Van Den Hul kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Van Den Hul kabler

På hjemmesidene til Hifiklubben kan man lese store ord om disse kablene, og om merkets legendestatus i hifi miljøer gjennom mange mange år. Jeg har selv ingen erfaring med kabler fra Van den hul, og etterspør derfor erfaringer/kunnskap fra folket her på forumet. Tenkte blant annet å gå for denne som signalkabel til mine nybestilte Cambridgekomponenter:

VAN DEN HUL The D-102 III HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to signalkabler fra VDH, The Name som er en del billigere og The FIRST Ultimate Mk II som er en del dyrere. Om det er noen stor forskjell på dem, eller VDH fra andre merker vet jeg ikke. Kan si at det er gode kabler, med grunnlag at de er solide, gode plugger, godt skjermet. Det er fakta.

Over til det som ikke kan bevises synes jeg at jeg merket en endring i lydbildet når jeg gikk fra biltema HK kabler og lakris signal kabler over til D-352 HYBRID og disse signalkablene. Virket som det ble en mer oppløst og åpen lyd, men igjen. Ikke noe jeg kan bevise
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har selv to signalkabler fra VDH, The Name som er en del billigere og The FIRST Ultimate Mk II som er en del dyrere. Om det er noen stor forskjell på dem, eller VDH fra andre merker vet jeg ikke. Kan si at det er gode kabler, med grunnlag at de er solide, gode plugger, godt skjermet. Det er fakta.

Over til det som ikke kan bevises synes jeg at jeg merket en endring i lydbildet når jeg gikk fra biltema HK kabler og lakris signal kabler over til D-352 HYBRID og disse signalkablene. Virket som det ble en mer oppløst og åpen lyd, men igjen. Ikke noe jeg kan bevise

Hehehe, placeboeffekten skal ikke undervurderes Så du mener de er kvalitet forstår jeg etter dine erfaringer? Biltemakabler er iallfall krise, så håper Van den hul er en god del bedre enn dem:-D Den kabelen jeg linket til i åpningsinnlegget er egentlig noen hundrelapper over det jeg hadde tenkt å bruke, men skal man oppgradere skikkelig så skal man oppgradere!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, Kjøper du VDH kjøper du kvalitets kabler Om man merker så forskjell på VDH og andre kabler vet jeg ikke, får en nesten avgjøre selv hva man synes. Men har ingenting negativt å si ihvertfall, og deilig å vite at man sitter med gode kabler mellom komponentene
    Min tråd

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jada, Kjøper du VDH kjøper du kvalitets kabler Om man merker så forskjell på VDH og andre kabler vet jeg ikke, får en nesten avgjøre selv hva man synes. Men har ingenting negativt å si ihvertfall, og deilig å vite at man sitter med gode kabler mellom komponentene
    Min generelle erfaring med VDH er en "mørk" klang. Syns de gjør en dårlig jobb på høyttalere som allerede har varm nok lyd. Men Dali, Klipsch og andre merker med tålig topp, kan være smart å kombinere med nevnte merke.

Jeg har ikke prøvd samtlige VDH-modeller, men dette er altså min generelle oppfatning. Noen har mere liv i toppen enn andre virker det som. Men jeg har nok størst erfaring fra høyttalerkablene deres. Har bestilt TheName interconnect i 10-metringer denne uken. Ankommer på mandag

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker samme kabel mellom CM9 og SDA2175, og det fungerer jo fint det. Jeg lånte med meg et dyrere sett men hørte ingen forskjell, så jeg gikk for D-102. Kanskje fordi de var penest

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Jeg bruker samme kabel mellom CM9 og SDA2175, og det fungerer jo fint det. Jeg lånte med meg et dyrere sett men hørte ingen forskjell, så jeg gikk for D-102. Kanskje fordi de var penest

Hehehe,- dette lyder kjent:-D Du er kanskje designhore som meg selv ? Personlig mener jeg at utseende og design på komponenter/kabler er utrolig viktig for totalopplevelsen. Jeg kunne for eksempel aldri eid Nad og vært fornøyd med det pga gørrkjedelig og anonymt design. Så med VDH ser det ut til at jeg får i både pose og sekk gitt8)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noen hensikt å kjøpe f.eks Van Den Hul VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben
    til bruk mellom NAD c372 og B&W CM1?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Har det noen hensikt å kjøpe f.eks Van Den Hul VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben
    til bruk mellom NAD c372 og B&W CM1?

Min erfaring rundt kabler er at man vel har mest å hente i forhold til signalkabler,- altså til bruk fra kilde og inn i forsterker. Der er min oppfatning at skillet mellom dårlige/middelmådige/veldig gode kabler er større enn hva gjelder høytalerkabler. (Med mindre man kommer opp i rimelig høye summer: les high end).

Kommer jo også ann på hvor gode høytalerkabler du bruker per idag på anlegget ditt om forbedringen til Van den hul vil være verd investeringen8)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Min erfaring rundt kabler er at man vel har mest å hente i forhold til signalkabler,- altså til bruk fra kilde og inn i forsterker. Der er min oppfatning at skillet mellom dårlige/middelmådige/veldig gode kabler er større enn hva gjelder høytalerkabler. (Med mindre man kommer opp i rimelig høye summer: les high end).

Kommer jo også ann på hvor gode høytalerkabler du bruker per idag på anlegget ditt om forbedringen til Van den hul vil være verd investeringen8)
    Takker for svar.
    Jeg bruker noen Van Den Hul VAN DEN HUL The CLEARWATER kabel | Hi-Fi Klubben som jeg ble anbefallt til mine tidligere B&W 603s3 som hadde litt hissig diskant, noe CM1 ikke har.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Takker for svar.
    Jeg bruker noen Van Den Hul VAN DEN HUL The CLEARWATER kabel | Hi-Fi Klubben som jeg ble anbefallt til mine tidligere B&W 603s3 som hadde litt hissig diskant, noe CM1 ikke har.

Hvis du allerede har en såpass ok kabel i bruk på anlegget så tviler jeg på at du vil høre særlig forskjell med en slik oppgradering,- da er min personlige mening at det blir mest på det designmessigeplan og ikke minst placeboeffekten som jeg mener er stor vedrørende kabler i anlegg

Hvordan er nivået på signalkabelen din i anlegget forresten? Kanskje det er noe å hente på en investering der eventuelt?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er nok noe å hente på signalkabelfronten:
    Har dyre flate kabler fra cd-spiller fra Soundgarden/Hifi-center av ukjent merke.
    Fra Dac også ukjent merke men tykke kabler.
    Fra Dab radio, tynne "gratis" kabler.
    Fra tv og dvd er også tynne "gratis" kabler.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ford fiesta: Da ville jeg nok prioritert å få gjort noe med de tynne gratiskablene først isåfall Så kan du eventuelt kjøre på med grommere høytalerkabler etterhvert hvis du føler for det og for å få absolutt maks ut av anlegget. Det er jo også slik at et anlegg aldri er bedre enn det svakeste leddet, altså hjelper det fint lite med gromme høytalerkabler hvis signalet allerede er forringet ved ankomst til forsterker.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok:-)

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hjemmesidene til Hifiklubben kan man lese store ord om disse kablene, og om merkets legendestatus i hifi miljøer gjennom mange mange år. Jeg har selv ingen erfaring med kabler fra Van den hul, og etterspør derfor erfaringer/kunnskap fra folket her på forumet. Tenkte blant annet å gå for denne som signalkabel til mine nybestilte Cambridgekomponenter:

VAN DEN HUL The D-102 III HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Har disse kablene selv! om jeg hørte forskjell fra de sorte lakrisene jeg hadde er vel en annen sak føler kanskje at lyden er en tanke renere! men jeg mener at om man skifter kabler og føler at det låter bedre så er det verdt det, selvom det bare er såkalt "placebo", hvis det er en ny kabel som må til for at jeg skal føle at det låter bedre så er det absolutt verdt det i mine ører

Og jeg liker å ha alt av kvalitet hele veien rundt for å annulere såkalte flaskehalser!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Har disse kablene selv! om jeg hørte forskjell fra de sorte lakrisene jeg hadde er vel en annen sak føler kanskje at lyden er en tanke renere! men jeg mener at om man skifter kabler og føler at det låter bedre så er det verdt det, selvom det bare er såkalt "placebo", hvis det er en ny kabel som må til for at jeg skal føle at det låter bedre så er det absolutt verdt det i mine ører

Og jeg liker å ha alt av kvalitet hele veien rundt for å annulere såkalte flaskehalser!

Dønn enig det JanThomas, føler man selv at det blir bedre lyd så er det verd det:grin: Kult at du er fornøyd med denne kabelen, ser virkelig frem til å få se hva den er god for selv også.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også lagt inn bestilling på hdmi kabel fra Van den hul, så nå skal det iallfall ikke stå på kablene når jeg får de nye komponentene

VAN DEN HUL The VDH HDMI Flat kabel | Hi-Fi Klubben

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en del van den hul kabler selv. Både de billigste og de nest dyreste i serien. Det er ikke allverdens forskjell på de billige og dyre, men det låter litt klarere på de dyre modellene.

Sånn generelt så synes jeg ikke disse kablene er spesielt gode.
    Dynamikken er dårlig, spesielt i bassen, ellers er mellomtonen og diskanten forholdsvis bra. Ganske behagelig lyd, men litt uengasjerende i lengden.

Det er ikke så lett å finne billige kabler som er veldig bra.
    Ville tatt en kikk på Kimberkabler i stedet for.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] Biltemakabler er iallfall krise, så håper Van den hul er en god del bedre enn dem!
    jaha? på hvilken måte er de krise?

Newcomer Schnappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema selger høyttalerkabler som er forholdsvis bra, men det ironiske er disse kablene ikke blir solgt som høyttalerkabler, men som standard installasjonskabler.

Høyttalerkablene folk bør holde seg langt unna, er disse:
    Høyttalerkabel - Biltema

Disse kablene er den beste veien til grøtete lyd, dårlig trøkk i bassen, masete vokaler, feil klangbalanse og lista er lang...

Disse derimot, standard PR installasjonskabel på 2,5kv:
    Installasjonskabel - Biltema

Disse fungerer faktisk ganske bra, i hvert fall i forhold til prisen. 10 meter med 2,5kv PR koster 289,-
    En av de beste kablene man får tak i i forhold til pris med en meterpris på bare 29kr! Disse gir bra trykk i bassen (bedre enn både dyre og billige van den hul) og veldig klar mellomtone.

Ulempen med disse er at lyden kan bli litt kantete og masete i lengden + at klangbalansen blir flyttet litt for langt ned i bassregisteret.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •