Veggbokser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Veggbokser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggbokser

Hei,
    jeg prøver å finne veggbokser med uttak til høyttalere, HDMI, fiber(hunn) og litt slikt for montering av TV og høyttallere på vegg med skjult anlegg. Noen som har noen tips til hvor jeg kan få kjøpt slikt?

- M

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

Du kan prøve her:
    Sagi Webshop

mvh
    pølle

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, her var det mye bra! Takk for tipset :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne. Vurderer selv skjulte kabler i veggen med slike bokser med høytaler plugger.... Men spørsmålet mitt er om disse vil forringe lyden noe? Har XTZ hjemmekino koblet opp mot en AVR 7300.

Ser også der er flere utgaver og kvaliteter vil jeg tro av disse boksene. Fant noen i børstet alu som så bra ut... Noen som har formening om hva som er bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Men spørsmålet mitt er om disse vil forringe lyden noe?
    Har akkurat blitt ferdig med trekking av rør og penetrering av ytterveggen så jeg skal teste anlegg med disse og bananplugger til helga. Jeg har ikke noe avansert måleutstyr men jeg kan prøve å koble høyttallerne rett i forsterkern først, for så å sammenlikne, for å se om jeg klarer å høre noen forskjell.

Jeg bestillte også cat6 nettverkspanel med 4 kontakter i samme boks og er kremfornøyd med dem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muggost
    Har akkurat blitt ferdig med trekking av rør og penetrering av ytterveggen så jeg skal teste anlegg med disse og bananplugger til helga. Jeg har ikke noe avansert måleutstyr men jeg kan prøve å koble høyttallerne rett i forsterkern først, for så å sammenlikne, for å se om jeg klarer å høre noen forskjell.

Jeg bestillte også cat6 nettverkspanel med 4 kontakter i samme boks og er kremfornøyd med dem :-)
    <hmm...<litt skeptisk til Cat 6 kabelen... Ikke så stort tverrsnitt på denne? Hvor langt strekk snakker vi om? Jeg handlet 40 meter med XTZ Pearl white 2x3.3m2 til å strekke i veggen... Men kjenner ikke til kabelen noe...Sikkert "godt nok" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve kabelen er solide saker fra elektriker,'det er bare veggboks og kontakter jeg har fra sagi. Jeg har ikke fått lånt måleutstyr enda, så jeg vet ikke om anlegget tilfredsstiller cat 6 kriteriene, men jeg har hvertfall forbindelse. Strekket ble ca 39m.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Vurderer selv skjulte kabler i veggen med slike bokser med høytaler plugger.... Men spørsmålet mitt er om disse vil forringe lyden noe?
    Nå ha jeg koblet og satt opp kabler og høyttallere. Har en Denon AVR-3806 med 2stk Dali Fazon LCR og 1stk Dali Fazon Sub 2. Bruker noen sølvkabler fra hifiklubben til ca 100kr meteren og er knakende fornøyd. Har ikke fått testet med film enda, men musikk lyder klart og velklingende. En sånn veggbrakett fra Sagi med fire høyttaler terminale er tung som bly, så det er vel kvalitetsvarer tipper jeg. Dyrt var det hvertfall :-)

/me anbefaler disse.

Jeg rakk ikke teste lyden uten selve veggterminalene - så jeg kan bare sammenlikne med det gamle anlegget mitt - med B&W XT4 / XT2 høyttalere. Ha ingen grunn til å klage.

/me anbefaler disse en gang til.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er to bilder av prosjektet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølle
    Du kan prøve her:
    Sagi Webshop
    Vær forresten oppmerksom på at dette er basert på en amerikansk standard, så du trenger egentlig bare å kjøpe selve veggplaten herfra. Altså denne eller denne.

Resten skal du kunne finne i amerikanske nettsjapper som denne.

Hvis du ikke skal ha så mange kontakter, er det like greit å kjøpe den i den norske butikken med en gang, men det kan nok være litt å spare på å kjøpe fra USA hvis du skal ha en del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •