En SKIKKELIG blindtest. DEL 2. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 33 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 650
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det var jo utrolig synd at folk ikke dukker opp. Men uansett statisisk signifikans eller ikke, så skulle man tro at forskjellene skulle vært ennå større basert på folks påstander om "betydelig bedre lyd" med kabel x kontra Biltema.

Kudos for at du fikk i gang denne testen kftosberg
    Kanskje greit du nevner hvem?
    Har vel aldri på noe tidspunkt sagt at "den ene er mye bedre enn den andre"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært tilfeldigheter, så ville vel noen ha bomma solid og gjerne "bare" hatt 3/10?
    Må vel være litt påfallende for den jevne skeptiker at det er så mange treff?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt personlige tanker fra den ene av de tre kaninene(Øyvind)
    Vedlegg 81042

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kanskje greit du nevner hvem?
    Har vel aldri på noe tidspunkt sagt at "den ene er mye bedre enn den andre"?
    Det var ikke deg jeg tenkte på Uten å være ufin, så kan vi vel si at Lovemusic har vært temmelig påståelig med tanke på Biltema-kabelens egenskaper.

Men jeg er overrasket over utfallet, positivt overrasket egentlig. Men så lenge en av kaninene faktisk foretrakk Biltema-kabelen, så er jeg fornøyd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke deg jeg tenkte på Uten å være ufin, så kan vi vel si at Lovemusic har vært temmelig påståelig med tanke på Biltema-kabelens egenskaper.

Men jeg er overrasket over utfallet, positivt overrasket egentlig. Men så lenge en av kaninene faktisk foretrakk Biltema-kabelen, så er jeg fornøyd
    Ja, for all del: Biltema-kabelen er ikke dårlig!
    Den har noen veldig fine egenskaper, som i likhet med endel andre multistrand, at den "runder" av diskanten. Og noe snill i mellomtonen. At den gir en masse for pengene er det ingen tvil om, men betaler gjerne noen hundringser ekstra for det lille "ekstra".
    Litt for lyden, litt for "feel-good"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en evt neste test, så vil jeg gjerne ha en oversikt over hvor sikker personen føler seg på avgitt svar. Gjerne oppgitt i 0 - 100%.

Gjerne også en oppstartsfrekvens der alle sier hvilken kabel di selv liker, før de får hørt på di forskjellige kablene og vet hvilken kabel di hører på.
    For det er jo egentlig det som er en av hovedpoengene? Dyre vs billige kabler. Ikke nødvendigvis A mot B.

Det kan også være en fordel å ha flere kabler med - i allefall på hvilke kabler noen liker best =)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var EN kanin som foretrakk Biltema... Det handler her, som for andre "komponenter", om å match'e utrustning. Hos meg falt en solid core kabel best ut til fordel for Biltema og en mye dyrere kabel.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Blir ikke 10 tester ganger 3 personer, 30 tester?
    Nei, jeg er litt usikker på det. Og jeg vil velge å kalle det en undersøkelse, ikke test. For en test, er bare EN. En undersøkelse er litt mer omfattene.(vet jeg skrev test tidligere)

Eks:

Legemiddelselskap AB driver å utvikler en medisin. For å undersøke virkningen av denne medisinen, så trenger de et utvalg mennesker å testet den på, og de trenger mange personer å teste den på, f.eks 3-400.

Disse blir splittet opp i 3 grupper. En gruppe med et eksisterende legemiddel, som ikke er tilfredstillende utviklet, en gruppe med placebo, og en siste gruppe med det faktiske legemiddelet som de utvikler.

Når de har har utført dette, så har de utført tre tester, ikke 300 tester.

De tre testene sammenlignes for å se om det er noe signifikant forskjell.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde det vært tilfeldigheter, så ville vel noen ha bomma solid og gjerne "bare" hatt 3/10?
    Må vel være litt påfallende for den jevne skeptiker at det er så mange treff?
    Det er i utgangspunktet like sannsynlig å få 7 av 10 som 3 av 10 når man bare gjetter.

Men ja, det er påfallende at alle tre har høy treffrate.
    --
    Thorbjørn

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Nei, jeg er litt usikker på det.

Eks:

Legemiddelselskap AB driver å utvikler en medisin. For å teste denne medisinen, så trenger de et utvalg mennesker å testet den på, og de trenger mange personer å teste den på, f.eks 3-400.

Disse blir splittet opp i 3 grupper. En gruppe med et eksisterende legemiddel, som ikke er tilfredstillende utviklet, en gruppe med placebo, og en siste gruppe med det faktiske legemiddelet som de utvikler.

Når de har har utført dette, så har de utført tre tester, ikke 300 tester.

De tre testene sammenlignes for å se om det er noe signifikant forskjell.
    Det står i linken at 3 personer byttet på slik at de fikk litt pause imellom og at det ble spilt noe 90 ganger.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg

Det å kjøre 10 runder er helt forferdelig. Og ikke minst det å høre på alle de sangene 90 ganger..Vedlegg 81036 Det suger BIG TIME! Jeg personlig er møkka lei Hanne Boel , Eminem og Diana Krall. Og det selvom sistnevnte sang kun blei spilt i 40 sekunder av gangen.
    Jeg tok feil, 90 ganger sto her.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 81042
    Flott, takk til Øyvind (hvem nå det er) for utfyllende info om sin opplevelse av testen
    --
    Thorbjørn

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det var EN kanin som foretrakk Biltema... Det handler her, som for andre "komponenter", om å match'e utrustning. Hos meg falt en solid core kabel best ut til fordel for Biltema og en mye dyrere kabel.
    Det var mest en spøk, ikke noe å lage ståhei av

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mest en spøk, ikke noe å lage ståhei av
    Så vel den men kunne ikke dy meg - det er vel 1 - 0 til Kabelnissene så langt ....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Flott, takk til Øyvind (hvem nå det er) for utfyllende info om sin opplevelse av testen
    Støtter den - flott Øyvind, tror du reprensenterer ganske mange her inne, for ikke å si de fleste !

Flageborg skal også ha honnør for gjennom sin kunnskap og sine "instrumenter" bidro til å fjerne en del av feilkildene !

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med tester

Hørte hver kanin samme lydklipp for hver
    A
    B
    X

(avspillte man samme kutt fra samme sang 3 ganger ....bare fortløpende byttet kabel)

90 lydklipp........hørte alle 3 kaninene de samme klippene ?

Skal man eliminere faktorer for å sansynligjøre resultat bør testene være like for at ikke ulikheter kan skape tvil/forskjell?
    (antallet nordost / biltema er A varierer ...og da B ..feks er biltema A 6 ganger og Nordost A 4 ganger på en kanin.......kan jo være skrivefeil fra testen......gjelder kanin 2 og 3 )
    (skriver vel vanskelig men mener hver kanin bør ha samme rekkefølge kabelbytter)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 81042
    Svært bra skrevet det der :-)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vel den men kunne ikke dy meg - det er vel 1 - 0 til Kabelnissene så langt ....
    Det er vel heller slik at vi nissene endelig fikk et mål, men ligger under 0-13 fra første omgang. Altså 1-13 (tall hentet fra det blå)

Kjempeflott med vel gjennomført test. Dessuten artig å se at resultatet ikke nødvendigvis følger prislappen på kablene. Likevel er jeg litt i tvil om at resultatet 22/30 er særlig konkluderende.
    Slik jeg har sjønt dette;
    30/30 = full pott, alle kablene skilles riktig ved hvert forsøk.
    15/30 = gjennomsnittlig resultat av helt vilkårlig gjetting.
    22 plasseres seg midt i mellom det absolutt konkluderende og det absolutt intetsigende. Det vil si at 22 like gjerne kan ha vært oppnådd av en tilfeldighet, som når du kaster en terning 5 ganger på rad, og får 6 hver gang. Kaster du terningen 100 ganger er sjansen for det minimal.

MEN det er vel svært slitsomt, tidkrevende og arbeidsomt å gjenomføre en slik test som en vitenskapelig undersøkelse, med mange flere kandidater og grundigere testing.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel egentlig det...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    22 plasseres seg midt i mellom det absolutt konkluderende og det absolutt intetsigende. Det vil si at 22 like gjerne kan ha vært oppnådd av en tilfeldighet, som når du kaster en terning 5 ganger på rad, og får 6 hver gang. Kaster du terningen 100 ganger er sjansen for det minimal.
    22 av 30 er faktisk statistisk signifikant, det er med andre ord under 5% sjanse for at dette resultatet er oppnådd ved hjelp av rene tilfeldigheter.

I følge ABX test - Wikipedia, the free encyclopedia så kan minimum korrekt antall regnes ut med N/2 + kvadraten av N, hvilket i tilfellet 30 er

30 / 2 + 5.5 = 20.5 - så 22 er godkjent. Jeg er dog noe usikker på hvordan dette slår ut når det er gjort 3 x 10 tester og ikke 30, jeg er ingen kløpper i hverken matematikk eller statistikk

Jeg vurderer å poste resultatet fra testen på hydrogenaudio.org og se hva skeptikerne der sier.
    --
    Thorbjørn

Side 22 av 33 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •