En SKIKKELIG blindtest. DEL 2. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 33 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 650
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er høyttalerkabler fra Biltema innkjøpt og terminert

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Dette blir spennende
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dog ikke svarte, men gullfarget.. Det var de eneste de hadde...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig det ikke dukker opp noe som kommer i veien, for denne testen har jeg sett frem til. Blir veldig spennende å lese resultatet og inntrykkene fra deltakerne.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror ikke du skal være redd for Flageborg. Etter det jeg har hørt og lest er han meget erfaren og kan sikkert bidra til at testen gjennomføres på en riktigst mulig måte. Hvis han har tenkt å skrive om det ville han sikkert allerde ha avklart dette med deg. Hvis ikke er han trolig bare nysgjerring - selv om noen hevder det, finnes det ikke mange blindtester ut å går.

+1. Han er sikker en erfaren lytter, og vet hva han skal se etter. Var det slik at de som lytter får bruke sin egen musikk?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

går ikke

Så mange guruer her inne på lyd, og allikevel legges det opp til blindtesting! Det er mulig ja og høre forskjeller, men de begynner å virkelig gjøre seg gjeldende etter x-antall innspillingstimer til ens eget utstyr..skift 1 kabel, og alt setter igang en liten ny innspillingsperiode..Eddycurrent for christs sake!
    Når en høytaler er helt ny, kan de ofte oppleves som fantastisk i lyden..I innspillingstiden blir de som regel dårligere og dårligere, før de plutselig blomstrer opp og lyder som et første utgangspunkt du hørte, bare enda bedre...Eddycurrent også her i hele innspillingsperioden! Det er det samme med kabler eller hva du måtte putte inn et anlegg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, pent sagt!
    Jeg har en viss mistanke om resultatet, men skal selvsagt la være å ymte noe omkring det.....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Så mange guruer her inne på lyd, og allikevel legges det opp til blindtesting! Det er mulig ja og høre forskjeller, men de begynner å virkelig gjøre seg gjeldende etter x-antall innspillingstimer til ens eget utstyr..skift 1 kabel, og alt setter igang en liten ny innspillingsperiode..Eddycurrent for christs sake!
    Når en høytaler er helt ny, kan de ofte oppleves som fantastisk i lyden..I innspillingstiden blir de som regel dårligere og dårligere, før de plutselig blomstrer opp og lyder som et første utgangspunkt du hørte, bare enda bedre...Eddycurrent også her i hele innspillingsperioden! Det er det samme med kabler eller hva du måtte putte inn et anlegg
    siden du vet svaret så vil jo du kunne klare 20 av 20 forsøk da! Send en PM til trådstarter, det er nok plass til deg.

Akkurat det med innspilling av høyttalere er jo helt feil, men det kan vi ta i en annen tråd (hint: membraner på høyttalerelementer).
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Var det slik at de som lytter får bruke sin egen musikk?

Det stemmer det Ostemannen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (hint: membraner på høyttalerelementer).
    ja er ikke de ganske stive til å begynne med?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker dere lykke til!

Hvis det viser seg at folk faktisk kan høre forskjell på kabler (og at testen er utført skikkelig, noe jeg er sikker på at den vil bli) blir jeg mektig imponert.

Jeg vil påstå at kabler ikke kan være en flaskehals før man har et 100% perfekt akustisk rom, ekstremt hi-end høyttalere og elektronikk. Isåfall vil det være marginalt med forskjell.

Så, lykke til. 8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget vil bestå av:

System Audio Explorer Master
    2x Electrocompaniet AW180 monoblock
    Electrocompaniet EC4.9 Forforsterker, muligens 4.7..
    Electrocompaniet ECC 1 cd spiller(som drivverk) kan også bruke EMC 1UP
    Hegel HD20 DAC
    Diverse kabling fra Nordost….....og Biltema

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du vet svaret så vil jo du kunne klare 20 av 20 forsøk da! Send en PM til trådstarter, det er nok plass til deg.

Akkurat det med innspilling av høyttalere er jo helt feil, men det kan vi ta i en annen tråd (hint: membraner på høyttalerelementer).
    Alle høytalerprodusenter snakker om innspillingstid. Da jeg kjøpte Magnepan 3.6 ble jeg fortalt fra magnepan forhandler samt Magnepan hjemmeside selv via mail at de hadde rundt 1 års innspillingstid, noe som stemte ganske nøyaktig, og som ble bekreftet i før og ettermålinger på ulike felt...men det er en annen diskusjon ja, forøvrig har du helt feil
    Alt inngår i eddycurrent, samt bevegelser på kvantenivå som skaper svingninger i lang tid , og dette tar tid før det roer seg.(lik en pendel som svinger og trenger tid på å fale til ro )..det virker inn på all elektronikk. derfor er lyttetester fåfengt, selv om jeg til nå aldri har tatt feil på lytting av kabler mellom 1 og 80k i prisklasse...hvis jeg blir invitert ned, kommer jeg på dagen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg blir invitert ned, kommer jeg på dagen
    Det håper jeg, virkelig!
    Har du aldri tatt feil på lytting av kabler mellom 1 og 80k i prisklasse, så bør du være en selvskreven kandidat!
    Seriøst ment!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .hvis jeg blir invitert ned, kommer jeg på dagen
    Det er jo fortsatt ledige plasser.
    Vi er 4 til nå, og leserne hadde ønsker om at testen skulle inneholde 6 testpersoner. M.a.o, så er det 2 personer i minus..

Så det er bare å slenge seg med Yidaki...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle høytalerprodusenter snakker om innspillingstid. Da jeg kjøpte Magnepan 3.6 ble jeg fortalt fra magnepan forhandler samt Magnepan hjemmeside selv via mail at de hadde rundt 1 års innspillingstid, noe som stemte ganske nøyaktig, og som ble bekreftet i før og ettermålinger på ulike felt...men det er en annen diskusjon ja, forøvrig har du helt feil
    Alt inngår i eddycurrent, samt bevegelser på kvantenivå som skaper svingninger i lang tid , og dette tar tid før det roer seg.(lik en pendel som svinger og trenger tid på å fale til ro )..det virker inn på all elektronikk. derfor er lyttetester fåfengt, selv om jeg til nå aldri har tatt feil på lytting av kabler mellom 1 og 80k i prisklasse...hvis jeg blir invitert ned, kommer jeg på dagen
    Så flott at du blir med på testen, jo flere jo bedre!

Høyttalere som ikke spiller som de skal før etter ett år vil jeg forvente blir innspilt fra fabrikk. Livet er for kort til å bruke ett år på å spille inn høyttalerne Men det er en annen diskusjon - gøy at du blir med på test!
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søt nødløsning for å devaluere blindtester, men anbefaler at du legger vekk urtene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Varjaren
    søt nødløsning for å devaluere blindtester, men anbefaler at du legger vekk urtene.
    1 ord: Eddy current !Eddy current - Wikipedia, the free encyclopedia

det er ikke utstyr eller høytalere som må spilles inn fysisk, men elektromagnetisk støy, som etter mye turbulens over lang tid, vil roe seg..les om den, men denne link forklarer en fysisk ting som alt innen hifi berøres av, like mye som gravitasjon sørger for at du ikke forsvinner ut i intet. Hva urter har med dette å gjøre er meg totalt uforståelig, det e mangel på saklighet, høflighet og argumenter fra din side. Når produsenter av hva som helst du måte tenke på av utstyr brukt innen elektronikk sier at det er innspillingsperiode, er det kun elektromagnetiske felt som svinger som en type pendulum, som må roe seg..dette tar tid, derav navnet innspillingstid.
    blindtester vil aldri i prinsippet kunne fungere, uten at hver anlegg allerede har totalt like rom, samme utstyr, bare et av dem har eks Valhalla. gå inn i hvert av dem etter noen dager, uker, så hører du like stor forskjell som du opplever forskjellen i natt og dag.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert blitt sagt, men hvordan skal testen utføres?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har vært på blindtesten til Nordost som de viser for Soundgarden personell for å demonstrere forskjeller på kabler? Isåfall håper jeg minst 1 av dere deltar på denne blindtesten. For i følge flere som har vært med å hørt forskjell hos Nordost er det relativt stor forskjell i lyd. Ikke nødvendigvis på kvaliteten på lyden, men at kabelen kan være med på å farge lyden på forskjellige måter. Men, nå skal ikke jeg starte en debatt!

Lykke til! Spent på resultatet

Side 15 av 33 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •