En SKIKKELIG blindtest. DEL 2. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 33 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 650
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ved ABX-tester så er det binominal-fordelingen som er relevant, og 20 trials er ofte en fornuftig antall. Teorien er godt forstått og kilder er oppgitt tidligere i tråden, så hvorfor prøve med hjemmesnekret metodikk??

-k

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status?

Ok folkens, kabelfolket venter på test her Neida, men fra spøk til Halvor: Hva er status nå?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statusen er at jeg ligger rett ut på penicilin.. Og det har jeg gjort de siste ukene..så det er derfor det har tatt litt tid dessverre. Kan ikke si at sykdom var planlagt...men men...

Først i Juni får jeg tid igjen. Slutten av Mai er alltid hektisk for min del...

Så om alle har litt mere tålmodighet, så skal vi få unnagjort dette så snart som overhodet mulig..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Statusen er at jeg ligger rett ut på penicilin.. Og det har jeg gjort de siste ukene..så det er derfor det har tatt litt tid dessverre. Kan ikke si at sykdom var planlagt...men men...

Først i Juni får jeg tid igjen. Slutten av Mai er alltid hektisk for min del...

Så om alle har litt mere tålmodighet, så skal vi få unnagjort dette så snart som overhodet mulig..

Ikke føl press, sykdom prioriteres foran kabeltesting Håper du snart kommer i bedre form!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg synes Sevenoaks-testen er interessant nok, det jeg savner mest der er at det ikke virket som at de nivåmatchet, og til og med kommenterte at det virket til å være forskjell i nivå. At mange på tross av en eventuell nivåforskjell slet med å høre forskjeller jo interessant nok i seg selv, men det er også interessant at en av deltagerne hørte konsekvent forskjell. Om han hørte forskjeller i faktisk lydkvalitet, eller bare nivåforskjell får vi dessverre aldri vite.

Jeg er ikke så opptatt av om de som lytter er skeptikere eller kabelentusiaster, men det er litt uheldig om alle som både arrangerer testen og deltar i testen kjenner hverandre.

Jeg er selv det man kan kalle for kabelentusiast, og må si meg enig i det siste avsnittet til Hybris her. Hvis målet er å utføre en så korrekt og seriøs test som mulig så er jeg også av samme oppfatning at det er svært uheldig med en kompisgjeng som kjenner hverandre godt. Her kommer habilitetsspørsmålet inn, noe som veier ganske tungt i en kvalitativt tilfredsstillende test.

Greit, ønsker man bare å ha en uhøytidelig teststund med kompiser er jo det greit nok, dog kan man da ikke forvente at testens resultat vil være pålitelig i andres øyne.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja....så var det det da. Har jo selvfølgelig gått vekk fra "kompis gjengen", så det blir en bekjent og forhåpentligvis 2 frivillige herifra.

Så da kan jo diskusjonen gå en runde eller 10 om hvilke det skal bli??
    Lokalet er i Tønsberg, og personene må komme dit på egen regning, har ikke budsjetert med reiseutgifter akkurat.

Så lenge dere bestemmer hvilke to(2) personer som skal delta, så kan dere jo heller ikke komme i etterkant og si at disse ikke var troverdige nok.

Høres dette greit ut eller?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert ta turen hvis tidspunktet passer, ellers er det sikkert mange andre frivillige også
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert ta turen hvis tidspunktet passer, ellers er det sikkert mange andre frivillige også
    Helt greit for meg det....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvom jeg egentlig er "redd" for at du er i overkant for stor og aktiv motstander av kabler blant annet gjennom heftig deltagelse i kabel/testdebatter her på forumet så tror jeg at du har såpass peiling og erfaring at jeg går god for deg som deltager. Kall meg gjerne splitter pine gal

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvsagt absolutt ingenting imot at Hybris blir med på dette, men må si jeg synes det hadde blitt hakket mere spennende med to-tre av "kabelforkjempere" i tillegg.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har selvsagt absolutt ingenting imot at Hybris blir med på dette, men må si jeg synes det hadde blitt hakket mere spennende med to-tre av "kabelforkjempere" i tillegg.:-D

Tønsberg er dessverre hakket for langt avstandsmessig for min del når ikke det er snakk om noe godtgjørelse/dekning av reiseutgifter. Ellers hadde jeg med største glede stilt opp som en av "kabelforkjemperne"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så langt fra Tranby til Tønsberg - mulig jeg kan stille som Kabelnisse 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Selvom jeg egentlig er "redd" for at du er i overkant for stor og aktiv motstander av kabler blant annet gjennom heftig deltagelse i kabel/testdebatter her på forumet så tror jeg at du har såpass peiling og erfaring at jeg går god for deg som deltager. Kall meg gjerne splitter pine gal
    Det burde jo kanskje vært flere enn to, samtidig har kanskje trådstarter begrenset plass også, og jeg regner med at noen av de som er med å arrangere testen har tro på at de skal høre forskjell.

Jeg vil naturligvis også gjøre et ærlig forsøk på å høre forskjell hvis jeg er med. Men er ikke så fryktelig opptatt av å være med, så hvis andre svært gjerne vil ha plassen min så er naturligvis det ok, og det er ikke sikkert jeg kan den datoen det blir heller.

Men jeg ser ingeniøren har meldt seg frivillig, og han er vel på "den andre siden" i forhold til meg. Jeg synes jo de to deltagerne fra avforum bør være en "troende" og en som i allefall er litt mer nøytral.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde jo kanskje vært flere enn to, samtidig har kanskje trådstarter begrenset plass også, og jeg regner med at noen av de som er med å arrangere testen har tro på at de skal høre forskjell.

Jeg vil naturligvis også gjøre et ærlig forsøk på å høre forskjell hvis jeg er med. Men er ikke så fryktelig opptatt av å være med, så hvis andre svært gjerne vil ha plassen min så er naturligvis det ok, og det er ikke sikkert jeg kan den datoen det blir heller.

Men jeg ser ingeniøren har meldt seg frivillig, og han er vel på "den andre siden" i forhold til meg. Jeg synes jo de to deltagerne fra avforum bør være en "troende" og en som i allefall er litt mer nøytral.

Indeed ja, de to deltagerne fra avforum bør om mulig tilhøre hver sin "leir". Gjør man det på den måten tar man både habilitet og vurderingsevne på alvor, slik at det jevner seg ut slik jeg ser det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke så langt fra Tranby til Tønsberg - mulig jeg kan stille som Kabelnisse 8)

Flotte greier Ingeniørn:-D

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir morro, gleder meg til å se restultatene, uansett hvilken retning det går
    Har egen tanke rundt dette, men stiller meg likevel nøytral til svaret

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dato?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det spennende å følge med, gleder meg virkelig til test forhåpentligvis blir gjennomført!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet en dato. Om alt ordner seg med barnevakt, så blir testen gjennomført 19 Juni. Dette er en søndag.

Hvordan går det med å velge ut to(2) deltagere til testen??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke mulighet for barnevakt 19 desverre. Kommer tilbake med ny dato så snart som mulig.

Side 8 av 33 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •