyhetsavisene. fant linken her. Høysensitiv? - Mat & Helse
    Interressant artikkel, men den gikk ikke akkurat på hørselen spesifikt, men hvordan en gruppe mennesker bearbeider sanseintrykk dypere enn andre. Dessuten var det forskjeller i gruppen hvordan dette virket. Alikevel en spennende artikkel, men kanskje ikke i HIFI-sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent kanskje,men skulle fått noen på en musikklinje o.l. eller kanskje elever ved Idefagskolen til å være testpersoner. Så da har du en gjeng på 10-15 stk som kan være med i blindtesten.

Lykke til vil jeg bare si..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vae ment for diskusjoner.. + at en ikke gjørr narr av dei som hører forskjell på kabler.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tgjoen
    Litt sent kanskje,men skulle fått noen på en musikklinje o.l. eller kanskje elever ved Idefagskolen til å være testpersoner. Så da har du en gjeng på 10-15 stk som kan være med i blindtesten.

Lykke til vil jeg bare si..
    kontakt NISS
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... egentlig skjønner jeg ikke poenget med hele testen, da det er bevist målemessige forskjeller, på ting en kan måle pr i dag..

Høyttalere:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forskning sier oppmot 15-20% som hører bedre/mer fintfølende hørsel, las jeg en av dei siste dagene på en av nyhetsavisene. Så da får nå dei som vil dra sine egne konklusjoner. Ellers er det målt gang på gang forskjell på kabler så selv om (flesteparten?) ikke hører forskjell blir det som å slå seg i trynet ved å gjøre narr av dei som hører forskjell.
    Med dette antar jeg du antyder at du (og andre som hører forskjell på kabler) tilhører de 15-20% med bedre hørsel. Dermed burde det ikke være noe problem for deg å høre forskjell i en blindtest? Eller?

Vi er ikke interessert i om man kan MÅLE forskjell, vi er interessert i om man kan HØRE forskjell.

Personlig kan jeg ikke se at det er spesielt mange som gjør narr av de som hører forskjell? Det stilles spørsmålstegn ved hvor stor forskjellen er i praksis, og om det kan tenkes at forskjellen kan være utslag av andre fenomener som f.eks Placebo. Dette er relevante spørsmål, ikke latterliggjøring.

Forøvrig: Når enkelte kommer med uttalelser som "lampettledning er ubrukelig som høyttalerkabel" eller "når jeg byttet til kabel n var det så stor forskjell at selv bestemor som bor i leiligheten ved siden av hørte forskjell", så er det kanskje ikke så rart at det kommer en og annen flåsete kommentar i retur.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å spore litt inn på det som er relevant for denne testen eller?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å spore litt inn på det som er relevant for denne testen eller?
    Ja, vi venter vel fortsatt på selve testen?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ja, vi venter vel fortsatt på selve testen?
    den skjer jo 17.juli..

skulle ikke du være med da??:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den skjer jo 17.juli..

skulle ikke du være med da??:-D
    Hvis datoen passet, og det gjør den dessverre ikke - for nå har vi kjøpt hus, og juli går til flytting og oppussing :-|
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    700.000 nordmenn har nedsatt hørsel - Hlf

Rart ikke noen snakker om dei som ikke hører alt..selv ungdommer på 18 gjelder dette for og kanskje deg?
    [/B]
    Så du har nedsatt hørsel, og alikevel hevder du at kabler kjøpt på europris er dårligere enn kabler kjøpt på soundgarden? Hehe, for en narr.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Med dette antar jeg du antyder at du (og andre som hører forskjell på kabler) tilhører de 15-20% med bedre hørsel. Dermed burde det ikke være noe problem for deg å høre forskjell i en blindtest? Eller?

Vi er ikke interessert i om man kan MÅLE forskjell, vi er interessert i om man kan HØRE forskjell.

Personlig kan jeg ikke se at det er spesielt mange som gjør narr av de som hører forskjell? Det stilles spørsmålstegn ved hvor stor forskjellen er i praksis, og om det kan tenkes at forskjellen kan være utslag av andre fenomener som f.eks Placebo. Dette er relevante spørsmål, ikke latterliggjøring.

Forøvrig: Når enkelte kommer med uttalelser som "lampettledning er ubrukelig som høyttalerkabel" eller "når jeg byttet til kabel n var det så stor forskjell at selv bestemor som bor i leiligheten ved siden av hørte forskjell", så er det kanskje ikke så rart at det kommer en og annen flåsete kommentar i retur.

Jeg har aldrig latterligjort noen kabler, eller kanskje bortsett fra høyttalerledningen til europris. :-D

Om noen hører forkjell eller ikke, spiller det så stor rolle da?
    Hører en ikke forskjell har en spart penger og kan se frem til fremtiden når en kan måle og finne ut av alt sammen, og kanskje se oss kabeltroende gå på trynet.. men det gjenstår jo å se i fremtiden.

Imens har en spart penger i kabler, vinn vinn sitvasjon for skeptikeren.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Så du har nedsatt hørsel, og alikevel hevder du at kabler kjøpt på europris er dårligere enn kabler kjøpt på soundgarden? Hehe, for en narr.
    Vet du? Sånne som deg gjør meg tilslutt arg.. For at folk ikke kan eller vil lese alt en skriver, men heller vil terge til debatt sier vel sitt.

tulling..
    Høyttalere:

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk:
    No blir det for ein gangs skyld arrangert ein skikkelig blindtest for å finne ut om testpersonane kan høyre forskjell. Du har alt å vinne (eller tape) på at denne testen blir gjennomført. Då kan du slutte med å sitte time etter time på avforum og argumentere med dyslektiske innlegg som ingen forstår på din fantastisk usaklige måte. For meg er du definisjonen på forumtroll. Håpar verkeleg denne testen blir gjennomført.

Å starte ein ny useriøs kabeldiskusjon langt ut i ein seriøs tråd om ein skikkelig blindtest, viser kor lite du forstår om epimpiri og objektivitet og sakligheit.
    Innlegget mitt er stygt, blir kanskje sletta og, men du er eit håplaust tilfelle...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OKAY!!!

Nå er det NOK krangling i denne tråden.. Dette var ikke intensjonen med dette i det hele tatt, selv om jeg hadde regnet med det..

Nå lar vi ting som er sagt ligge, så kan vi helle bruke kreftene på det denne tråden faktisk skal handle om..

Man kan heller komme med konstruktive kommentarer til utførelsen av testen, og heller bruke kreftene på å krangle om temaet et annet sted....

Og for å repetere meg selv:
    Det er dere som bestemmer kravene til utførelsen på denne testen, slik at denne skal bli godkjent som en gyldig og troverdig test.

Jeg har plass til 2 personer til. Hvilke 2 dette skal bli, er det fortsatt dere som bestemmer.

Og jeg ser det som en selvfølge at det verken blir mere krangling, mobbing pga dysleksi eller andre barnslige kommentarer. Vi er voksne mennesker her inne..

-Kim

Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •